Gå til innhold

Hemmelig gift?

Gjest Gjest_annemor_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

I forhold til egne unger kan man sitte i uskiftet bo, kan man ikke...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I forhold til egne unger kan man sitte i uskiftet bo, kan man ikke...?

ja

Skrevet

Min svigerinne og mannen giftet seg i hemmelighet for ikke så lenge siden. Dvs. foreldre og forlovere visste om det, men det var de eneste. Vi andre i familien ante nok at de kom til å gifte seg en eller annen gang siden de var forlovet, men ikke når og hvor. Og helt ærlig så syns jeg det må være greit, det var jo deres dag og de fikk det sånn som de ønsket. Mannen min derimot var nok litt skuffet over å ikke få vite om el. bli invitert til bryllupet til sin søster.

Sånn er det, at noen kan bli veldig skuffet mens andre ikke bryr seg så mye. Jeg syns dere skal gjøre som dere har lyst til, særlig hvis det er problemer i familien.

Skrevet
Av hensyn til norske lover, seier du? Dersom det er arv og slikt du tenker på, så er det jo berre til å skrive testamente då..

Det er ikke nok. Det er riktig som gjesten over skriver.

Skrevet
Svar til veslo:

Så lenge det er unger inne i bildet hjelper det ikke å skrive testamente. Ungene skal arve minst to tredjedeler uansett og det er ikke lett å få kjøpt ut ungene fra huset hvis den ene dør. Mange saker som den trådstarter nevner, at etterlatte må selge bolig for å gi ungene arven (overformynderiet kommer inn her, så det er ikke noe man kan valge) - i mine øyne en av de store, store urettferdigheter i samfunnet. Samboende med felles barn burde kunne sitte i uskiftet bo akkurat som gifte.

Det arbeides nå med ny samboerlov, så det er håp ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...