AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1 Skrevet 17. oktober 2020 Det begynner å bli en del år siden, da en jeg har kjent hele livet maset seg til kyss og blowjob etter vi begge hadde vært på samme fest. Jeg sa til slutt ja for å få fred, og angret nesten med en gang, så sendte jeg han på dør. Var så ung og teit på den tiden, og skjønner ikke at jeg lot meg påvirke til å si ja, da det ikke er noe med denne fyren jeg finner tiltrekkende, verken da eller nå. Nok om det, noen år etter denne episoden ble jeg sammen med han som nå er samboeren min. Samboer har blitt kjent med han jeg rotet med den gangen, og de har en god tone, uten at de er noe mer enn bekjente som slår av en prat om de treffer på hverandre. Det er ikke før nå nylig jeg kom på den episoden med han fyren, men har ennå ikke fått meg til å si det til samboer. Det er jo ikke ille på noen måte, men føler meg så dum. Samtidig så blir jeg helt kvalt av følelsen av at jeg skjuler det for samboer. Har kjempedårlig samvittighet for å skjule det, og det gnager veldig. Tror han blir litt skuffet over at jeg ikke har fortalt det, selv om det ikke er en big deal. Trenger å lufte tankene mine, selv om jeg vet det egentlig er en bagatell. Hva mener dere om saken? Anonymkode: 609e4...c76
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #2 Skrevet 17. oktober 2020 Glemte å nevne at jeg ikke har kontakt med han jeg rotet med for lenge siden i det daglige. Vi møtes bare en sjelden gang gjennom felles bekjente på fest, og har en grei tone. Anonymkode: 609e4...c76
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 Altså, dette holder du for deg selv. Hvordan i alle dager skal dette hjelpe HAN hvis du forteller? Anonymkode: ab49f...0fd 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Altså, dette holder du for deg selv. Hvordan i alle dager skal dette hjelpe HAN hvis du forteller? Anonymkode: ab49f...0fd Det er jo ikke sånn at det gjør noe skade heller, akkurat? Dessuten er det jo bedre enn at han finner det ut gjennom andre, noe som ikke er helt utenkelig. Anonymkode: 609e4...c76
Silva Pluvialis Skrevet 17. oktober 2020 #5 Skrevet 17. oktober 2020 Skjedde ikke dette før du gikk inn i et forhold med samboeren din? Det var jo ikke utroskap.. 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #6 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Skjedde ikke dette før du gikk inn i et forhold med samboeren din? Det var jo ikke utroskap.. Nei, det var selvsagt ikke utroskap 😅 Men er det ikke litt rart å ikke fortelle om, når de treffer på hverandre en gang i blant? Anonymkode: 609e4...c76
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #7 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det var selvsagt ikke utroskap 😅 Men er det ikke litt rart å ikke fortelle om, når de treffer på hverandre en gang i blant? Anonymkode: 609e4...c76 Hvis du har vært åpen om alle dine tidligere seksuelle erfaringer med din samboer, og holder kun igjen dette, så er det rart. Vet han nesten ingenting om din fortid så har du ikke opplysningsplikt akkurat for dette ene lille tilfellet som åpenbart betydde nada niks uansett. Jeg har blitt sugd av flere jenter i min ungdom, men disse nevner jeg jo aldri hvis jeg har lyst til å opplyse en dame om min fortid. Jeg husker nesten ingen heller. Det er uansett ikke viktig. Hverken for meg, hun som har sugd eller min fru. Anonymkode: e361e...e2f 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #8 Skrevet 17. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo ikke sånn at det gjør noe skade heller, akkurat? Dessuten er det jo bedre enn at han finner det ut gjennom andre, noe som ikke er helt utenkelig. Anonymkode: 609e4...c76 Klart det gjør skade. Tror du ikke vennskapet mellom dem blir rart? Hvem i alle dager ville fortalt om noe slikt til han?? Anonymkode: ab49f...0fd 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #9 Skrevet 17. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har vært åpen om alle dine tidligere seksuelle erfaringer med din samboer, og holder kun igjen dette, så er det rart. Vet han nesten ingenting om din fortid så har du ikke opplysningsplikt akkurat for dette ene lille tilfellet som åpenbart betydde nada niks uansett. Jeg har blitt sugd av flere jenter i min ungdom, men disse nevner jeg jo aldri hvis jeg har lyst til å opplyse en dame om min fortid. Jeg husker nesten ingen heller. Det er uansett ikke viktig. Hverken for meg, hun som har sugd eller min fru. Anonymkode: e361e...e2f Vi er ganske åpne om det begge to og han vet hvor mange jeg har ligget med og omvendt, men ingen av oss har hatt behov for å vite navn. Unntaket var at han fikk vite fra en annen felles bekjent helt i starten av forholdet vårt at jeg hadde ligget med han en gang, og det syntes han var litt ubehagelig fordi det kom veldig brått på. Ønsker derfor ikke at noe liknende skal skje igjen, for da blir det jo veldig tydelig at jeg har skjult det for han, når jeg har hatt sjansen til å fortelle om det så mange ganger uten at det ville vært unaturlig. Ønsker ikke å sette han i den situasjonen igjen, rett og slett. Problemet er jo at det ikke er før nå de siste ukene at jeg har tenkt over det, men det virker jo som om jeg har holdt det skjult i to år. Anonymkode: 609e4...c76
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #10 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Klart det gjør skade. Tror du ikke vennskapet mellom dem blir rart? Hvem i alle dager ville fortalt om noe slikt til han?? Anonymkode: ab49f...0fd Bare tro meg når jeg sier at det faktisk ikke er helt usannsynlig. Bor på et lite sted, og det finnes mange raringer. Anonymkode: 609e4...c76
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #11 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi er ganske åpne om det begge to og han vet hvor mange jeg har ligget med og omvendt, men ingen av oss har hatt behov for å vite navn. Unntaket var at han fikk vite fra en annen felles bekjent helt i starten av forholdet vårt at jeg hadde ligget med han en gang, og det syntes han var litt ubehagelig fordi det kom veldig brått på. Ønsker derfor ikke at noe liknende skal skje igjen, for da blir det jo veldig tydelig at jeg har skjult det for han, når jeg har hatt sjansen til å fortelle om det så mange ganger uten at det ville vært unaturlig. Ønsker ikke å sette han i den situasjonen igjen, rett og slett. Problemet er jo at det ikke er før nå de siste ukene at jeg har tenkt over det, men det virker jo som om jeg har holdt det skjult i to år. Anonymkode: 609e4...c76 Skjønner. Vel, la det gå. Det er ingen big deal, ikke sant? Hvis denne mannen gjør det ubehagelig for deg med å ta opp fortiden med deg privat, så kan du si ifra til samboer om det. Men blir du konfrontert med det fordi din samboer har fått opplysningen fra denne mannen, så sier du at du enten ikke husker det eller ikke har tenkt på det. Bare la det gå. Du har jo tross alt holdt det skjult i to år allerede. Er jo ingen grunn til å opplyse bare for å gjøre det. Dette ødelegger garantert forholdet mellom din samboer og din mann. En ikke-sak altså. Hadde du hatt sex med han ville jeg nok ha sagt det. Men da sporenstreks, ikke to år etterpå. Føler slik informasjon har en viss tidsfrist. Du kan vel mildt sagt si at din tidsfrist er foreldet. Potensielt kan din samboer føle mistillit ovenfor deg framover for å holde ting skjult. Senk skuldrene. Pust. Du har ikke gjort noe galt. Dette er ingenting å tenke på. Anonymkode: e361e...e2f 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #12 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette ødelegger garantert forholdet mellom din samboer og din mann. En ikke-sak altså. Rettelse: Dette ødelegger garantert forholdet mellom din samboer og denne mannen. En ikke-sak altså. Anonymkode: e361e...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #13 Skrevet 17. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner. Vel, la det gå. Det er ingen big deal, ikke sant? Hvis denne mannen gjør det ubehagelig for deg med å ta opp fortiden med deg privat, så kan du si ifra til samboer om det. Men blir du konfrontert med det fordi din samboer har fått opplysningen fra denne mannen, så sier du at du enten ikke husker det eller ikke har tenkt på det. Bare la det gå. Du har jo tross alt holdt det skjult i to år allerede. Er jo ingen grunn til å opplyse bare for å gjøre det. Dette ødelegger garantert forholdet mellom din samboer og din mann. En ikke-sak altså. Hadde du hatt sex med han ville jeg nok ha sagt det. Men da sporenstreks, ikke to år etterpå. Føler slik informasjon har en viss tidsfrist. Du kan vel mildt sagt si at din tidsfrist er foreldet. Potensielt kan din samboer føle mistillit ovenfor deg framover for å holde ting skjult. Senk skuldrene. Pust. Du har ikke gjort noe galt. Dette er ingenting å tenke på. Anonymkode: e361e...e2f Er enig i dette med tidsfrist, og det er vel derfor jeg kvir meg mot å si det. Til mitt forsvar hadde jeg egentlig glemt hele greia, inntil for noen få uker siden. Føler kanskje dette opphever tidsfristen? Samtidig som det medfører en risiko for at det kan virke som jeg bevisst har holdt det skjult gjennom hele forholdet, selv om det ikke er tilfellet. Hadde håpet det skulle hjelpe å bare skrive om det her inne, men får det liksom ikke til å slutte å gnage på samvittigheten, og det letter heller ikke på frykten for å sette han i samme uønskede situasjon igjen. Anonymkode: 609e4...c76
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #14 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Føler kanskje dette opphever tidsfristen? Svaret på dette er "nei". At du kommer på det betyr ikke mer. Det føles jo åpenbart ikke rett for deg å si det heller, for da hadde du ikke skrevet her om det. Du ville sagt det direkte. Så derfor synes jeg du skal følge din egen magefølelse med å ikke si det. At du har glemt dette er jo faktisk også en ærlig sak. Og din samboer vet jo ikke akkurat at du har kommet på det nå. Skal du løse dette så må du rett og slett bestemme deg for hva du vil gjøre, og stå for det. La det gå, eller si det. Uansett hva du bestemmer deg for, så utfør det NÅ. Anonymkode: e361e...e2f 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #15 Skrevet 17. oktober 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svaret på dette er "nei". At du kommer på det betyr ikke mer. Det føles jo åpenbart ikke rett for deg å si det heller, for da hadde du ikke skrevet her om det. Du ville sagt det direkte. Så derfor synes jeg du skal følge din egen magefølelse med å ikke si det. At du har glemt dette er jo faktisk også en ærlig sak. Og din samboer vet jo ikke akkurat at du har kommet på det nå. Skal du løse dette så må du rett og slett bestemme deg for hva du vil gjøre, og stå for det. La det gå, eller si det. Uansett hva du bestemmer deg for, så utfør det NÅ. Anonymkode: e361e...e2f Magefølelsen sier egentlig at jeg burde si det, fordi jeg ikke vil sette samboer i en situasjon der han får vite det av noen andre. Synes ikke det er fair når jeg bare kan fortelle det som det er. Synes ikke at "jeg har glemt det" høres helt bra ut hvis han kommer til meg og sier han fikk høre det fra noen andre. Anonymkode: 609e4...c76
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #16 Skrevet 18. oktober 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det var selvsagt ikke utroskap 😅 Men er det ikke litt rart å ikke fortelle om, når de treffer på hverandre en gang i blant? Anonymkode: 609e4...c76 Pleier samboeren din å fortelle om alle han har hatt seg med? Anonymkode: d3314...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #17 Skrevet 18. oktober 2020 Hvis du velger å fortelle, så vær litt mindre spesifikk enn du er her da! Si dere klina. Ikke nevn BJ. Anonymkode: a899a...fdf 1
Loff77 Skrevet 18. oktober 2020 #18 Skrevet 18. oktober 2020 Kan ikke forstå att dette er en sak, legg det bak deg og gå videre 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #19 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg har hatt et ons med en kompis av min samboer, dette skjedde flere år før jeg møtte min samboer og det er 100% tilfeldig at akkurat disse to kjente hverandre, for vi ble ikke kjent gjennom han 😅 Vi fortalte det til samboer med en gang, bare for å være på den sikre siden. Han var egentlig glad for at vi fortalte det, for det gjør det så mye lettere om vi nå skulle treffes i ulike settinger. Ingen bærer noe nag til noen. Jeg hadde nok fortalt det om jeg var deg, spesielt hvis det sliter på samvittigheten. Han har jo ingen grunn til å bli skuffet. Det var jo ingen form for utroskap. Anonymkode: 6b598...855
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå