AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1 Skrevet 17. oktober 2020 Har sett et par tråder på denne siden om venner som ikke er glade i å pynte seg og tenkte jeg skulle gi litt tilbakemeld på det: Jeg er den venninnen. Jeg har aldri vært glad i smykker, sminke, eller klær. Eller..jeg var det...fram til jeg ble 11 år og forstod realiteten: Jeg er ikke pen eller attraktiv og jeg kommer aldri til å bli det. Det er ikke snakk om overvekt, nesten tvert imot. Ei spinkel jente uten former har jeg vært hele livet. "Hvorfor putte en sløyfe på en haug med dritt? Det er jo fortsatt dritt?" Det er sånn jeg tenker og dermed har jeg aldri hatt interesse for klær og mote. Det er jo det samme hva jeg tar på meg? Hater å måtte pynte meg fordi jeg blir jo ikke finere av klærne? Jo, jeg ser at andre pene kanskje kan kle noen farger bedre enn andre, men jeg har ingenting så jeg kan bare gå i olabukse og genser hver dag. Kjøpe bruktklær på freetex hvert 10. år eller arve av venner. Hvorfor bruke penger på noe så ubrukelig (for meg) som klær, sminke eller smykker? Det er jo bare bortkastet på meg. Har blitt godt banket opp av manglende interesse av det motsatte kjønn på teorien min. Jeg prøvde og prøvde til jeg var 15 år før jeg gav opp. Kanskje er jeg den vennen din som ikke er glad i mote eller å pynte seg? Selv om jeg er 31 år gammel nå. Vel. dette er grunnen min. Anonymkode: d222a...2de 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #2 Skrevet 18. oktober 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har sett et par tråder på denne siden om venner som ikke er glade i å pynte seg og tenkte jeg skulle gi litt tilbakemeld på det: Jeg er den venninnen. Jeg har aldri vært glad i smykker, sminke, eller klær. Eller..jeg var det...fram til jeg ble 11 år og forstod realiteten: Jeg er ikke pen eller attraktiv og jeg kommer aldri til å bli det. Det er ikke snakk om overvekt, nesten tvert imot. Ei spinkel jente uten former har jeg vært hele livet. "Hvorfor putte en sløyfe på en haug med dritt? Det er jo fortsatt dritt?" Det er sånn jeg tenker og dermed har jeg aldri hatt interesse for klær og mote. Det er jo det samme hva jeg tar på meg? Hater å måtte pynte meg fordi jeg blir jo ikke finere av klærne? Jo, jeg ser at andre pene kanskje kan kle noen farger bedre enn andre, men jeg har ingenting så jeg kan bare gå i olabukse og genser hver dag. Kjøpe bruktklær på freetex hvert 10. år eller arve av venner. Hvorfor bruke penger på noe så ubrukelig (for meg) som klær, sminke eller smykker? Det er jo bare bortkastet på meg. Har blitt godt banket opp av manglende interesse av det motsatte kjønn på teorien min. Jeg prøvde og prøvde til jeg var 15 år før jeg gav opp. Kanskje er jeg den vennen din som ikke er glad i mote eller å pynte seg? Selv om jeg er 31 år gammel nå. Vel. dette er grunnen min. Anonymkode: d222a...2de 🙄🙄🙄😴😴😴 Anonymkode: 9da17...b23 8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #3 Skrevet 18. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har sett et par tråder på denne siden om venner som ikke er glade i å pynte seg og tenkte jeg skulle gi litt tilbakemeld på det: Jeg er den venninnen. Jeg har aldri vært glad i smykker, sminke, eller klær. Eller..jeg var det...fram til jeg ble 11 år og forstod realiteten: Jeg er ikke pen eller attraktiv og jeg kommer aldri til å bli det. Det er ikke snakk om overvekt, nesten tvert imot. Ei spinkel jente uten former har jeg vært hele livet. "Hvorfor putte en sløyfe på en haug med dritt? Det er jo fortsatt dritt?" Det er sånn jeg tenker og dermed har jeg aldri hatt interesse for klær og mote. Det er jo det samme hva jeg tar på meg? Hater å måtte pynte meg fordi jeg blir jo ikke finere av klærne? Jo, jeg ser at andre pene kanskje kan kle noen farger bedre enn andre, men jeg har ingenting så jeg kan bare gå i olabukse og genser hver dag. Kjøpe bruktklær på freetex hvert 10. år eller arve av venner. Hvorfor bruke penger på noe så ubrukelig (for meg) som klær, sminke eller smykker? Det er jo bare bortkastet på meg. Har blitt godt banket opp av manglende interesse av det motsatte kjønn på teorien min. Jeg prøvde og prøvde til jeg var 15 år før jeg gav opp. Kanskje er jeg den vennen din som ikke er glad i mote eller å pynte seg? Selv om jeg er 31 år gammel nå. Vel. dette er grunnen min. Anonymkode: d222a...2de Jeg er sikker på at du er pen. Anonymkode: e76a5...011 4
Gjest Lama_Drama Skrevet 18. oktober 2020 #4 Skrevet 18. oktober 2020 Du prøvde til du var 15? Seriøst? Du ga opp mens du var et barn? Snakk om selvmedlidenhet.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #5 Skrevet 18. oktober 2020 Nei, søsteren min er en type som ikke liker å pynte seg. Hun er mer komfortabel med å gå med andre klær, og velger praktisk fremfor noe annet. Du koser deg bare i selvmedlidenhet, og det er noe annet enn å bare ikke like å pynte seg. Anonymkode: c4076...f63 21
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #6 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg har alltid tenkt: Det nytter ikke å sminke en gris. Har aldri følt meg pen. Nå derimot, ser jeg ikke poenget i alt det dill dallet med sminke og smykker. Det er heller ikke bærekraftig. Jeg bruker mascara og øyeskygge, og av og til noe på leppene. Dessuten synes jeg ikke det er noe fint med lag på lag i ansiktet. Føler meg også dum i kjoler og skjørt, det er ikke noe behagelig å gå med (mulig pga jeg ikke er vant med det). Det enkle er ofte det beste. Anonymkode: 616a1...215 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #7 Skrevet 19. oktober 2020 Så godt som ingen er pene med fett ustelt hår, vintergrå hud, og posete klær. Alle må "jobbe" for å se attraktive ut Anonymkode: c9830...9f8 15
Ego Skrevet 19. oktober 2020 #8 Skrevet 19. oktober 2020 TS, det du beskriver er noe helt annet enn å ikke like å pynte seg. Her er det selvbildet som tydeligvis er blitt noe forvridd. Jeg liker selv ikke å pynte meg - fordi det som ligger i 'å pynte seg' ofte er ting jeg ikke liker eller bryr meg om. Som eksempel: sminke føles ubehagelig å bruke - og jeg har rett og slett aldri hatt interesse av å lære og sminke meg. 'Fine' klær er dessverre ofte ikke så varme, med noen unntak så klart, så da prioriteres oftest komfort. Hår tar tid og krever stell og styling om jeg skal ha det langt - så har det kortklipt. Pynter meg så klart når situasjonen krever det, ellers er jeg fornøyd med å se normalt ordentlig ut. Men - ingenting av dette bunner i noen følelse av en 'tapt kamp'. Tror du kunne tjent på å jobbe med den oppfatningen. 8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #9 Skrevet 19. oktober 2020 Allså alle blir finere med klær med rett snitt, en velstelt frisyre, hud som blir tatt vare på. velstelte negler på hender og tær, eks det ser lite delikat ut å gå med sandaler med ha lange negler og sprukket hard hud eks man kan gjøre seg finere uten alt det du nevner, men når du nærest gjør deg usynlig så må du ikke klage på at du ikke for oppmerksomhet 🙄 velstelt er mye viktigere enn dill dall, selv om jeg også liker dill dall Anonymkode: a5d18...d46 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #10 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg liker heller ikke å pynte meg på stereotypisk vis, har ikke så verst utseende tror jeg, men det er uansett ikke det jeg tenker så mye på. Jeg liker rene og pene klær, liker jordfarger og går nesten alltid med skjerf -men jeg eier ikke mye klær, jeg sminker meg ikke, lakker ikke negler, bruker ikke parfyme, går ikke i høyhelte sko, går sjelden i kjole/skjørt. Bruker ikke ringer eller smykker. Jeg vasker hår og setter det kjapt opp i en spenne, men jeg bruker ikke mer enn 15min fra jeg går i dusjen til jeg kan være ut døra -klar til å møte verden. Men, av de få klærne jeg har så liker jeg altså å ha klær i samme tone (jordfarger) og jeg liker å se ordentlig ut, ikke slabbedask. Det er stor forskjell for meg, hva verden mener med å pynte seg. Jeg pynter meg på en måte når jeg tar på ett av mine skjerf jeg er så glad i, de er fine -men jeg bruker de samme tre-fire hver eneste dag på rundgang eller etter været, så det er ikke noe spesielt over dem liksom. Jeg merker jo det, at verden tar bedre i mot meg om jeg ser litt ordentlig ut, men får å få til det på en ujåletemåte så har det altså handlet om å sørge fr at de få tingene jeg har, de få klærne jeg bruker, alle passer sammen og ser rimelig ok ut. Påden måten føler jeg meg ok, samtidig som at jeg slipper å bruke tid på å "dolle meg til", noe jeg ikke er interessert i. Anonymkode: 62289...b62 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #11 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg var også en stygg 15-åring. Men er i dag en ganske pen straks 40-åring. Er også tynn og høy, for høy trodde jeg lenge, helt til noen kalte meg grasiøs, flott, modellpen osv.. Bruker ikke mye tid på utseende, men kler meg ungdommelig og i klær jeg kler (ikke hva som er mote, men blir jo selvsagt påvirket av hva som selges i butikkene). Bruker lite sminke, men det lille jeg bruker gjør at jeg går fra å se sliten og ustelt ut til fresh og stelt. Anonymkode: 3d8c8...74b 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #12 Skrevet 19. oktober 2020 On 10/18/2020 at 1:32 AM, AnonymBruker said: "Hvorfor putte en sløyfe på en haug med dritt? Det er jo fortsatt dritt?" Anonymkode: d222a...2de Blir litt som å si at man er for møkkete til å dusje, ikke helt logisk. Anonymkode: 6bca7...71e 12
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #13 Skrevet 19. oktober 2020 Er helt greit å ikke like å pynte seg, men lurer litt på hva som feiler de som møter opp i f.eks bryllup usminket og i joggebukse Anonymkode: 0b213...6f7 5
Tuba Skrevet 19. oktober 2020 #14 Skrevet 19. oktober 2020 Det er selvsagt helt ok å ikke bry seg om sminke, klær og pynt. Jeg følte meg og var heller ikke attraktiv som 15åring. Men nå når jeg er 45 føler jeg men flottere enn noen sinne. Freshe klær og sko, litt sminke, litt innsats så retter jeg med opp i ryggen og føler meg topp. Når jeg føler meg fin ser jeg fin ut for andre og selv om jeg absolutt ikke er billedskjønn. Kanskje det er verdt å prøve igjen? 4
Trudelutt1 Skrevet 19. oktober 2020 #15 Skrevet 19. oktober 2020 (endret) Det er ikke alltid så lett å sette seg inn i andres grunner for ting og tang. Og mange tenker nok ikke over det. Endret 19. oktober 2020 av Trudelutt1 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #16 Skrevet 19. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så godt som ingen er pene med fett ustelt hår, vintergrå hud, og posete klær. Alle må "jobbe" for å se attraktive ut Anonymkode: c9830...9f8 Hva om man ikke bryr seg om å se attraktiv ut, av natur ikke er jålete og synes det er kjedelig/uinteressant å bruke mye tid på utseende? Det betyr ikke at man har fett ustelt hår og vintergrå hud. Personlig hygiene bør være en selvfølge, men man trenger ikke å være opptatt av å dolle seg opp for det. Anonymkode: d3581...4f4 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #17 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg liker heller ikke å pynte meg, men ikke fordi jeg har "gitt opp". Jeg har fem pyntegjenstander som jeg bruker daglig: fem hull i ørene (til sammen) som jeg aldri tar ut annet enn for å rense/vaske. Det er ikke vakre smykker, det er simple øreringer. Jeg er like simpel/enkel som øreringene. Jeg er helt ordinær og gjennomsnittlig, og egentlig ser jeg ganske sliten ut til å være 30, synes jeg. Har to små barn, så det kan jo være derfor. Det er uansett ikke noe jeg tenker over på en negativ måte med mindre jeg skal på møter, selskap eller lignende hvor det er en fordel å se opplagt ut. Ofte er jeg faktisk underlig fascinert over hvor sliten det er mulig å se ut med få års mellomrom, hvor det har kommet barn i mellomtida. Jeg blir penere og ser mer opplagt og livlig ut om jeg sminker meg og kler meg i andre antrekk, men jeg foretrekker komfort og synes det er langt viktigere i denne fasen av livet (var mye mer opphengt i å se bra ut i tenårene og tidlig tjueårene). Når jeg ser meg i speilet, usminka - men jeg har dusja og børsta håret, neglene er klippet, så er det ikke akkurat en slående skjønnhet som ser tilbake på meg. Jeg ser meg, og bare det. En myk t-skjorte er dratt på, og en hel og ren bomullsbukse av noe slag er tatt på. Jeg er alltid ren og lukter godt, klærne er funksjonelle og uten hull og flekker. Jeg er komfortabel og føler meg vel. Pynter meg i selskaper og kler meg "skikkelig" til møter, og passer på å fremstå som oppegående og velstelt i disse situasjonene. Bruker da litt sminke, muligens et nøytralt smykke, og passende klær, som en enkel kjole eller skjorte/bluse. Klær (og sminke iblant) er ikke til å skimse av, og utgjør mye av førsteinntrykket. Hygiene også, åpenbart. Men TS... Når det gjelder det å være pen, og skjønnhet... Det kommer innenfra. Førsteinntrykket fra avstand kan godt være utseendebasert, men å bli kjent med en person avgjør for meg om personen er vakker eller ikke. En god person blir utrolig vakker i mine øyne. Jeg er en sånn type som får stjerner i øynene av gode mennesker, og tenker at de er de vakreste. Anonymkode: 05f00...927 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #18 Skrevet 19. oktober 2020 Sikker på du er ei pen jente. god hygiene og rene klær er en selvfølge. du trenger ikke sminke deg eller kle deg på en spesiell måte hvis du ikke er komfortabel med det. Men det høres ut som du ikke liker deg selv. Du kan fikse håret hos frisør, kjøpe deg noen fine klær og freshe deg opp. når du mener selv du er stygg og ikke bryr deg om å pynte deg, sender du ikke akkurat signal til guttene om at du er interessert heller. Anonymkode: 4a7a3...f1b 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #19 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg tenker at hvis du fullstendig dropper å pynte deg så blir du lagt mer merke til enn hvis du hadde dratt på deg ei finbluse. Kommer du på 17.mai i joggebuksa du bruker hver dag ellers og en slitt genser så vil folk skule stygt på deg og peke. Anonymkode: 76a96...8b3 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #20 Skrevet 21. oktober 2020 Kan si det sånn at jeg liker å pynte meg litt. Liker jo klær og sånt. Men har et nøkternt forhold til det. Merker også at jeg bare får oppmerksomhet og interesse fra menn kun når jeg er sminket og striglet. Jeg skjønner det ikke, fordi jeg ser masse vanlige, kjedelige, stilløse og mindre pene damer ute på shopping med de kjekke mennene sine som de bærer ungen til. Hvordan klarer de det liksom? Må være foreldre eller venner som har spleiset de. Er vel lett for en mann å gå inn i et forhold med hvem som helst når man kjenner hverandre over mange år gjennom felles omgangskrets og hvis det er henne på prøver seg på han og «maser» og slipper seg løs. Og mannen har dårlig selvtillit, tror han ikke får bedre. for det virker som om mange menn bryr seg veldig om utseendet til dama, heller det enn personlighet. Har selv bare hatt verdi i utseendet i relasjoner til menn, ingen respekterte meg eller brydde seg om meg før jeg kom i puberteten og begynte å sminke meg. Også stilles det høye krav til psyke og at man skal være så blid og selvutslettende og mindre smart enn han som mulig. Anonymkode: 808d5...dff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå