Gå til innhold

Ærlighet varer lengst, men noen ganger må man ta en hvit løgn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker nå på alle mine venner, bekjente og venner av venner, som lager ting, synger, syr, maler bilder, hobbyting og alt slikt. Det er forventet at man sier å så fint det er, men noen ganger er det ikke fint og jeg kunne ikke ha tenkt meg å kjøpe det, eller gå på en konsert for å høre *vedkommende* fremføre noe, fordi jeg ikke liker det. Kanskje har jeg støttet opp i mange tiår fordi alle i den kunstnerisk interesserte gjengen gjør det og det er det man skal. Være en del av fanskaren som klapper og sier de rette tingene når man skal. Jeg er sliten av å ikke kunne få lov til å si neitakk. Trøtt av å måtte fortsette å klappe når jeg helhjertet ikke liker fremføringen av sanger på en lokal konsert. Ikke liker stemmen, eller ikke lenger liker mennesket som har blitt godt voksent og veldig selvsentrert i sitt eget kunstneriske uttrykk. Alt passer ikke for meg og jeg har fått nok av det stille presset som ikke går over, uansett hvor voksen man blir. 

Kunstneriske mennesker kjenner jeg mange av. Eller "forfattere" og "folk som lager ting med hendene sine" som jeg heller ser på det som, for alt er ikke kunst. Det er ikke nødvendigvis kvalitet for meg, selv om det er det for noen andre, men man kan jo aldri si det. Man må juge, smile og si det var fint eller interessant. Koronatidene har satt på en brems for private samlinger, konserter og utstillinger og jeg kjenner at det på mange måter har vært godt å ikke dra til alle treffstedene. Godt å få ha det stille og heller absorbere ting via nett. Bruke tiden på alt som interesserer. Gi tilbakemeldig via nett til den som begeistrer meg når det faktisk gjør det. Slippe å lyve mere. 

Spiller du for galleriet? Gjør du slike forventede ting med lett hjerte, eller kjenner du også på et press i samfunnet og bare leverer på tomgang? 

Anonymkode: 24b11...c3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg klarer meg ganske greit med å si at jeg ikke har så god greie på kunst + kanskje nevne én positiv ting som samtidig avslører hvor hvor lite peiling jeg har. Ofte er det vel også litt underforstått at man lager comforting noises på autopilot også. Men sikkert verre hvis det var bestevennene mine. 

Skrevet

Er det sideprosjekter eller de profesjonelle? I min krets gir de ut bøker på kjente forlag og utstillingene omtales i media. Jeg leser ikke alltid bøkene eller liker kunsten eller filmene de har laget, men jeg støtter dem jo i arbeidet deres fordi jeg synes det er viktig med kunst og kultur og noen ganger finner jeg noe som treffer meg skikkelig.

Anonymkode: b1ade...24c

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker nå på alle mine venner, bekjente og venner av venner, som lager ting, synger, syr, maler bilder, hobbyting og alt slikt. Det er forventet at man sier å så fint det er, men noen ganger er det ikke fint og jeg kunne ikke ha tenkt meg å kjøpe det, eller gå på en konsert for å høre *vedkommende* fremføre noe, fordi jeg ikke liker det.

(klippet)

Spiller du for galleriet? Gjør du slike forventede ting med lett hjerte, eller kjenner du også på et press i samfunnet og bare leverer på tomgang? 

Anonymkode: 24b11...c3d

Jeg tenker at man skal mene alt man sier, men man behøver ikke si alt man mener.

Jeg klarer alltid å finne noe positivt å si om noe hjemmelaget, noe som er skrevet, eller en scenefremføring, uten å lyve.

Og vil jeg ikke gå på en konsert eller en utstilling der noen jeg kjenner deltar, så sier jeg helt enkelt at det ikke passer.

Jeg spiller ikke for galleriet, og jeg lyver ikke, men jeg støtter gjerne vennene mine når det er noe som er viktig for dem.

Anonymkode: c6ae6...94f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...