Gå til innhold

Baby - ting som gjør livet lettere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster venter barn nr. to. Hun er av typen som blir superdårlig under graviditeten. Hun ble det med nummer en, og nå er det ny runde med nummer to, samt at hun har et lite barn fra før. 

Jeg har ikke barn selv, og jeg vil gjerne kjøpe noe fint til henne til jul som kan være en reell avlastning i hverdagen. Hun og mannen har god råd, men bruker ikke penger på ting som vaskehjelp eller private tjenester, til barnet eller seg selv.

Jeg så en venninne av meg hadde kjøpt en krybbe med motor som beveget seg, som hjalp barnet å sovne - den var visst dyr, men hun mente den var effektiv. Ellers så tenker jeg at noen behagelige og freshe klær når hun har en nyfødt kan være fint. Men hun kjøper ofte en del klær og stæsj til seg selv, så det er ikke så ekstraordinært.

Du med barn - er det noe du eller en venninne har som har vært til stor hjelp med små barn, som du unnet deg eller gjerne skulle hatt? 

Anonymkode: a8841...9a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gavekort på husvask, det kan du jo også utføre selv 😅 huset flyter alltid når man har små barn..

Anonymkode: 0355d...617

Skrevet

Sånn maskin som rugger på vognen. Dyr, men finnes billigere på Finn.

• Liker 2
Skrevet

Yogaball, så kan hun humpe-bysse baby foran TVen (min elsker den type byssing, og det er mildt for kroppen).

Vippestol, hvis de ikke har det allerede. 

Sånn vugger til vogna har vi, synes ikke den fungerer så godt.

Anonymkode: 0245c...575

• Liker 1
Skrevet

Sleepytroll 🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Anonymkode: 3e992...941

• Liker 1
Skrevet

Noe som heter Sleepy troll, den rister vognen når den står stille, eller ammeputen som heter Cosyfix, den er veldig bra! Begge kN kjøpes på nett, bare å Google. 

Fine klær er veldig hyggelig! Jeg har investert i 2 kortermede skjorter fra samsoe i nydelige farger og 2 cardigan fra Gestuiz i enda nydeligste farger for å ha noe fint som man kan amme og holde seg varm i, bruker det vanvittig ofte og føler meg flott i de! (Finnes på Høyer). Noe jeg egentlig følte jeg ikke burde kjøpe meg, men så fikk jeg gavekort av noen på å kjøpe noe til meg selv, så da var det liksom greit..😊 

Anonymkode: d30fb...afc

Skrevet

Robotstøvsuger 

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville hørt litt med søsteren din😊 Selv ville jeg nok aldri brukt vippedings til vogn eller vibrerende vugge, men satt umåtelig pris på godt bærerøy. Samt robotstøvsuger og vaskehjelp😉 

Anonymkode: 6b861...e85

• Liker 1
Skrevet

Barnepass til en av ungene etter babyen ble født var det jeg savnet mest med to tette i hvert fall. 

Anonymkode: 1ccf0...328

• Liker 1
Skrevet

Bæresele og robotstøvsuger. 

• Liker 1
Skrevet

Fin tanke, men slike ting som motorisert vippestol og vogngynger er ting man aller helst ikke bør bruke før man virkelig har behov. Det vet man ikke før etter en stund.. man vil ikke gjøre babyen avhengig av noe som er unødvendig. Min baby trengte aldri å være i bevegelse for å sovne... vaskehjelp er gull verdt, og ellers noe velvære (for hjemmebruk eller på salong/klinikk/spa) og klær til mor. Evt matkasse-abonnement, eller en kasse du lager til selv. 

• Liker 2
Skrevet

To ting som ble mye brukt her, var en vugge som henger fra taket og en stol du kan sitte i som også henger fra taket. 

Stolen var genial til å bare sitte å kose med baby, du kan vugge og ronse, så får baby bevegelse og nærhet samtidig uten å måtte gå flere mil i stua 😑 sovna ofte der. 

Anonymkode: 8ba97...642

• Liker 1
Skrevet

Det finnes mange hjelpemidler. Den krybben du snakker om ville jeg personlig ikke kjøpt før det virkelig var krise. Samme med sånn dings som rugger vognen og drømmesauen Ewan. Det kan jo være de får en såkalt sovebaby 😊

Men robotstøvsuger synes jeg var en god idé! Og vaskehjelp, enten profesjonell eller at du utfører jobben. Du kan jo lage et type gavekorthefte, hvor du feks tilbyr deg og lage middag, vaske hus, handle, være barnevakt for eldste, gå trilletur med den nyfødte osv. Det hadde jeg satt pris på. 

Ellers signerer jeg også bæresele. Men her ville jeg ha snakket med din søster og hørt hvilke hun ønsker seg. Det finnes så vannvittig mange ulike modeller. 

Synes forresten dette var utrolig fint tenkt av deg ❤️ Heldige søsteren din. 

Anonymkode: 78170...eb9

• Liker 1
Skrevet

Ikke kjøp noe av disse tipsene her! Babyer er så forskjellige. Vær heller supertante og avlast henne med nr 1. 

Anonymkode: 39684...645

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...