Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit og vanlig å ikke svare på invitasjoner til bursdag eller spesielle feiringer på Facebook? I corona tider er det mindre fester med kanskje bare 8-10 inviterte. Er det da greit å la det gå ukesvis før man svarer på om man kan eller ikke uten å si noe om at man sjekker ut barnevakt / jobben ol.? Verten ser at alle har sett invitasjonen og alle inviterte ser at det er under 10 inviterte og det er kort tid til festen skal skje. Hvor lenge er det "akseptabelt" å vente med å si noen ting som gjest??

Anonymkode: 395dd...ba0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare svare at du ikke drar på større tilstelninger pga pandemien vi er i?

Skrevet

Synes man skal takke ja eller nei i god tid (en uke før kanskje). Sinnsykt irriterende med de som står på kanskje for alltid også ender man opp med at alle avlyser dagen før eller samme dag. 

Anonymkode: 30d8f...efa

• Liker 2
Skrevet

Jeg har et arrangement jeg ikke har svart på. Datoen er ikke bestemt helt enda, er opp til de som skal på arrangementet om å bli enig om en dato som passer for alle. Grunnen til at jeg ikke skal er pga sosial angst. Det er ikke noe man nødvendigvis ønsker å nevne til alle og ikke lett og svare at det ikke passer når datoen er fleksibel. Er datoen fastsatt bør man kunne finne på en unnskyldning hvis man ikke kan eller vil så verten vet hvor mange som kommer.

Anonymkode: e1555...c6b

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et arrangement jeg ikke har svart på. Datoen er ikke bestemt helt enda, er opp til de som skal på arrangementet om å bli enig om en dato som passer for alle. Grunnen til at jeg ikke skal er pga sosial angst. Det er ikke noe man nødvendigvis ønsker å nevne til alle og ikke lett og svare at det ikke passer når datoen er fleksibel. Er datoen fastsatt bør man kunne finne på en unnskyldning hvis man ikke kan eller vil så verten vet hvor mange som kommer.

Anonymkode: e1555...c6b

Hvis du vet du ikke skal reise så må du jo takke nei. Irriterende for verten å skulle ta hensyn til alle når datoen er fleksibel også vet du at du skal komme med en unnskyldning. Ingen reagerer på et nei, men å si ifra seint er kjipt. Du trenger ikke forklare hvorfor du ikke kommer, hvis noen spør så sier du at du ikke orker/ corona eller at du ikke har lyst. 

Anonymkode: 30d8f...efa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...