AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1 Skrevet 17. oktober 2020 Jeg mener ikke hets egentlig, men hvis en person står fram som mobber/psykopat i media, er det da ok å kontakte de og kalle de en møkkafitte f.eks? Eller mordere, voldtektsmenn, voldelige mennesker? Har dere gjort det, og hva skjedde? Jeg syns litt sosial korreks er på sin plass mot slemme mennesker. Anonymkode: 65092...025 1
Silva Pluvialis Skrevet 17. oktober 2020 #2 Skrevet 17. oktober 2020 (endret) Det er aldri ok å gå til personangrep. Fint med tilbakemelding, men det bør gis på konstruktivt vis. Endret 17. oktober 2020 av Uatskillelig 7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 3 minutter siden, Uatskillelig skrev: Det er aldri ok å gå til personangrep. Fint med tilbakemelding, men det bør gis på konstruktivt vis. Hva hvis personen har vært skikkelig bitch da? Anonymkode: 65092...025
Silva Pluvialis Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis personen har vært skikkelig bitch da? Anonymkode: 65092...025 Hvordan hjelper personangrep et menneske til å endre atferd? 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #5 Skrevet 17. oktober 2020 Hvorfor gå på personangrep mot noen du ikke kjenner eller som ikke har gjort deg noe? Da er du ikke noe bedre selv Anonymkode: 1431a...887 7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #6 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gå på personangrep mot noen du ikke kjenner eller som ikke har gjort deg noe? Da er du ikke noe bedre selv Anonymkode: 1431a...887 Kanskje de tar seg sammen? Jeg er tilhenger av at folk som er slemme skal bli hengt ut. Som f.eks de i politiet som har utnyttet politistudenter, hvorfor kan ikke de henges ut med navn og bilde? Anonymkode: 65092...025
Silva Pluvialis Skrevet 17. oktober 2020 #7 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje de tar seg sammen? Jeg er tilhenger av at folk som er slemme skal bli hengt ut. Som f.eks de i politiet som har utnyttet politistudenter, hvorfor kan ikke de henges ut med navn og bilde? Anonymkode: 65092...025 Tror du folk tar seg sammen om de blir kalt for ’’møkkafitte’’? Jeg er ikke en offentlig person, men om jeg hadde vært det så hadde det stukket mer om folk var konstruktive i kritikken enn om de slang personangrep av den sort. For slike angrep er faktisk ikke verdt å ta til seg. 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #8 Skrevet 17. oktober 2020 Nei. Da åpner du for at det er greit å være jævlig mot alle om de har gjort noe en selv synes er feil. Da er det greit å sende bilder av torturerte dyr til kjøttetere fordi jeg synes at det er grusomt at noen spiser kjøtt. Anonymkode: 857b8...0b4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #9 Skrevet 17. oktober 2020 Dette er grunnen til at Fredrik Solvang måtte lukke sin profil. Anonymkode: d3b0e...3d9 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #10 Skrevet 17. oktober 2020 5 minutter siden, Uatskillelig skrev: Tror du folk tar seg sammen om de blir kalt for ’’møkkafitte’’? Jeg er ikke en offentlig person, men om jeg hadde vært det så hadde det stukket mer om folk var konstruktive i kritikken enn om de slang personangrep av den sort. For slike angrep er faktisk ikke verdt å ta til seg. Jeg snakker ikke om vanlige offentlige personer egentlig, men de som har gjort noe gærent! Mobbere, voldtektsmenn og sånn, som har stått fram i media. Er helt enig at generell hets er en uting, og ikke greit. Men hvis du bare er et slemt menneske da, burde du ikke få høre det? Anonymkode: 65092...025
Silva Pluvialis Skrevet 17. oktober 2020 #11 Skrevet 17. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker ikke om vanlige offentlige personer egentlig, men de som har gjort noe gærent! Mobbere, voldtektsmenn og sånn, som har stått fram i media. Er helt enig at generell hets er en uting, og ikke greit. Men hvis du bare er et slemt menneske da, burde du ikke få høre det? Anonymkode: 65092...025 Jeg blir fylt opp med sinne og raseri når folk står frem med å ha utsatt folk for mobbing og seksuelle overgrep, men jeg velger heller å ignorere. Slenger man personangrep så hjelper det ingenting, og de får bare mer oppmerksomhet. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #12 Skrevet 17. oktober 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Jeg blir fylt opp med sinne og raseri når folk står frem med å ha utsatt folk for mobbing og seksuelle overgrep, men jeg velger heller å ignorere. Slenger man personangrep så hjelper det ingenting, og de får bare mer oppmerksomhet. Jeg også! Blir så sint! Og jeg har aldri konfrontert sånne folk altså, tror ikke jeg hadde turt heller. Jeg bare lurte på om noen har gjort det. Så nettopp en dokumentar på ID om denne saken: https://www.chillingcrimes.com/blogs/news/laura-ackerson Flere av de involverte var skikkelig bitchy mot drapsofferet jo! Og de burde få høre at de er noen bitcher! Eller tror dere noen har sagt fra til de allerede? Anonymkode: 65092...025
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #13 Skrevet 17. oktober 2020 Altså, du lurer oppriktig på om det er greit å være en som hetser? Selvfølgelig er det ikke det. Hva tenker du man skulle oppnå med å kalle noen møkkafitte, i noen som helst kontekst? Anonymkode: def0d...07c 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #14 Skrevet 17. oktober 2020 22 minutter siden, AnonymBruker said: Hva hvis personen har vært skikkelig bitch da? Anonymkode: 65092...025 Med bitch skal bitch fordrives tenker du? La være å synke ned på deres nivå, det er mitt råd. Anonymkode: 269d8...57c 3
Lisa Rowe Skrevet 17. oktober 2020 #15 Skrevet 17. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje de tar seg sammen? Jeg er tilhenger av at folk som er slemme skal bli hengt ut. Som f.eks de i politiet som har utnyttet politistudenter, hvorfor kan ikke de henges ut med navn og bilde? Anonymkode: 65092...025 Når det kommer til psykopater, mordere og voldtektsmenn, så tviler jeg at de bryr seg om hva en fremmed på internett sier eller tenker om dem. Jeg forøvrig imot det å henge ut folk, enten de er offentlige eller ei, rett og slett på grunn av personvern og for å verne familien deres. Det burde ikke gå utover kone/mann, barn eller foreldre at en person velger å gjøre noe dumt, men det blir fort sånn om de blir uthengt.
Lisa Rowe Skrevet 17. oktober 2020 #16 Skrevet 17. oktober 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis personen har vært skikkelig bitch da? Anonymkode: 65092...025 Bekjempe mobbing med mer mobbing? Tror ikke det er veldig effektivt, vold dyrker vold. Det kommer ingenting godt utav dette her, og det hørtes egentlig bare ut som om at du har et sinne ovenfor disse folkene som du ønsker å få ut, og det er forståelig, men prøv heller å finne sunne metoder for å få utløp på sinnet ditt. Du vil trolig ikke få noe utav det du ønsker å gjøre uansett. 2
Blomma70 Skrevet 17. oktober 2020 #17 Skrevet 17. oktober 2020 (endret) Nei, det syns jeg absolutt ikke er greit. Hvis du vil gjøre det mot f.eks mobbere så er du jo en mobber selv. Og da blir jo plutselig du også en person andre vil få rett til å mobbe og henge ut...Det blir ikke et godt samfunn å leve i for noen. Det er også veldig farlig å tro man har oversikt over komplekse situasjoner man ser i media. Ikke sjelden blir jo folk hengt ut uten å ha gjort noe galt i det hele tatt. Det kan være rykter og sladder som media fanger opp og videreformidler. At folk da henger seg på, setter folk i gapestokken er forferdelig. I enkelte tilfeller kan det bli så ille at folk ikke ønsker å leve lengre, og det er jo en katastrofe ikke bare for den person, men også for evt. barn og familier. Det er uansett ikke greit å ta loven i egne hender. Det er viktig at rettssikkerheten står høyt og at forhåndsdømming og sladder ikke bidrar til uriktige domfellelser. Ja, for så ille kan det faktisk i ytterste konsekvens bli om vitner selv risikerer å bli behandlet dårlig om de ikke er enige med «det politisk korrekte synet». Om du ikke har sympati og du mener enkelte fortjener ekstra straff, så bør du uansett ha sympati for deres barn og familiemedlemmer. Endret 17. oktober 2020 av Blomma70 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #18 Skrevet 17. oktober 2020 Ikke greit. Mennesker er dynamiske og det som står på nett er et lite utdrag av deres liv. Kanskje har de hatt en vanskelig bakgrunn eller de har pårørende/ familie som vil tynges av at fremmende blander seg inn på denne måten. Anonymkode: a6d58...351
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #19 Skrevet 18. oktober 2020 Hvis jeg har gjort noe slemt, og noen kaller meg en møkkafitte, så vet jeg jo ikke hva jeg skal gjøre bedre. Hva betyr egentlig ordet møkkafitte? Eller bitch? Da kommer man jo bare med en påstand. Det hjelper ingenting. Kom heller med konstruktiv kritikk. Anonymkode: 3b2a4...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #20 Skrevet 18. oktober 2020 Nei, det er trakassering og straffbart. Det er kun små mennesker som gjør slikt. Anonymkode: 403b3...c7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå