Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, sliter med å skjønne hvor mye som er normalt, jeg er i uke 28+ og på fredag var d cirkus hele dagen, kjente spark og bevegelse hele tiden. Mens i går kjente jeg nesten ingenting, men om jeg dytter på magen får jeg et spark el to i svar. Er det normalt? Var bare fredag det var sinnsykt mye bevegelse, ellers har d ikke vært så mye, men hvorfor var det brått mye på fredag. Jeg er redd men siden jeg får svar når jeg trykker på magen, og hører hjertelyd med doppleren virker jo alt bra. Bare føler alle sier at man skal kjenne like mye liv hver dag men det stemmer aldri hos meg? 

Anonymkode: ea7b4...988

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjennliv.no

Anonymkode: cc087...075

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er nå i uke 38 og synes ikke jeg har et fast mønster hver dag. Han har gjerne to-tre veldig aktive dager, og så er det roligere (men fortsatt mye bevegelse) i noen dager. Sånn har det vært helt siden jeg begynte å kjenne liv. 

Synes du det er unormalt lite liv skal du drikke et glass iskaldt saft (gjerne med isbiter), legge deg ned på venstre side i seng eller sofa uten abben stimuli og kjenne etter i en time eller to. Synes du da du kjenner normalt med bevegelser er det fint, gjør du ikke det, skal du ringe føden (etter uke 24). Det at du hører hjertelyd med doppler er ikke et sikkert tegn på at alt er bra. Avviker bevegelsene fra normalen, skal du inn på sjekk. 

Fødeavdelingene har LAV terskel for dette. 

Hva som er normalt bevegelsesmønster er derimot veldig individuelt. Les mer på kjennliv.no.

Endret av Hjärtat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...