AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 Nok en kveld ender en diskusjon med frustrasjon, sinne og masse tanker. Min kjære dame legger igjen skylden på meg og at jeg oppfører meg som ett lite barn. Diskusjonen idag var om at hvorfor jeg ikke trodde på spøkelser. Og om damen min så ett spøkelse så ville jeg ikke tro på det. Sa at nei, jeg tror ikke på det. Det var så galt av meg å si det, for da er det automatisk at jeg ikke stoler på damen, og at jeg aldri tror på noe som blir fortalt. Sa at jeg stoler på deg, men ikke på dette. Damen tok så opp mobilen sin og satt på musikk, tenkte da at jeg går og ser litt på internett på gjesterommet. Så jeg reiste meg opp, og ga damen ett kyss, før jeg gikk videre til gjesterommet. Det skulle jeg aldri gjort, ble fortalt at jeg oppfører meg barnslig og bare forlater en diskusjon. Men herregud da dame, det var jo du som satt på høy musikk. Etter 15 min kom damen tilbake på rommet og vi pratet litt sammen, før det hele ente igjen med en tåpelig diskusjon og damen bare gikk ut fra rommet. Kunne ikke lavære og kommentere dett og sa, nei hvem er det som bare går nå? Jeg går ikke fra noe, fikk jeg beskjed om og siden har jeg ikke pratet med damen. Dette var 2 timer siden, jeg vet at damen har lagt seg nå, men kunne kanskje sagt noe som god natt eller noe. Oppfører meg kanskje litt barnslig muligens? Men jeg får jo alltid skylden for alt, og det er jeg som gjør feil. Anonymkode: c7195...ea3
Silva Pluvialis Skrevet 18. oktober 2020 #2 Skrevet 18. oktober 2020 Passe spesielt av henne å bli irritert på deg fordi du ikke tror på spøkelser, og så klandre deg for å gå på rommet når hun selv har forlatt diskusjonen og begynt å høre musikk. Du gjør ikke alt feil. Det er helt lovlig å være uenig om ting, altså. 8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #3 Skrevet 18. oktober 2020 3 minutter siden, Uatskillelig said: Passe spesielt av henne å bli irritert på deg fordi du ikke tror på spøkelser, og så klandre deg for å gå på rommet når hun selv har forlatt diskusjonen og begynt å høre musikk. Du gjør ikke alt feil. Det er helt lovlig å være uenig om ting, altså. Da jeg fortalte at jeg jeg gikk ut av rommet grunnet du satt på musikk fikk jeg bare beskjed om at jeg kunne jo sitte der uansett. Anonymkode: c7195...ea3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #4 Skrevet 18. oktober 2020 Det virker som hun ikke har selvinnsikt og projiserer mye over på deg. I denne situasjonen var det hun som var barnslig, og underbevisst vet hun det godt selv. Tenk på det neste gang hun kommer med rare uttalelser. Du kan fortelle henne at du ikke orker å krangle med henne om noe så trivielt som spøkelser, og spør henne om hun vil du skal lyve hver gang du er uenig. Skremmende at hun kan reagere så negativt på din mening rundt det overnaturlige. Når hun begynner å kritiserer deg for at du ikke synes ananas er like godt som henne, eller at hun klikker fordi du liker foretrekker rødvin over øl så er det på tide å avslutte forholdet. Anonymkode: f9fb2...86f 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #5 Skrevet 18. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg fortalte at jeg jeg gikk ut av rommet grunnet du satt på musikk fikk jeg bare beskjed om at jeg kunne jo sitte der uansett. Anonymkode: c7195...ea3 Da kan du spørre henne hvorfor hun tror hun har rett til å bestemme hvor du skal sitte. Anonymkode: f9fb2...86f
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #6 Skrevet 18. oktober 2020 Vil tro «jentungen» er ett mer beskrivende ord enn «damen» 😏 Anonymkode: 600b1...6e6 8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #7 Skrevet 18. oktober 2020 Hvis noen hadde forlangt at jeg skulle trodd på spøkelser, og satt strek for diskusjonen ved å sette på musikk, så hadde jeg også gått! Uten å gi kyss! Hadde vurdert å ringe fastlegen hennes, hun virker ikke helt i water.. Anonymkode: 6abbc...733
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #8 Skrevet 18. oktober 2020 Du er sammen med en dramaqueen som ikke ser seg selv i det hele tatt. Jeg hadde ikke orket. Man kan ikke bli sur fordi partner ikke tror på det samme, mener hun at du skal lyve da? Anonymkode: 426ab...a13 1
Forundret.. Skrevet 18. oktober 2020 #9 Skrevet 18. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Da jeg fortalte at jeg jeg gikk ut av rommet grunnet du satt på musikk fikk jeg bare beskjed om at jeg kunne jo sitte der uansett. Anonymkode: c7195...ea3 Tror denne damen vil finne noe feil med alt du gjør. En dag puster du på feil måte... 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #10 Skrevet 18. oktober 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvis noen hadde forlangt at jeg skulle trodd på spøkelser, og satt strek for diskusjonen ved å sette på musikk, så hadde jeg også gått! Uten å gi kyss! Hadde vurdert å ringe fastlegen hennes, hun virker ikke helt i water.. Anonymkode: 6abbc...733 Tror hele greia er at damen da mener jeg ikke tror på hva som blir sagt og at jeg da aldri kan tro på noe som damen sier. Anonymkode: c7195...ea3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #11 Skrevet 18. oktober 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Du er sammen med en dramaqueen som ikke ser seg selv i det hele tatt. Jeg hadde ikke orket. Man kan ikke bli sur fordi partner ikke tror på det samme, mener hun at du skal lyve da? Anonymkode: 426ab...a13 Jeg spurte akkurat om dette, er det bedre at jeg står og lyver til deg? Fikk bare til svar at jeg er barnslig. Anonymkode: c7195...ea3
SCW Skrevet 18. oktober 2020 #12 Skrevet 18. oktober 2020 Du framstiller det veldig som om hun er urimelig og småsprø. Kan jo være det, men i så fall så skjønner jeg ikke at du legger det ut slik. Vil du bare ha sympati fordi du må leve med dette? Finnes det gråsoner her selv om du kanskje ikke beskriver det? Kan du si noe som helst til hennes forsvar som ikke gjør dette svart hvitt? Kan det f. eks være at hun ville ha en god samtale om spøkelser, ånder og "slikt" og at du avviste alt som "latterlig"? I så fall er det jo dårlig gjort mtp at hun er din partner og du skal være interessert i å ha en god samtale om noe hun bryr seg om, selv om DU ikke tror på det. Skjønner du hvor jeg vil? 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #13 Skrevet 19. oktober 2020 19 hours ago, SCW said: Du framstiller det veldig som om hun er urimelig og småsprø. Kan jo være det, men i så fall så skjønner jeg ikke at du legger det ut slik. Vil du bare ha sympati fordi du må leve med dette? Finnes det gråsoner her selv om du kanskje ikke beskriver det? Kan du si noe som helst til hennes forsvar som ikke gjør dette svart hvitt? Kan det f. eks være at hun ville ha en god samtale om spøkelser, ånder og "slikt" og at du avviste alt som "latterlig"? I så fall er det jo dårlig gjort mtp at hun er din partner og du skal være interessert i å ha en god samtale om noe hun bryr seg om, selv om DU ikke tror på det. Skjønner du hvor jeg vil? Forstår hvor du vill, men jeg avviser aldri noen samtaler. Uansett hvor mye jeg elsker en person kan ikke den personen få meg til å tro på noe jeg ikke tror på. Anonymkode: c7195...ea3
SCW Skrevet 20. oktober 2020 #14 Skrevet 20. oktober 2020 17 hours ago, AnonymBruker said: Forstår hvor du vill, men jeg avviser aldri noen samtaler. Uansett hvor mye jeg elsker en person kan ikke den personen få meg til å tro på noe jeg ikke tror på. Anonymkode: c7195...ea3 Jeg kjenner et gift par med 4 barn der han er vitenskapelig anlagt og hun tror jorda ble skapt for 6000 år siden. Har fungert bra for dem i snart 20 år. Det handler ofte om å ha respekt for hva andre tror på og å kunne snakke om og lære om hverandres synspunkter og interesser. Har man til hensikt å "overtale" motparten når det handler om tro, så vil det som regel gå dårlig. Skulle jeg avvist alle kvinner som tror på guder, spøkelser, ånder, snåsamannen, alternativ behandling, at den ene hudkremen er markant bedre enn den andre, osv osv så ville jeg blitt ganske ensom. Dere virker ganske unge. Vær mer tolmodige og respektfulle med hverandre, så får dere det bedre. Her på forumet så får du 90% som er enige med deg, på ett eller annet nivå, hvis du framstiller en sak ensidig. Regner med dere begge to har oppført dere både dumt og barnslig mange, mange ganger. Det gjør vi alle fra tid til tid, men det viktigste er å se det selv og kanskje si unnskyld når man har roet seg, selv om man ikke nødvendigvis er den som gikk over streken først, eller selv om man kanskje ikke får unnskyldning tilbake hver gang. Ta ansvar for egen oppførsel og håp at partneren gjør det samme. Kanskje ser hun at du har endret deg til det bedre og forsøker det hun også. 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #15 Skrevet 20. oktober 2020 På 18.10.2020 den 20.18, SCW skrev: Du framstiller det veldig som om hun er urimelig og småsprø. Kan jo være det, men i så fall så skjønner jeg ikke at du legger det ut slik. Vil du bare ha sympati fordi du må leve med dette? Finnes det gråsoner her selv om du kanskje ikke beskriver det? Kan du si noe som helst til hennes forsvar som ikke gjør dette svart hvitt? Kan det f. eks være at hun ville ha en god samtale om spøkelser, ånder og "slikt" og at du avviste alt som "latterlig"? I så fall er det jo dårlig gjort mtp at hun er din partner og du skal være interessert i å ha en god samtale om noe hun bryr seg om, selv om DU ikke tror på det. Skjønner du hvor jeg vil? Godt innlegg. 👍 TS, hvordan pleier dere å samtale? Ender det ofte med at du avfeier det hun sier, og så blir hun lei seg eller sur? Anonymkode: 3269d...cc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå