AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 Hallo😊 Jeg skal skaffe meg hytte på fjellet, men trenger litt hjelp! Først og fremst så aner jeg ikke hvor jeg skal begynne å se. Har noen tips om et fint område som ikke er så alt for langt fra Oslo? Og så tenkte vi å kjøpe en hytte som blir bygget ferdig på bestilling, men har heller aldri vært borti den prosessen før.. Er det noen firmaer som er bedre enn andre? Og noe annet jeg må tenke på? Aller helst vil jeg ha mulighet til å "designe" selv, men vet ikke om det er vanlig og enkelt å få til?😅 Og til slutt så tar jeg gjerne imot tips om magasiner som handler om dette! Trenger masse informasjon og inspirasjon😊 Anonymkode: 015c1...a27
Gjest Ezio Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 1. Hvordan bor du i dag? Leilighet, rekkehus, tomannsbolig, enebolig? 2. Trenger du virkelig hytte? Kan du klare deg med å leie eller låne av bedrifter, private, familie og venner? 3. Om du virkelig trenger hytte, må du bygge en ny? Det er så mange hytter i dette landet at det er direkte miljøfiendtlig å bygge enda fler. Kjøp brukt!
enkefru Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg ville prøvd ut områder i den avstanden du tenker er passe før du går i gang med å kjøpe tomt, hytte osv. Finne ut hvor du/dere kan trives, se på turmuligheter, reisevei (føret/trafikken dit) reguleringsplaner for området osv. NOE bør en ha funnet ut før en velger å bygge seg hytte, i det minste stedet en ønsker å være... bruk tid på dette.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #4 Skrevet 19. oktober 2020 10 minutter siden, Ezio skrev: 1. Hvordan bor du i dag? Leilighet, rekkehus, tomannsbolig, enebolig? 2. Trenger du virkelig hytte? Kan du klare deg med å leie eller låne av bedrifter, private, familie og venner? 3. Om du virkelig trenger hytte, må du bygge en ny? Det er så mange hytter i dette landet at det er direkte miljøfiendtlig å bygge enda fler. Kjøp brukt! Men for faen la henne få bygge seg hytte. Er det bedre å fly til utlandet hver gang det er ferie da ? Anonymkode: 09798...3c0 5
Gjest Ezio Skrevet 19. oktober 2020 #5 Skrevet 19. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men for faen la henne få bygge seg hytte. Er det bedre å fly til utlandet hver gang det er ferie da ? Anonymkode: 09798...3c0 Så absolutt. Det ødelegger ikke den norske utmarken. Og erfaringsmessig kommer ikke hyttene i stedet for utenlandsturer, men i tillegg til.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #6 Skrevet 22. oktober 2020 Ingen som har noen flere tips eller erfaring med å bygge hytte?😊 Anonymkode: 015c1...a27
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #7 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg drømmer også om hytte, men for å finne ut hvor bruker jeg en del tid på å leie hytte ulike steder for å se hvor jeg synes det er finest. Foreløpig testet Hafjell, Trysil, Rendalen, finnskogen, Kongsberg, Sigdal, Gol og Geilo. Favoritter hittil er de to siste, men reisevei trekker ned. Kommer til å fortsette å teste både sommer og vinter før jeg tar valget. Anbefaler å gjøre det samme. Anonymkode: 5a2f3...4df 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #8 Skrevet 22. oktober 2020 På 19.10.2020 den 13.58, Ezio skrev: 1. Hvordan bor du i dag? Leilighet, rekkehus, tomannsbolig, enebolig? 2. Trenger du virkelig hytte? Kan du klare deg med å leie eller låne av bedrifter, private, familie og venner? 3. Om du virkelig trenger hytte, må du bygge en ny? Det er så mange hytter i dette landet at det er direkte miljøfiendtlig å bygge enda fler. Kjøp brukt! Dette må være noe av det rareste svaret jeg har lest på kg. Anonymkode: dd63d...349 2
Gjest Ezio Skrevet 23. oktober 2020 #9 Skrevet 23. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette må være noe av det rareste svaret jeg har lest på kg. Anonymkode: dd63d...349 Hva er rart med det? Har jeg fremmet noen løgner i innlegget mitt?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #10 Skrevet 23. oktober 2020 På 19.10.2020 den 14.11, Ezio skrev: Så absolutt. Det ødelegger ikke den norske utmarken. Og erfaringsmessig kommer ikke hyttene i stedet for utenlandsturer, men i tillegg til. Vi har typ 2% bebyggelse i norge. Om hele norges befolkning hadde bygget to hytter hver hadde ikke naturen blitt ødelagt Anonymkode: 09798...3c0 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #11 Skrevet 23. oktober 2020 Vi har hytte i Trysil, vår andre hytte, første kjøpte vi brukt som var ca 2 år gammel, neste fikk vi bygget ny. Men vi kjenner en av utbyggerne der, har en bror som har hytte i Hafjell, flott område det også. Finn ut hvilket område dere ønsker så sjekk om utbyggere i området, mange hytte utbyggere har satt opp x antall hytter i de forskjellige områdene. Vi valgte hyttetype utifra våre behov, og var med på å bestemme stort sett det meste. Det vigtige er jo avtand fra Oslo og hvor ofte dere ønsker bruke hytta, vi bruker den stort sett kun vinterstid, har også hus i Spania, men nå i covid 19 tidene har vi brukt den veldig mye, spesielt i sommer. Men vil tro det kommer en del hytter for salg utover pga folk må selge unna pga permiterringer og oppsigelser i flere bransjer og folk vil slite økonomisk Anonymkode: eee71...409
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #12 Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, Ezio skrev: Hva er rart med det? Har jeg fremmet noen løgner i innlegget mitt? Ts spurte om råd fordi hun/han har bestemt seg for å kjøpe hytte, og så spør du soørsmål som er fullstendig irrelevant for å kunne besvare innlegget. («Trenger du hytte?» «kan du heller låne?», «hvordan bor du?) Det blir litt som å besvare henvendelsen «Noen som har en god oppskrift på en sjokoladekake?» med «Trenger du å bake en kake? Mange er overvektige i dag, så kanskje du heller skal spise noen grønnsaker? Hva spiste du til frokost?» Anonymkode: 8b91c...9af 1
Gjest Ezio Skrevet 23. oktober 2020 #13 Skrevet 23. oktober 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts spurte om råd fordi hun/han har bestemt seg for å kjøpe hytte, og så spør du soørsmål som er fullstendig irrelevant for å kunne besvare innlegget. («Trenger du hytte?» «kan du heller låne?», «hvordan bor du?) Det blir litt som å besvare henvendelsen «Noen som har en god oppskrift på en sjokoladekake?» med «Trenger du å bake en kake? Mange er overvektige i dag, så kanskje du heller skal spise noen grønnsaker? Hva spiste du til frokost?» Anonymkode: 8b91c...9af Jeg mener det er relevant å stille spørsmål ved det overforbruket vårt som går kraftig utover naturen vår. Det er altfor mange hytter i Norge pdd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå