Gå til innhold

Har du teppe på stua? Under sofa, bord eller lignende.. Hvordan holde rent?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt teppe annet enn matte i gangen. Tror det samler mye støv og så lurer jeg på hvor ofte dere må støvsuge for å holde det rent? Er det ikke urenslig? 🙉 Grunnen til at jeg spør, er at jeg synes det ser fint ut, men det må da bli møkkete? Hvordan ordner dere dette? 

Anonymkode: 01ffb...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har teppe i sittegruppen og støvsuger det 1-2 ganger i uka. Pleier å leie maskin til rensing en gang i året til tepper/ møbler. Teppe under spisebord kunne jeg aldri tenkt meg å ha, der blir det for mye søl hjemme hos oss i alle fall 😄

Anonymkode: 5475e...358

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har teppe under to sittegrupper i stuene, og under spisebordet,  og under senga

Robotstøvsugeren går hver dag mens vi er på jobb. En gang innimellom drar vi over med støvsuger under spisebord der roboten ikke kommer så godt til. Hiver alt ut og banker det godt en gang i året. 

Alle tepper er hvite eller lys beige, ingen flekker/søl. Men så er vi bare to voksne. Det hvite flossteppet hadde nok ikke vært like fint etter 10 år om det var barn eller dyr i hus. 

Anonymkode: 57ddb...424

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuger en til to ganger i uka, og leier renser på Coop bygg kanskje annethvert år. Teppet under spisebordet er i ull, svært kort lugg, og derfor lett å holde rent. 

Anonymkode: 11252...8b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har teppe under sittegruppene i stuene og under spisebordet.  I tillegg er to andre store tepper i stuene.  Hos oss ville det blitt kaldt og lite hyggelig om der ikke fantes tepper.  Vi har ikke gardiner (bare på soverom).  

Støvsuger et par ganger i uken.  Har ikke dyr, men barnebarn som er her nesten daglig.  To av teppene er tunge, og de legger jeg i snøen for rengjøring om vinteren.  Og henger dem ut og banker ellers.  De andre teppene får jeg inn i vaskemaskinen.  Men har også et program på tørketrommelen som heter "Oppfriskning".  Der putter jeg disse teppene i blant, og blir like sjokkert hver gang over hvor mye støv som ligger i filteret :)  

Må nok skaffe oss robotstøvsuger også.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flatvevd ullteppe. Veldig greit å støvsuge og ulla suger ikke til seg væsker om en er uheldig å søle noe. Det går veldig fint for robotstøvsugeren å kjøre over det også. Jeg har aldri vært vant med annet enn teppe til å børste bena ved sengen fra før, men jeg gikk med på dette ullteppet og nå elsker jeg det 😊

Anonymkode: 35552...9e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støvsuger - ofte, lufter det og bruker teppebanker - en gang i uka eller sjeldnere spes. vinterstid, renser det - årlig. 

Anonymkode: 31fcb...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsguer teppene, og henger de ut to ganger i året.

Når gulvet er fikset, ryket teppene. De er der kun for å skjule skader på det gamle gulvet.

Anonymkode: f5db6...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et hvit stort teppe på stua. Har hund, men ikke små barn. Robotstøvsuger ganske ofte. Har også tepperenser. Så mitt teppe er fint i mange år

Anonymkode: eb846...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje teppe. Det ser jo litt "nakent" ut utan teppe under salonggruppa. Men har katt, som garantert ville ha spydd på teppet, så det blir for mykje styr. Og så blir det ein del støv ja. 

Anonymkode: e02ad...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mykt flossy lyst teppe ved sofa og et lettstelt teppe under spisebord. Det under spisebordet er det bare å koste over som om det var et gulv, det er av type teppe som kan brukes både inne og ut bruker det for å bryte opp og lage en sone, også er det fint mønster på. Det ved sofaen er mykt og deilig å gå på. Vi spiser masse ved sofaen og har barn og dyr, men det er egentlig ikke noe stress. Lite søl egentlig og lett å tørke av om det skulle bli det. Støvsuger vel ca hver 2 uker?

Vi hadde ikke tepper før og syntes det blir lunere og koseligere med tepper. 

Tror tepper som lages i dag er laget for at det skal være lett å vedlikeholde. 

Anonymkode: b44ce...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2020 den 3.16, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt teppe annet enn matte i gangen. Tror det samler mye støv og så lurer jeg på hvor ofte dere må støvsuge for å holde det rent? Er det ikke urenslig? 🙉 Grunnen til at jeg spør, er at jeg synes det ser fint ut, men det må da bli møkkete? Hvordan ordner dere dette? 

Anonymkode: 01ffb...46a

Hvis du har et teppe med høy floss, så vil det være vanskeligere å holde det rent. Da er det bra å ha en kraftig støvsuger ihvertfall. Men ang støv og teppe, så vil jeg si at det blir mindre svevestøv av det fordi støv vil jo feste seg til teppe. Er en flink å støvsuge en - to ganger pr uke så er det bra. Så veldig uhygienisk tror jeg ikke det er. Det jeg synes er tungvint med teppe er å få bort flekker. Støvsuge er enkelt, flekker på et lyst teppe er verre å få bort synes jeg. Derfor tør jeg ikke kjøpe dyre tepper. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...