Gå til innhold

Hvor selger ting best, finn eller facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt ut noen ting på finn og lurer på om jeg bør prøve facebook også. Hvor selger dere mest?

Anonymkode: a8930...7a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn, har erfart at folk er mye mer useriøse på Facebook.

• Liker 1
Skrevet

Finn, mange dårlige erfaringer med fb

Skrevet

Jeg selger kun på Finn, har hørt flere med dårlig erfaringer på Facebook.

Skrevet

Det kommer an på sted og hva som selges.

Skrevet

Noen ting er lettere å selge på fb, mens andre ting er lettere å selge på Finn. Kommer litt an på hva du selger og hvor enkelt det er å sende i posten, eller hvor langt folk er villige til å reise for å hente akkurat den tingen. 

Har lagt enkelte ting ut et sted først,  og hvis det har vært dårlig respons legger jeg det ut på det andre også.

Skrevet

Mine erfaringer er at det varierer en del etter hva jeg skal selge, og at det ofte er flere useriøse kjøpere på Facebook enn på Finn. Facebook har også lettere for å bli kaos i og med at folk blander seg inn og bråker i kommentarfeltet om de er uenige om et eller annet rundt pris eller liknende. Som oftest er det bare sure gjerrigknarker som krangler i kommentarfeltet, men det er plagsomt uansett.

Heste- og rideutstyr har for meg vært 50/50. Går lettere i egnede salgsgrupper enn i lokalgrupper, men utstyr som passer til barn går fort i lokalgrupper også. Mummikopper har vært lettest på Facebook (Mummikopp-gruppa er fin til det). Smånips (lysestaker, blomsterpotter, duker, julekuler..) har vært lettest på Facebook, har gått fort på lokalgrupper.

Møbler, elektronikk og hvitevarer har vært lettest å bli kvitt på Finn. Å selge en vaskemaskin på Facebook var et totalt mareritt, og vi valgte å fjerne annonsen etter å ha fått flere drapstrusler av en koko fyr som ville prute. Aldri igjen. (Lang historie kort: Fyr ville ha vaskemaskinen gratis, utga seg for å være rørlegger og mente oppbevaringen var ødeleggende. Fyr fant ut at personen som oppbevarte vaskemaskinen for oss var rørlegger, innså at han dreit seg ut og klikka.)

Skrevet

Selger kun via fb her på lokal side. Bor i nord-Norge. Finn brukes lite på småting. Hus og bil er mest av på Finn. 

Anonymkode: 53374...aaf

Skrevet

Selger på Finn og Tise

Anonymkode: d358b...a13

Skrevet

Jeg selger lett solgte og billige ting på Facebook, mens dyrere ting selges på finn. Er forferdelig mye useriøst på Facebook, desverre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...