Gå til innhold

Burde jeg ha dårlig samvittighet?

Anbefalte innlegg

Gjest alenemamma
Skrevet

Min datter har vært hjemmefra i fire uker i sommer. Hun er ni år og har vært litt hos besteforeldre og litt hos faren. Hun har hatt det kjempefint så vidt jeg vet, og det har jeg også! :)

Jeg har nytt alenetiden, gjort som jeg selv ville og styrt mine egne dager (bortsett fra jobb da).

Men nå blir andre mødre jeg snakker med sjokkert over at jeg ikke er fra meg av savn. Jovisst savner jeg henne, men jeg vet jo at hun har det bra der hun er, og alenetid er ikke noe jeg er bortskjemt med til vanlig.

Burde jeg ha dårligere samvittighet enn det jeg har? Det er nesten så jeg føler meg som :tristbla: en dårlig mor her...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Nyt og kos deg!! heldiggrisen som ikke blir belemret med tonn av savn og dårlig samvittighet, det blir jeg ...... Men kjære deg, nyt livet, ungen din har et bra og du har ferie!!! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er klart du skal kose deg. Ha litt alenetid og gjøre akkurat det du selv ønsker er noe alle menesker burde ha innimellom.

Det er ingen grunn til å ha dårlig samvittighet fordi andre mødre forsøker seg på en sånn "perfekt mor type". Sansynligvis er det de som er minst perfekte.

Jeg har selv savnet barna i perider i sommer mens de har vært på ferie med moren. Men jeg skal også tilstå at det har vært godt å ikke haste hjem fra jobben fordi ungene skal ha middag eller smøre matpakke om morgenen fordi ungene skal på skolen.

Til helga kommer de imidlertid hjem og jeg er litt usikker på hvordan jeg skal fylle dagen deres med interesante ting mens jeg er på jobben. Da vil jeg sansynligvis ha større problemer med savittigheten.

Skrevet

Du er ikke en dårlig mor for det om du ikke er fra deg av savn!

Slapp helt av, og nyt tiden du har for deg selv. ;)

Skrevet

:overrasket: Lurer på hva i all verden folk venter at man skal gjøre når ungene er vekke. Skal ikke grave seg ned heller.

Kos deg med den friheten du har når din datter er vekke. Du trenger å ha litt tid for deg selv. Å pleie seg selv er balsam for sjelen, og det trenger vi alle en gang i blandt. Har hatt barnefri i 7 dager, og har hatt det som plommen i egget. Legge meg og stå opp når jeg vil. Gjøre noe som man ellers ikke har mulighet til ellers i året. Det er jo det som er ferie.

Skrevet

Kos deg masse når jenta di er sammen med faren og besteforeldrene sine. :klem:

Skrevet

Kos deg og nyt den tiden du har for deg selv.

(Hverdagen er stressende nok - så det å kunne bare ta hensyn til seg selv er deilig)

Så lenge du vet at datteren din har det bra - er det da absolutt ingen grunn til at du skal ha dårlig samvittighet - tvert i mot.

Klart du savner datteren din - og hun savner sikkert deg også - men det bør da vel ikke være noen grunn til at dere kan ha det fint på hver deres kant.

Ikke bry deg om de som prøver å gi deg følelsen av at du ikke skal kunne nyte den tiden alene med god samvittighet.

Skrevet

NEI, i jøsse navn!!! Hvorfor i all verden skal du ha dårlig samvittighet??

Tenk på all overskuddet du får når engelen kommer hjem....

Kos deg og nyt fridagene dine, det er lenge til neste ferie.

Fortsatt god sommer til deg!

P:S Jeg koser meg glugg ihjel de få gangene jeg er uten barn :)

Skrevet

Har ikke barn selv, men sier KOS DEG :) Husk at du er ikke bare mor - du er kvinne, jente og person! Og tenk så fint det sikkert blir når go'jenta kommer hjem til en mamma som er i knallhumør fordi hun har fått "ladet opp batteriene" :klappe:

Nei - er det noe som skal graves ned, er det den dårlige samvittigheten ;)

Skrevet

KOS DEG!!! Det gjør deg ikke til en dårligere mor om du ikke savner deg ihjel. Tvert i mot! Nå får du samlet energi og overskudd som du igjen kan gi datteren din når hun kommer hjem til deg igjen.

Koser meg selv jeg nå. Vi har 2 uker uten barn. MEn gleder meg VELDIG til de kommer hit igjen!

Skrevet

Kos deg du. Jenta di har det bra, du har det bra. Bedre kan det ikke bli. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde flere foreldre tatt litt mere vare på seg selv istedenfor å være altoppoffrende for sine barn så hadde ikke skilsmisse statistikken vært så høy.

Skrevet

Har det i grunn ganske likt. Guttungen er på ferie hos pappa'n, og jeg koser meg hjemme sammen med samboer og gjør masse kjæresteting som vi ikke får gjort så mye av ellers. :smile:

Klart jeg savner guttungen innimellom, men han ringer når han har lyst og jeg vet han har det bra der han er. Det er tross alt det viktigste. ;)

Kos deg og nyt alenetiden, uten dårlig samvittighet! :icon_razz:

Gjest porselen
Skrevet

Det vil alltid finnes personer som ynder å finne noe negativt å si uansett hva vi gjør. Gi blaffen i de surmagede personene og nyt alenetiden, gjør det du har lyst til når det passer deg. Og så blir det desto mere hyggelig når barnet kommer hjem til en mor som er fornøyd.

Gjest allium
Skrevet

Jeg synes snarere man bør ha dårlig samvittighet hvis man ikke klarer å kose seg.

For er det noen som tror at barnet ikke merker det ? Og hva gjør det med barnets tid sammen med faren ?

Skrevet

Her fikk du BARE støtte alenemamma, så det er ingen grunn til dårlig samvittighet.

Kos deg. Også barnet vil ha godt av at du møter frisk og opplagt den dagen det kommer tilbake.

Skrevet

Ja sier som de andre her - KOS deg og NYT ferien!!

Skrevet

Ingen grunn til at du sksl ha dårlig samvittighet! Er selv alenemor, og skjønner godt at du har nytt tiden for deg selv. Det er jo ikke det samme som at man ikke savner barnet sitt!

Synes det er kjempeflott at du har klart å nyte ferien, og dermed kan møte datteren din med oppladede batterier. :):klem:

Skrevet

Jeg tenker dere har godt av dette begge to! Nyt alenetiden din - datteren din har det jo fint der hun er - det er da ikke noe å ha dårlig samvittighet for, er det? De som synes du burde savne henne og sture er kanskje misunnelige på den tiden du har?

Jeg går ut fra at dere to har hatt ferie sammen, men det er klart, dersom du avvikler din ferie mens datteren din er borte, så ville jeg nok si at noe skurrer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...