Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 16 og har gått ned 300 gram. Ikke lagt på meg noe som helst, men magen og puppene vokser som bare det. Blir litt redd jeg burde ha spist enda mer, men er ikke sulten. Sliter tidvis med kvalme enda. Men i termingruppen min er jeg den eneste som ikke har lagt på meg noe enda, som ikke har en medisinsk årsak til det. Har et par med hyperemesis som riktignok heller ikke har gått opp noe, men de har knapt fått i seg næring. I mitt forrige svangerskap la jeg på meg jevnt hele veien. Hadde hvertfall gått opp 4-5 kg i første trimester.

Når begynte vektøkningen din? 

Anonymkode: 28751...28b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ned 5kg frem til uke 15, og la på meg fra uke 21. Er nå +6kg og i uke 26.

Anonymkode: 563e7...065

Skrevet

La på meg fra uke 22 ca. Er i uke 35 nå og har gått opp 8 kg. 

Anonymkode: c0ebe...0a8

Skrevet

Begynte å legge på meg fra uke 21-22. 

Skrevet

Min mamma gikk også ned i kg når ho gikk med meg, men la på seg igjen etter fødsel. Gikk ikke ekstremt ned, men synes jo det var rart, for jeg la på meg.

Skrevet

Okei, da skal jeg ikke tenke på det enda. Jeg ser de fleste her la på seg fra uke 22. :)  ts

Anonymkode: 28751...28b

Skrevet

Jeg begynte å legge på meg i starten av 2.trimester. Vektoppgangen gikk sakte i starten, så skjøt den veldig fart, for deretter å roe seg litt ned på slutten. Jeg gikk opp 15 kg totalt og hadde en sunn og fin start-BMI.

Anonymkode: e9282...4d6

Skrevet

Ingenting å bekymre seg for babyen tar det den trenger. Jeg gikk nedi  vekt frem til uke 16. Da var jeg vel minus 8 kg 🤭 

Begynte sakte men sikkert å gå opp når kvalmen ga seg. Nå i uke 32 har jeg gått opp 4 kg siden uke 16. Er fremdeles 4 kg lettere enn ved start. Hverken jordmor eller leger er bekymret 😊

Anonymkode: 3cf9c...42a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...