AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1 Skrevet 17. oktober 2020 Vi har et barn som fyller 11 år om noen uker. Vi er veldig i tvil om hvordan vi skal gjøre det med bursdagsfeiring. Vi bor i Trondheim hvor smitten er økende for øyeblikket. Ettersom vi ikke har plass hjemme må barnebursdag feires et annet sted. Selv om barna som inviteres er sammen på skolen hver dag så er det potensiale for smittet på stedet feiring er. Vi har også tilknytning til NTNU hvor jeg er flere ganger i uken, og ettersom det har vært en del smitte blant studenter er jeg faktisk oppriktig bekymret for å smitte noen ubevisst selv om jeg er meget nøye på smittevern. Den andre problemstillingen er at jenta vår sliter i større grupper så bursdagsfeiringer har alltid vært litt problematisk. Det har vært to timer hvor vi har holdt pusten for at alt skulle gå bra.. Pga Covid-19 ble hele trinnet på skolen delt i to kohorter hvor tidligere klasser er bandet. Barnet leker med noen få fra sin kohort, men kjenner ikke alle. Å invitere f.eks kun jentene i kohorten ser jeg på som uaktuelt da det blir vanskelig med flere hun ikke kjenner. Sannsynligheten er stor for at hun vil falle ut fra sin egen feiring og trekke seg unna. Eventuelt kunne vi bedt jentene fra kun den gamle klassen, men det har vi gjort i alle år tidligere og det har vært vanskelig. Hun kunne invitert bare noen få venner, men igjen - grupper er vanskelig selv om det er vennene hennes. Hun fungerer best 1-1. Dermed vurderer vi å droppe stor barnefeiring i år. Det har ikke kommet noen invitasjoner til bursdager siden februar i år, så andre gjør det også annerledes i år. Det blir uansett feiring med familien (besteforeldre, tanter, onkler). Et annet forslag er å invitere en venn på overnatting, kanskje gjøre noe spesielt med dem (kino, bowling, gokart eller lignende som barnet kan velge eller de kan velge sammen), spise kake, god middag, og spillkveld. Hva ville dere gjort? Eller hvordan gjør andre det med bursdagsfeiring nå i år? Jeg har ventet med å spurt barnet selv pga jeg vil ikke åpne opp for å planlegge feiring hvis vi bestemmer oss for å ikke feire pga smittesituasjonen. Anonymkode: c8bce...896
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #2 Skrevet 17. oktober 2020 Høres jo ut som hun egentlig ikke liker sånt, og trives dårlig med situasjonen. Da syns jeg hun kan få slippe stor feiring. Er det mest sånn at resten av familien tenker at det er viktig med bursdag av "gammel vane" på en måte? Kan være hyggeligere å ha bare nær familie og kake hjemme? Anonymkode: 0f967...db4 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 Hun er 11 år nå, la henne få slippe hvis hun egentlig ikke liker det. Finn på noe hyggelig med en venn. Her har vi droppet barnebursdag i høst. Hun hadde en hyggelig kveld med bestevenninna og så en voksen/familiebursdag en annen dag. Anonymkode: 29618...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #4 Skrevet 18. oktober 2020 Skal ha selskap i dag vi får min 11 årige gutt. Han har bedt sine bestevenner, derav to fra klassen. De blir 7 tilsammen og vi skal ha det hjemme. Anonymkode: 8f987...7d0 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #5 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg ville valgt feiring med 1-3 venner, det hun ønsker. Bare 1 venn om det er det hun ønsker. Og så feks filmkveld, overnatting og masse godteri og kake. Anonymkode: fc3f1...868 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå