AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1 Skrevet 17. oktober 2020 Kom med alt dere mener utgjør fundamentet for et godt forhold 😃 Anonymkode: 965cb...451
SoWhat? Skrevet 17. oktober 2020 #2 Skrevet 17. oktober 2020 At en innser at man er to ulike personer og ikke vil forandre hverandre til å bli mest mulig lik en selv. Respekt for hverandre mao 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 Likeverdighet, at begge i relasjonen vokser på grunn av forholdet og ikke blir mindre. Anonymkode: 67924...e28 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 Tillit, åpenhet og gjensidig respekt ❤️ Viktig å støtte hverandre i vanskelige tider, og finne tid til å pleie forholdet! Vi har vært sammen i snart 10 år, og koser og kysser fremdeles på hverandre som nyforelskede! Og forteller hverandre at vi elsker hverandre og setter pris på hverandre hver dag!🥰 Anonymkode: 90af0...b68 7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #5 Skrevet 17. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tillit, åpenhet og gjensidig respekt ❤️ Viktig å støtte hverandre i vanskelige tider, og finne tid til å pleie forholdet! Vi har vært sammen i snart 10 år, og koser og kysser fremdeles på hverandre som nyforelskede (kun hjemme under 4 øyne da😂) Og vi forteller hverandre at vi elsker hverandre og setter pris på hverandre hver dag!🥰 Anonymkode: 90af0...b68 Anonymkode: 90af0...b68
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #7 Skrevet 18. oktober 2020 Relativt like behov og god kjemi: fysisk og mentalt. Anonymkode: 77545...f73 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #8 Skrevet 18. oktober 2020 Løgner i følge en eks. Gikk aldri en dag uten. Anonymkode: 3fbc5...b0a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #9 Skrevet 18. oktober 2020 At man vil hverandre vel. Anonymkode: a9911...88b 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #10 Skrevet 18. oktober 2020 Å sette den andre foran seg selv. Er dette på plass følger automatisk respekt, tillit, vilje til å dra lasset sammen, trofasthet, og alt annet. Anonymkode: 08252...8b3 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #11 Skrevet 18. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å sette den andre foran seg selv. Er dette på plass følger automatisk respekt, tillit, vilje til å dra lasset sammen, trofasthet, og alt annet. Anonymkode: 08252...8b3 Selv når den personen i praksis er den største mobberen en har møtt i livet sitt? Anonymkode: 3fbc5...b0a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #12 Skrevet 18. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selv når den personen i praksis er den største mobberen en har møtt i livet sitt? Anonymkode: 3fbc5...b0a Hva legger du i det? Jeg har en mann som gjør hva som helst for at jeg har det bra, og har vært slik i 15 år. Står opp og holder meg om natta om jeg har det vondt, kjører byen rundt etter akkurat det jeg ønsker til middag om jeg er syk, alltid tilbyr meg vindusetet på fly/siste sjokoladebiten.... Om jeg har det vondt etter en opplevelse på jobb ser du at han også har det vondt fordi det betyr så mye for han at jeg har det bra. Så det å mobbe meg (eller andre) ville aldri vært forenlig med hans personlighet. Og jeg er lik. Jeg kjenner at jeg har det vondt om han har det vondt. Og er alltid på tilbudssiden for at han skal ha det bedre. Derfor er for meg den ene egenskapen å sette den andre foran seg selv grunnmuren i forholdet, da alle andre gode egenskaper følger av akkurat dette. Anonymkode: 08252...8b3 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #13 Skrevet 18. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva legger du i det? Jeg har en mann som gjør hva som helst for at jeg har det bra, og har vært slik i 15 år. Står opp og holder meg om natta om jeg har det vondt, kjører byen rundt etter akkurat det jeg ønsker til middag om jeg er syk, alltid tilbyr meg vindusetet på fly/siste sjokoladebiten.... Om jeg har det vondt etter en opplevelse på jobb ser du at han også har det vondt fordi det betyr så mye for han at jeg har det bra. Så det å mobbe meg (eller andre) ville aldri vært forenlig med hans personlighet. Og jeg er lik. Jeg kjenner at jeg har det vondt om han har det vondt. Og er alltid på tilbudssiden for at han skal ha det bedre. Derfor er for meg den ene egenskapen å sette den andre foran seg selv grunnmuren i forholdet, da alle andre gode egenskaper følger av akkurat dette. Anonymkode: 08252...8b3 Jeg mente en uten empati, som ikke klarer å ta hensyn til andre enn seg selv. Med andre ord alt de sier og gjør vil være en emosjonell bekostning for noen, for de klarer aldri å gi emosjonell støtte til andre. Så stort sett er det meste de gjør å krangle, sutre og sjeldent være ærlig. Pluss at de ikke har selvinnsikt så de forstår ikke hvordan de er selv. Jeg er i utgangspunktet enig i at å sette den andre foran seg selv er en god idé, dersom begge gjør det, men når jeg skrev den største mobberen en har møtt i livet sitt, så er det en person som ser for seg at bare den ene gir kjærlighet til den andre, bare den ene setter den andre foran seg selv, og den andre hakker og angriper hele tiden i stedet, fordi egoet er så skjørbart og tar alt som kritikk, så i stedet for å støtte og sette den andre foran, så sette den bak, eller under seg, og prøve å sette seg på skuldrene deres. Slik at de selv kan føle seg bra, på deres bekostning. For hvis den andre har det bra, så har de ikke det selv bra. Da blir de usikker og sjalu og må sørge for at andre egentlig ikke har det bra. Anonymkode: 3fbc5...b0a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #14 Skrevet 18. oktober 2020 Grunnmuren er å ikke fortelle hvor mange sexpartnere man har hatt, hvis man skal tro svarene i den andre tråden her. For min del er det de to k-ene: kjemi og kommunikasjon. Kjemi som i at tiltrekning, spenning, gnist, felles humor og følelsen av "oss" vedvarer, kommunikasjon som i at vi snakker godt og konstruktivt sammen om alt fra dype emosjonelle kriser til sexlivet til hverdagslivet. Anonymkode: 60ce7...2af
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #15 Skrevet 18. oktober 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv når den personen i praksis er den største mobberen en har møtt i livet sitt? Anonymkode: 3fbc5...b0a Det er da ikke relevant for tråden, det er ikke mulig å ha et godt forhold til en slik person. Anonymkode: d8856...3b1 4
MissStiles Skrevet 18. oktober 2020 #16 Skrevet 18. oktober 2020 Kommunikasjon, tillit og godta at man ikke har de samme interessene.
MarianneE Skrevet 18. oktober 2020 #17 Skrevet 18. oktober 2020 Vi har vært sammen i 24 år, vi er hverandres favorittpersoner, vi liker og tilbringe tid sammen, vi har like teit humor og liker mye av det samme. Samtidig så har vi hver vår interesse vi får holde på med. Han har motorsykkelen og er med på treff et par helger i året typ telt, bål, øl og mannfolk. Ikke noe for meg, men jeg unner ham turene. Han er det fineste mennesket jeg vet om. ❤ 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #18 Skrevet 18. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke relevant for tråden, det er ikke mulig å ha et godt forhold til en slik person. Anonymkode: d8856...3b1 Jo, det er mulig hvis vi later som det er to sider til en sånn person. En kjempeslem og en kjempesnill. Og så later vi som det er gøy å snakke sammen ofte, selv en aldri får noe støtte tilbake, for hvis ikke man gjør som de vil så blir det trusler og vold kanskje, som det har vært tidligere. De aksepterer ikke et nei de, for da blir det mer vold. Det er det eneste de forstår egentlig, vold. Og en vakker dag vil de få alt tilbake. Det beste er hvis voldsofre blir traumatisert og livredde for å snakke med noen andre om torturen de blir utsatt for også, så de rømmer fra virkeligheten og drømmer seg vekk i illusjoner om at livet er fint. Og så lates det som at det ikke er trusler og vold, men at de er gode mennesker med mye fornuftig å bidra med. Selv om de ikke forstår andre eller noen ting og alltid dømmer pga egne issues og aldri har omtanke for andre enn seg selv. Anonymkode: 3fbc5...b0a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #19 Skrevet 18. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er mulig hvis vi later som det er to sider til en sånn person. En kjempeslem og en kjempesnill. Og så later vi som det er gøy å snakke sammen ofte, selv en aldri får noe støtte tilbake, for hvis ikke man gjør som de vil så blir det trusler og vold kanskje, som det har vært tidligere. De aksepterer ikke et nei de, for da blir det mer vold. Det er det eneste de forstår egentlig, vold. Og en vakker dag vil de få alt tilbake. Det beste er hvis voldsofre blir traumatisert og livredde for å snakke med noen andre om torturen de blir utsatt for også, så de rømmer fra virkeligheten og drømmer seg vekk i illusjoner om at livet er fint. Og så lates det som at det ikke er trusler og vold, men at de er gode mennesker med mye fornuftig å bidra med. Selv om de ikke forstår andre eller noen ting og alltid dømmer pga egne issues og aldri har omtanke for andre enn seg selv. Anonymkode: 3fbc5...b0a Beklager, men dette er ikke noe godt forhold. Anonymkode: d8856...3b1 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #20 Skrevet 18. oktober 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager, men dette er ikke noe godt forhold. Anonymkode: d8856...3b1 I følge han ene, som ønsker at bare den ene skal sette den andre foran seg, tenker det den beste kjærligheten han har følt i livet sitt. I 15 år har det vart. Som han neppe ønsker å gi opp uten at vold blir involvert tipper jeg, for det er bare sånn hans natur er. Anonymkode: 3fbc5...b0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå