Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstegangs og trenger en checklist😅 Go!

Anonymkode: df676...9cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er min andre gang, og denne gangen ser pakkelista slik ut:

Sandaler

4-5 tskjorter

1-2 bukser
1 kjole?
2-3 bh
3-4 truser
3-4 sokker
Lader
Drikkeflaske
Multimam
Toalettsaker
Ammeinnlegg

2-3 bodyer
2-3 bukser
Hentesett
Tynn lue
Teppe

tror heller jeg pakker kjoler enn bukser egentlig fordi sist erfarte jeg at kjoler var sykt mye mer behagelige enn bukser. Og litt usikker på mengden tskjorter siden jeg ikke har bestemt meg for bukse eller kjole enda. Har ikke skrevet opp skift til mannen og snacks, men det havner nok oppi allikevel. 

Anonymkode: 9ef2d...9c7

• Liker 1
Skrevet

Crocs, 3 t-skjorter (jeg tok noen av samboerens som skulle kastes), 2 joggebukser (med løs strikk i livet), 2 ammeBH, truser, sokker, stor, myk genser. Lader, toalettsaker, ammeinnlegg, shampo og balsam, drikkeflaske, sjokolade og en pakke energibarer. 

Mannen hadde joggebukse, t-skjorter og en genser, lader, kamera, og potetgull. 

Vi hadde med hentesett, teppe og lue til baby, brukte bodyene vi fikk på sykehuset frem til vi dro hjem. 

Orket ikke ha på meg noe som strammet noe særlig etter fødselen, og var veldig fan av de lekre nettingtrusene. De var utrolig komfortable 😅

Anonymkode: 5cdca...d0f

• Liker 1
Skrevet

Det samme som når du ellers skal bort en weekend, noe behagelig,noe fint, hygieneartikler + bind. 

Anonymkode: d26e6...6ca

Skrevet

Det kommer helt an på hvor forfengelig du er. Jeg bodde i sykehusskjorte alle dagene etter mitt hastesnitt sist... Superbehagelig og fri tilgang til puppene når vi trente på amming 😅 i flere store byer må får du knapt forlate rommet og mat blir servert inn til deg, så hvem skal man pynte seg for liksom? 😛

Jeg kommer til å ha med en del snacks/mat denne gangen, siden far ikke får komme på besøk og ha med dette til meg.. 

Anonymkode: e6b67...55c

• Liker 1
Skrevet

Kom hjem fra barsel for snart en uke siden, etter å ha bodd på sykehuset i 8 dager. Ble satt i gang da, så det tok 4 dager før han kom etter i gangsettelse.  Men jeg hadde pakket med meg :

- 3 par mørke jogge bukser. (Alle ble brukt)

- 5 topper (alle Ble brukt)

- 3 amme bh (2 brukt)

- truser - visste ikke hvor lang tid jeg skulle bli liggende så pakket 10..( brukte derimot kun 4 av dem. Etter fødsel brukte jeg kun netting trusene på sykehuset)

- pysj - ( brukte ikke. På natta brukte jeg sykehus skjorta)

- flipp flopp/Sandaler- ble brukt hyppig

- sokker (ble brukt)

- shampoo og balsam (ja sykehuset har såpe/shampoo, men balsam har de ikke + foretrekker du egen ta med.)

- to pk store nattbind (helt unødvendig, sykehuset har bind)

- toalett saker (tannbørste/tannkrem, deo hårbørste, evt hårstrikk og sminke) 

- lesestoff (når baby sover så kjekt å ha) det kan også være andre ting man liker å gjøre.

- skift til baby på hjemreise. (Body, strømpebukser, bukse, lue og dress) evt en genser. Kle etter sesong og vær..  ,på sykehuset har de tøy mens baby er der samt bleier.

- amme innlegg ( fikk jeg ikke bruk for)

- 2 gensere (brukte kun 1)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...