AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 Hei, Håper noen kan svare på dette. Hver gang jeg bruker øyekrem under øynene får jeg flere rynker/linjer der. Huden ser nesten litt tørr og «ødelagt» ut. Dette skjer stort sett uansett hva slags krem jeg bruker, så jeg bruker som regel ingenting. Men jeg ønsker å bruke noe som kan hjelpe mot de linjene jeg har der fra før. Jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Kutte ut øyekrem, smøre med kortison, skifte merke, unngå en spesiell ingrediens....? Akkurat nå bruker jeg ørlite Niactil med Lumene Hydrating eye gel oppå. Tidligere har jeg brukt Ole Henriksen banana cream (måtte kaste, ble helt skrukkete), serum fra The ordinary, L’Oréal laser, Paulas choice resist anti-age og diverse fra apotek (ikke samtidig). Jeg er 47 år, kombinert hud med noe forstørrede porer, generelt lite rynker, men litt slapp hud enkelte steder. Anonymkode: 2c52d...d75
Roci Skrevet 18. oktober 2020 #2 Skrevet 18. oktober 2020 Det er ikke godt å si hva dette skyldes, men jeg ser at de produktene du nevner spesifikt, inneholder enten koffein eller C-vitamin. Dette er ingredienser som kan gi hudirrirasjon. Koffein har en midlertidig sammentrekkende virkning på huden, men kan samtidig virke uttørkende. C-vitamin er en antioksidant som har mange positive effekter, men det er et aktivt virkestoff som kan gi hudirrirasjon, og det er ikke alle som tåler C-vitamin på huden. Jeg ser også at noen av produktene inneholder parfyme. Om du bruker for mye krem og/eller er "hardhendt" ved påføring (øykrem skal "klappes" forsiktig inn i huden, ikke smøres eller gnis) så kan det også ha betydning.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #3 Skrevet 18. oktober 2020 Du har ikke brukt for mye krem? Min erfaring er at huden rundt øynene ikke klarer å absorbere krem like godt som huden ellers i ansiktet. Har jeg smurt på litt ekstra med øyekrem for å gi huden en skikkelig boost så trekker det ikke inn, men blir liggende som et tørt lag utenpå huden. Opplever ikke det i resten av ansikter, der trekker kremen alltid inn. Anonymkode: 50668...c59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå