Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Noen her som jobber i Kiwi, og som vil fortelle litt om hverdagen? Gruer meg veldig da jeg er redd for å ikke få til kassen, kundeservice, stresset, låsing, osv. Noen som har tips der?

Og hvordan er lønnen? Skriv gjerne ned positive og negative sider. Hva syns du var vanskelig?

Anonymkode: 03231...a61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst vil jeg gratulere deg med den nye jobben! utrolig kjekt! Jeg har selv aldri jobbet på kiwi, men har jobbet på både coop og rema for et par år siden. I starten husker jeg det var en del som skulle læres, værtfall alle pluene, men det kommer seg, å snart husker du dem utenatt og 5 år senere😂 Kassen i seg selv er egentlig ikke super avansert, vil tro du vil få god opplæring, men det skal mye til for å gjøre kjempestore feil der altså! Kundeservice så kan jeg bare si med en gang vær den personen du selv ville møtt på når du selv var å handlet. Det finnes utolig mange gode mennesker der ute, men også noen litt rare, ikke bli helt satt ut eller lei deg og det skulle være et problem med dem. Ja kan absolutt til tider være stressende å jobbe i butikk, spesielt i rushtid eller ved stenging, i rushtida hvis du sitter i kassen bare hold hodet kaldt, ikke vis til kunden at du er super stressa, for det kan gi kunden en ubehagelig opplevelse. Ved stening er det ofte en del ting som må gjøres og det er rutiner på det, som du nok kommer til å få opplæring i. Nå vet jeg ikke alderen din eller om du har en utdannelse innenfor salgsfaget elns, for lønnen blir jo påvirket av det, er du under 18 så får du jo en del lavere enn med en gang du har fylt 18, du har jo rett på å vite timelønnen din, så ta en titt på arbeidskontrakten din skal stå der, hvis ikke snakker du med sjefen din. 

Alt i alt synes jeg at det å jobbe i butikk eller typisk en plass hvor en skal yte god kundeservice har alle godt av å ha en erfaring med i løpet av livet, du lærer mye om deg selv, du lærer en del om mennesker og du lærer å håndtere en del ulike situasjoner

• Liker 1
Skrevet

Syns det var en helt grei jobb. Alle jobber er mye å sette seg inn i, i starten. Man kommer inn i det og hverdagen blir mer rutine og mindre slitsomt. Gi deg selv 6mnd tilvenning før du dømmer yrket og tror du ikke mestrer det. Litt etter litt blir det bedre.

Ja det er litt stress til tider, men tiden går desto fortere da og man kjeder seg ikke. Fokuser på arbeidsoppgavene dine og prøv å få kontakt med kundene. Det er alltid hyggelig å slå av en prat med gamle Olga eller han som alltid skal tippe på langoddsen. Mange eldre mennesker har kun den daglige handelen som holdepunkt i hverdagen og noe de ser frem til fordi de kan småprate litt med mennesker de møter.

Sånn sett syns jeg det var hyggelig på jobb :)

Personlig, så foretrekker jeg mer mentalt utfordrende jobber med mindre fysisk arbeid, så nå jobber jeg med det jeg har utdannet meg til. 

Har 6,5 års erfaring fra butikk da, det var mange fine år med gode kollegaer som jeg savner :) 

Skrevet

Jeg jobbet i kiwi i ett år :) følte det akkurat likens som deg i starten men det gikk egentlig raskt å bli vant med rutinene og få kontroll på kassa og kundeservicen. Det verste med jobben var kanskje sure kunder og veldig treige dager når vi hadde lite kunder, og at det ble mye kveld og helgearbeid, men fikk jo ub-tillegg. Ellers var det en fin jobb og jeg hadde det ganske fint, noe av det gøyeste med jobben var når det var høyt tempo og masse kunder og tida fløy, typ i jula og under koronahamstringa, faktisk! Men jeg jobber godt under stress da, er ikke alle som liker det. Lønna var helt grei den og, jeg tjente ca. 160 kr/t som ungdom uten vgs vitnemål, og du får en god del ekstra å rutte med hvis du takker ja til kveld og helger. Kunne lett ha gått tilbake til butikkarbeid hvis ikke nåværende utdanning går som planlagt.

Anonymkode: 0fe6e...cc6

Skrevet

Jeg likte veldig godt å jobbe i dagligvare! De første ukene var kassa litt kjip (koder for frukt og bakevarer... Det er mange av dem!), men etter litt tid sitter det klistret i hukommelsen. 

Dagligvare er både rutinepreg og variert på samme tid. Du gjør jo i og for seg det samme hver dag (= rutine), men så er det så mye forskjellig som skal gjøres hver dag at tiden flyr likevel. Shine litt i fruktavdelingen, stable litt hermetikk, fylle på i melkekjøla, sitte litt i kassa, hjelpe Oddvar (86) med å finne syltetøyet, ta en tippekupong, sitte litt mer i kassa, tømme flaskeautomaten... Og ikke minst skravle masse med folk som er innom. 

Du kommer ikke til å kjede deg. Lykke til med ny jobb! 🙂

Anonymkode: 1a2c8...494

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...