Gå til innhold

Få herpes av oral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få herpes av oralsex, hvis han har testet negativt på testen? Jeg trodde at munnsår kunne smitte ved oralsex. Er det trygt å ha oralsex med ham, hvis han har munnsår men tester negativt på herpes testen?

Anonymkode: f0b02...917

Skrevet

Ja, man kan få herpes av oral. Dersom det er den versjonen man vanligvis omtaler som "munnsår" er det en mildere variant, men man kan fortsatt få den på kjønnsorganene. Går sikkert andre veien og. Jeg ville ikke sjanset på det, selv med en test.

Anonymkode: 0410a...306

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, man kan få herpes av oral. Dersom det er den versjonen man vanligvis omtaler som "munnsår" er det en mildere variant, men man kan fortsatt få den på kjønnsorganene. Går sikkert andre veien og. Jeg ville ikke sjanset på det, selv med en test.

Anonymkode: 0410a...306

Dersom han tester seg for kjønnssykdommer og får negativt på herpes, så kan han fortsatt smitte meg med herpes (hvis vi har oral) hvis han har munnsår?

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom han tester seg for kjønnssykdommer og får negativt på herpes, så kan han fortsatt smitte meg med herpes (hvis vi har oral) hvis han har munnsår?

Han er ikke negativ på herpes dersom han har det. De testene fra prøver der nede påviser kun herpes hvis du har utbrudd akkurat da, men man kan jo ha herpes allikevel. 

Litt usikker på hva du mener.

Anonymkode: b080b...c52

Skrevet

Ja, det kan man. Jeg fikk det (partner med munnherpes, utbrudd vi trodde var over smittefare, jeg fikk genitalutbrudd. Anbefales ikke). 

Anonymkode: 2c416...0f8

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan man. Jeg fikk det (partner med munnherpes, utbrudd vi trodde var over smittefare, jeg fikk genitalutbrudd. Anbefales ikke). 

Anonymkode: 2c416...0f8

Det er det jeg frykter! Kan folk teste seg for munnherpes? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke negativ på herpes dersom han har det. De testene fra prøver der nede påviser kun herpes hvis du har utbrudd akkurat da, men man kan jo ha herpes allikevel. 

Litt usikker på hva du mener.

Det jeg mener er hvis han ikke har genital herpes, men har munnsår. Da får han negativt på herpes når han tester seg, og man tror at det er trygt. MEN slik jeg har forstått det kan han fortsatt smitte meg ved oralsex, hvis han har munnsår, da får jeg genital herpes. Er dette korrekt? :)

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg mener er hvis han ikke har genital herpes, men har munnsår. Da får han negativt på herpes når han tester seg, og man tror at det er trygt. MEN slik jeg har forstått det kan han fortsatt smitte meg ved oralsex, hvis han har munnsår, da får jeg genital herpes. Er dette korrekt? :)

Det siste er riktig, men testes han for antistoffer mot herpes med blodprøve skal hans bli postitiv, for den skiller ikke på utbrudd i underlivet vs leppene☺

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det siste er riktig, men testes han for antistoffer mot herpes med blodprøve skal hans bli postitiv, for den skiller ikke på utbrudd i underlivet vs leppene☺

Tusen takk for hjelpen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...