AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1 Skrevet 17. oktober 2020 Vi har et eldre kjøkken i profilert heltre eik som vi vil male. Vi planlegger å pusse opp/bygge ut kjøkkenet helt innen 5 år, så å male er en midlertidig løsning som vi gjør selv. Vi syntes eik er litt mørkt og ønsker en relativ lys farge, men ikke hvit. Vi har sett på en del mint og blåaktige farger men er usikker. Det er et stort vindu på kjøkkenet som vender mot vest. Veggene er kremhvite. Er det noen som er gode på farger eller har malt kjøkken som de er fornøyd med? Tar gjerne i mot tips! 😊 Anonymkode: cb124...b65
Mhmjadda Skrevet 17. oktober 2020 #2 Skrevet 17. oktober 2020 Hvilke farger er det i tilstøtende rom? Benkeplate? Metalldetaljer? Jeg hater pastell, så hadde malt i feks laurbærgrønn. Kanskje en av de rød-rosa nyansene fra de siste årene. Jeg synes også mørk grønt, blått eller blågrønn, gjerne med litt glans, kan være rålekkert, men da må resten av detaljene stemme...og dere var vel på jakt etter lyse farger
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 2 hours ago, Mhmjadda said: Hvilke farger er det i tilstøtende rom? Benkeplate? Metalldetaljer? Jeg hater pastell, så hadde malt i feks laurbærgrønn. Kanskje en av de rød-rosa nyansene fra de siste årene. Jeg synes også mørk grønt, blått eller blågrønn, gjerne med litt glans, kan være rålekkert, men da må resten av detaljene stemme...og dere var vel på jakt etter lyse farger Benkeplaten er lys grå laminat. Håndtak skal vi også bytte ut. Hvitevarer er i rustfritt stål og veggfarge i spisestua som er tilstøtende er også i kremhvit. Kjøkkenvindu vender mot terrasse og hage. Du har rett i at de mørke fargene ikke er helt aktuelt, vi er ikke så glad i den «mørkt kjøkken» trenden som er nå! Men laubær er jo fint da Hvis du tenker noe ala dette https://www.jotun.com/no/no/decorative/interior/colours/8302-laurel-interior Anonymkode: cb124...b65
Mhmjadda Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 Var sånn jeg tenkte på ja Har du sett på Pinterest? Hva med en dus mellomblå på underskap og overskap et knepp eller to lysere enn veggene? Innser at jeg nok går for mørkere/mer fargesterke stiler enn det du beskriver 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #5 Skrevet 20. oktober 2020 Takk! Ja, har sett på bilder på pintrest og Instagram selvfølgelig, og bruker jotun sin app, men ønsker gjerne å høre personlige erfaringer med making også, og tips om konkrete farger man trives med på kjøkkenet ts Anonymkode: cb124...b65
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #6 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg malte mitt hipster brown. Forrige eier hadde malt det hvitt og gjort særdeles dårlig arbeid. Det er mørkt, ingen vindu i den enden ( åpen løsning), men har god belysning. Anonymkode: 7648f...8e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå