Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva foretrekker du? Færre dyrere ting eller flere billigere? Det kommer jo kanskje litt an på akkurat hva det gjelder, men i de aller fleste tilfeller ønsker jeg meg heller 1 eksklusiv ting, fremfor flere mindre eksklusive. Ikke nødvendigvis dyrt, men 1 til 200,- fremfor 4 til 50,- til eksempel.

Planlegger julegave til svigermor, og har tenkt å kjøpe håndklær, da håndklærne hennes er minst 20 år gamle, hun har jo økonomi til å kjøpe seg håndklær selv, men prioriterer det åpenbart ikke. Så har jeg funnet noen fine på Kid som vi kunne kjøpt 2 små og 2 store, men har også funnet noen fine av et mer eksklusivt merke, hvor vi kunne kjøpt 1 lite og 1 stort. Hva foretrekker du å få? Gjerne svar fra kvinne 60+, men også yngre.

Anonymkode: e1664...dca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fra kid :) 

Anonymkode: 15f81...e9f

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville faktisk lest meg ordentlig opp på hvilke håndklær som ikke loer, varer lenge i farge og fasong. Mange er veldig kresne på håndklær, og flere ønsker faktisk ikke å bytte ut de gamle og slitte. 

Tror jeg ville begynt med å kjøpe fine holdbare håndtørke-håndklær. Som hun kan ha på badet der gjester tørker hendene sine på etter håndvask. 

Så får du se hva hun sier og gå videre derfra med gave til neste bursdag og jul. 

Anonymkode: f6294...514

• Liker 2
Skrevet

Når det gjelder håndklær, ville jeg heller hatt fire billigere. Jeg ser ikke poenget med å betale dobbelt så mye for noe med akkurat samme funksjon.

• Liker 8
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

For meg er håndklær veldig kjedelig og upersonlig å få i gave. 

Skrevet

Noen få, dyrere, som ikke loer.

Anonymkode: 78765...6f6

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Catalina Culès skrev:

For meg er håndklær veldig kjedelig og upersonlig å få i gave. 

Hva er en bra "personlig" gave, da?

Anonymkode: da74b...b5d

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes fine håndklær er en topp gave, særlig til en som tydeligvis trenger det. Og jeg ville helt klart likt de dyre -  gøyere å gi, og trenger man mange like håndklær med mindre man er en stor familie. Trenger strenger strengt tatt det som henger framme og det man bytter til ved vask. Alt annet tar opp plass i skapet.

Anonymkode: ac67a...f12

• Liker 2
Skrevet

Jeg foretrekker tynne, store håndklær som tørker fort og ikke tar så stor plass i vaskemaskinen. Jeg har aldri vært begeistret for disse eksklusive håndklærne som er like tykke som ei dyne.

Anonymkode: ca214...9ff

• Liker 5
Skrevet

Jeg foretrekker egentlig lite gaver, men hadde stort sett valgt 1 gave over 4.

Når det gjelder håndklær er det greit å få fire like i stedet for to i ulik størrelse. Det høres litt rart ut syns jeg, men du må se an mottaker :)

Anonymkode: 1d650...23f

• Liker 1
Skrevet

Er det snakk om håndklær så ville jeg ha valgt de som er billige. Gjelder det klær, sko, sminke eller noe lignende så vil jeg hatt færre ting fra et dyrere merke. 

Anonymkode: 90c8a...cc3

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er en bra "personlig" gave, da?

Anonymkode: da74b...b5d

Det varierer jo fra person til person, håndklær er litt sånn i siste liten gave, når man ikke vet hva man skal kjøpe. 

Skrevet

Jeg mål bare spørre: 

Hvorfor er det du som planlegger julegave til svigermor?

• Liker 4
Skrevet

Jeg ønsker meg ikke noe spesielt, pene håndklær får jeg brukt for og ville blitt glad for det :) Heller få eksklusive (som jeg ikke ville kjøpt selv) enn flere vanlige håndklær.

Anonymkode: a7ec1...bc0

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Det varierer jo fra person til person, håndklær er litt sånn i siste liten gave, når man ikke vet hva man skal kjøpe. 

Som du sier så varierer det, og her syntes jeg i høyeste grad det er en personlig gave, da hun trenger det, da har vi ikke funnet noe i siste liten, men tenkt ut hva hun trenger, skjønner ikke hva som ikke er personlig med det. Syntes fine håndklær er en gøy gave å få ☺️

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mål bare spørre: 

Fordi det er jeg som handler julegavene, kjøper du bare til din familie? 

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er jeg som handler julegavene, kjøper du bare til din familie? 

Ja, jeg kjenner dem best og vet best hva som passer å gi i gave, og min mann kjøper til sine fordi han kjenner dem best.
Generelt sett har jeg inntrykk av at det er vanlig at kvinnen tar seg av gavehandling til begge familiene, selv i tilfeller hvor hun er nettopp kommet til i familien og knapt kjenner dem, og jeg undrer på,hvorfor det egentlig er sånn?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kjøpe håndklær når hun har? Selv om de er 20 år gamle, så er de tydeligvis bra nok til sitt bruk, og jeg tenker at hun hadde kjøpt selv om hun trengte.

Syns du heller skal tenke på hva hun selv kan ønske seg, fremfor hva du syns hun bør bytte ut. 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mål bare spørre: 

Eh, som om det skulle være et problem? Her samarbeider jeg og samboer om alle julegaver. Jeg kjenner familien hans omtrent like godt som min egen, så hvorfor skal ikke jeg kunne være med å planlegge? :klo:

Anonymkode: 99f50...e27

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg kjenner dem best og vet best hva som passer å gi i gave, og min mann kjøper til sine fordi han kjenner dem best.
Generelt sett har jeg inntrykk av at det er vanlig at kvinnen tar seg av gavehandling til begge familiene, selv i tilfeller hvor hun er nettopp kommet til i familien og knapt kjenner dem, og jeg undrer på,hvorfor det egentlig er sånn?

Vi er gift, og jeg anser oss derfor som 1 familie, jeg diskuterer med han, men bare jeg som kommer med forslag, fordi han rett og slett er ganske elendig på å handle gaver, vi har alle våret ting vi er gode til

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...