Gå til innhold

Kjæresten min vil ikke at jeg skal snakke til sønnen hennes.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med en dame som har en sønn på 12 år, og vi er særboere. Har vært sammen i 5 år. 

Jeg går veldig godt overens med hennes sønn, og vi har en god tone og har felles interesser som fotball og United. 

Sønnen bor på heltid hos faren og er hos moren annenhver helg, et døgn i uken pluss ferier og høytider. I perioder også mer. 

Hun skulle selvfølgelig ønske å se sønnen sin 50% eller at han bodde mest hos henne. 

Det som egentlig er problemet her er at moren er livredd for å gå glipp av tid av sin sønns liv. Hun blir stresset når han skal på besøk eller overnatting hos kompiser, for da mister hun samvær med han, sier hun.

Nå i det siste liker hun ikke at jeg snakker til sønnen hennes når jeg er hos de, for da føler hun at jeg tar sønnen hennes fra henne. Men jeg snakker jo litt med han likevel, det er jo litt rart hvis jeg skal være helt taus. 

Hun vil ha oppmerksomheten til sønnen sin, derfor er det best at det er hun som har en samtale med han, sier hun. 

De spiser alltid frokost sammen på kjøkkenet, mens jeg tar ofte med maten min i stua foran tv-en. Sånn har det alltid vært fordi moren ofte bare dekker på til seg selv og sønnen på kjøkkenet. 

Denne helgen har hun sønnen sin, mens jeg er på jakt langt unna. Stemningen mellom oss har vært helt fin, og senest i går sendte hun masse kysse emojis til meg. 

Jeg sendte noen snapper til sønnen hennes angående United-kampen i kveld, og fikk raskt svar fra han der vi diskuterte teknikk, spillere, hvor bra det var at United vant 4-1, Solskjær... 

Det var snakk om 3 meldinger jeg sendte, og gutten sendte 2 eller 3 meldinger tilbake til meg. 

Like etterpå får jeg en melding av moren, der hun ber meg slutte å sende meldinger til sønnen! 

Jeg skjønte ingenting og  svarte bare ok.

Har nå etterpå lurt hva hun mener med dette, har hun tenkt å gjøre det slutt med meg sånn at hun ikke vil at jeg skal ha mer kontakt med sønnen eller? 

Forstyrret jeg de midt i aktiviteter? 

Er hun sur å meg for noe?

Det er ikke ofte jeg sender melding til han når han er hos moren, så jeg bedriver ikke akkurat meldingsterror. 

Jeg vet ikke helt hvorfor hun reagerer som hun gjør, så nå har jeg bare tenkt å sitte rolig i båten og se hva som skjer... 🤔 

Anonymkode: 99d3f...641

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uff, hun høres jo gæren ut da, sorry :( Hvorfor kan hun ikke ha sønnen mer?

Anonymkode: 777b7...096

Det har vært ganske betent mellom henne og barnefaren, og så har de tatt hensyn til sønnen  og hva som er best for han.

Jeg har ikke lyst å utbrodere det mer, i tilfelle det blir gjenkjent. 

Moren har ikke noe psykiske problemer eller personlighets-forstyrrelser, så det er ikke det som er grunnen til at hun har minst samvær. 

Ts

Skrevet

Ts her. 

Er det normalt for fraskilte mødre/fedre å være så redd for å miste tid med barnet sitt, at de omtrent ikke kan slippe det av syne? 

Skrevet

Ts her. 

Er det normalt for fraskilte mødre/fedre å være så redd for å miste tid med barnet sitt, at de omtrent ikke kan slippe det av syne? 

Nei. Høres ikke sunt ut. 

Skrevet

Ikke normalt i det hele tatt. Hun høres eiesyk og klin gærn ut!

• Liker 46
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Nei, absolutt ikke. Dette er ikke sunt for hverken henne, guttungen eller forholdet deres.

Anonymkode: de3c1...7cc

• Liker 33
Skrevet
3 minutter siden, Amberleaf skrev:

Ikke normalt i det hele tatt. Hun høres eiesyk og klin gærn ut!

Jeg forstår at hun ønsker å se han hele tiden når han først er hos henne, for hun har en sorg over at hun ikke har mer samvær med han. 

Ts

Skrevet

Øhh, nei. Det er ikke normalt! Hun får oppsøke psykisk hjelp. 

LYKKE TIL!

• Liker 14
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Moren har ikke noe psykiske problemer eller personlighets-forstyrrelser, så det er ikke det som er grunnen til at hun har minst samvær. 

Ts

Beklager, men jo, med mindre hun har tenkt å dumpe deg, så feiler hun ett eller annet. Dette er ikke normal oppførsel, og det er heller ikke sunt for sønnen hennes at hun kontrollerer så sterkt. Han er 12! Det skulle bare mangle at dere kunne melde om fotball!

Anonymkode: bcad1...be8

• Liker 31
Skrevet

Jeg kan forstå at man ønsker mer tid med barnet men slik hun holder på er verken sunt eller normalt. Og jo eldre barna blir jo mindre tid får vi med de for de vil jo heller være med venner.

Det høres helt merkelig ut det hun holder på med så enten er hun blitt helt sprø eller så vil er hun lei hele forholdet. Men det finnes jo enklere måter å bli kvitt en partner på enn det der hun holdet på med så jeg tenker at hun ikke er helt stabil for tiden.

• Liker 12
Skrevet

Ts her. 

Hvordan skal jeg oppføre meg når hun tar kontakt i morgen kveld, etter at barnet har reist hjem til faren? 

Har egentlig lyst å være litt sarkastisk /spydig, men da blir det vel bare dårlig stemning.. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Ikke når det blir så ekstremt at steforelderen nærmest blir nektet å snakke til barnet. Hva sier kjæresten din til det? Han må jo reagere. 

• Liker 6
Skrevet

Du kan jo først og fremst spørre hvorfor hun har noe i mot at dere har en god tone. 

Jeg synte dette er veldig merkelig og jeg hadde blitt genuint glad for at engasjerte deg. 

• Liker 17
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Hvordan skal jeg oppføre meg når hun tar kontakt i morgen kveld, etter at barnet har reist hjem til faren? 

Har egentlig lyst å være litt sarkastisk /spydig, men da blir det vel bare dårlig stemning.. 

Det lureste er nok å sette dere ned å ha en ordentlig samtale om dette. Det at hun ikke ønsker at sønnen skal få være med venner eller ha et godt forhold til deg, som kanskje en dag skal bli stefar, er veldig bekymringsverdig. Dette vil jo til slutt bare gå utover den stakkars guttungen. 

• Liker 24
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har du nok!

Passiv aggresjon står jo i stil til væremåten hennes!

Godt denne gutten bor hos sin far, kjenner jeg. 

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, Snurrevipp skrev:

Du kan jo først og fremst spørre hvorfor hun har noe i mot at dere har en god tone. 

Jeg synte dette er veldig merkelig og jeg hadde blitt genuint glad for at engasjerte deg. 

Hun synes at tonen er altfor god, og at jeg skravler for mye med guttungen istedenfor at hun får tid med han. 

Vi diskuterer litt fotball og ser på videoer på YouTube osv, men det er jo bare snakk om 5 minutt her og der i løpet av en dag. 

Ts

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har du nok!

Passiv aggresjon står jo i stil til væremåten hennes!

Godt denne gutten bor hos sin far, kjenner jeg. 

Hva mener du? 

Ts

Skrevet

Hun synes at tonen er altfor god, og at jeg skravler for mye med guttungen istedenfor at hun får tid med han. 

Vi diskuterer litt fotball og ser på videoer på YouTube osv, men det er jo bare snakk om 5 minutt her og der i løpet av en dag. 

Ts

For meg er det uansett veldig spesielt. Det er jo ikke noe som er bedre enn at du har en god relasjon til barnet.  Alle mødre vil vel at alle skal være glad i barna deres ,og det er jo ikke alltid man er så heldig. 

Gutten føler seg nok veldig trygg med deg og synd hun skal lage det til noe greie. 

Håper dere får ordnet opp i det,og hvis ikke så har iallefall ikke du gjort noe galt. 

• Liker 11
Skrevet

TS, jeg skal være ærlig. Damen din høres helt kokko ut. Det her er ikke normalt. Jeg tror du må ta deg en prat med henne og prøve å ordne en bedre løsning. Det hun gjør henger ikke helt på greip. 

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...