AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1 Skrevet 17. oktober 2020 Tenkte spare i fond men blir lite klok. Vurderer Odin og DNb teknologi. Hvilke fond sparer du i? Anonymkode: cc1d5...885
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #2 Skrevet 17. oktober 2020 Globalt indeksfond. Gir best spredning av risiko, og lave forvaltningskostnader. Anonymkode: b2c5e...659 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 Odin Norden og Odin Europa. Har spart i disse jevnt og trutt i mer enn 10 år, ligger per i dag på 100% avkastning. Det er lurt å tenke på hva du er villig til å satse, hvor aktiv du vil være og hvor mye du kan ha råd til å miste. Hvis du er som meg, vil bruke fondssparing som langsiktig sparing, har lite interesse av å bytte innimellom og vil ha det trygt og stabilt er det lurt å velge fond med lav risiko og lav avkastning. Snakk med en rådgiver i banken, de kan anbefale fond ut i fra dine ønsker og behov. Anonymkode: a3ef3...91f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 Under er mine fond og avkastningen jeg har på dem nå: DNB global indeks - 12,3% DNB global emerging markeds - 13% DNB Europa indeks - 1,8% DNB grønt Norden - 18.6% DNB health care - negativ 1,4% DNB teknologi - 11,3% Jeg har betydelig mye mer penger i global indeks enn i de andre. Der ligger pensjonssparingen min. De andre sparer jeg i mest for moro, og for å følge med på endringer. Global indeks er stabil og god. Det samme gjelder grønt Norden og teknologi. De andre tre har hatt større svingninger. Anonymkode: 633e8...8c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå