Gå til innhold

Usunne venner/relasjoner, tegn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det hadde vært kjekt med en tråd hvor man kunne skrive opp tegn man har sett hos noen som ikke har vært en god venn, for det er ikke alltid så lett å se når man står midt oppi noe, og gjerne i flere år. Man bare vet at noe ikke stemmer. Kom gjerne med kjennetegn eller ting personen har sagt eller måten personen har oppført seg på som egentlig var et rødt flagg 🚩

Jeg kan begynne med noen ting jeg la merke til:

🚩 Denne venninnen kritiserte alt ved meg: alt fra utseendet, personlighet, jobben min, hva jeg likte og ikke likte
🚩 Ekstremt kontrollerende, "dette passer meg", tok kun hensyn til seg og sitt, sur om hun ikke fikk viljen sin på alt
🚩 Kunne ikke si ifra hvordan jeg følte det, da fikk jeg høre hvordan alt var min egen feil/skyld/problem
🚩 Følte jeg ikke orket eller hadde lyst å være åpen lengre med vedkommende

Anonymkode: 0d2de...f2c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg mann, så det er litt annerledes enn å være kvinne med tanke på vennskap/relasjoner...

Her er min viktigste:

🚩 Sier "bro" hver gang de vil at du skal hjelpe med noe, og det er til fordel for vedkommende

Anonymkode: fd80a...2f8

• Liker 1
Skrevet

De oppsøker deg bare når de skal ha noe fra deg, tjenester, klagemur. Til alt det morsomme har de andre venner til.

Skrevet

Vil at du skal være med på deres ting, det som passer de, men stiller ikke opp på noe du vil. Du må besøke, de kommer ikke på besøk. Hadde avtale med ei i dag. Så ringte hun og avlyste, men foreslo at jeg kunne bli med henne til 2 forskjellige butikker å se etter spesifikke ting hun skulle ha. Fin kvalitetstid ned venninnen må jeg si🙄 jeg sa nei takk, og ha det bra.

Anonymkode: d3638...c56

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Gjest OGI skrev:

De oppsøker deg bare når de skal ha noe fra deg, tjenester, klagemur. Til alt det morsomme har de andre venner til.

Som feks å ta imot all dritten de opplever i alle andre relasjoner.

• Liker 5
Skrevet

🚩Problemer med å fastsette avtaler. Null problemer med å snakke om fremtidige aktiviteter, visjoner for fremtiden, men er vag/unnvikende i forhold til å sette en dato. Eller alternativt bare vil avtale ting i siste liten slik at du må endre dine planer for å møtes.

🚩Eller alternativt: oppretter storslåtte planer som andre er nødt til å bli med på. Blir synlig irritert hvis noen ikke vil bli med, viser liten forståelse for andres prioriteringer eller ønsker.

🚩Snakker ned din familie/venner/omgangskrets kan gjøres på en humoristisk/fleipete måte, men at det likevel ligger en systematikk bak det. 

🚩Endrer personlighet eller væremåte når man er med andre. F.eks. blir merkbart mer distansert, endrer holdninger, blir nedlatende etc. 

🚩Aldri unnskylder seg eller tar selvkritikk, helt avhengig av at andre part legger seg flat for å løse konflikt eller diskusjon.

🚩Overdrevent opptatt av overfladiske ting. F.eks. biler, klær, fremtoning i some, pengebruk osv. 

🚩Viser liten interesse for å bli kjent med deg, snakker mest om seg og sitt. 

🚩Egne problemer og livskriser er større enn andres, selv når de ikke er det.

Anonymkode: 27936...3eb

• Liker 2
Skrevet

🚩Du er plutselig ikke verdt noe når de får seg kjæreste
🚩 De er bare med deg når de kjeder seg og ingen av de andre vennene har tid
🚩 Du er bare bra nok når du har lyst å være med å drikke alkohol med de
🚩 Når de slutter å invitere deg på ting fordi du har fått barn og "mest sannynligvis" ikke kan være med uansett
🚩Bruker deg som en klagemur/psykolog og blir sur om du ikke orker å høre på det
🚩 Når du akkurat har fortalt hvor aleine du føler deg, og de sier de føler det samme. For å så sende snapper i huet og ræva om hvor glade de er i X-antall mennesker, legger ut på instagram at de er med den ene etter den andre. 

Anonymkode: a007c...185

• Liker 2
Skrevet

🚩tar bare kontakt når de trenger noen å klage til, du er kun god nok til det og ikke de gøye tingene

🚩snakker nedsettende til deg, og om deg til andre

🚩snakker mest om seg selv og sitt, framhever seg selv i positive ordlag

🚩skifter samtaleemne når du forsøker å fortelle om deg selv

🚩 når du forteller noe om deg selv så skal hun alltid toppe deg og det du sier, eller snakke det ned

🚩sier en ting, men gjør noe annet. Er ikke til å stole på ift avtaler

Anonymkode: 9743d...8f9

• Liker 3
Skrevet

🚩 Gir deg følelsen av å være drenert for energi nesten hver gang dere har vært sammen, noen ganger uten at du helt kan sette fingeren på hvorfor 

🚩 Tar mye kontakt når h*n har det vanskelig og tar nesten aldri kontakt når det er oppturer og positive faser av livet 

🚩Når noen leser meldinger på messenger, men svarer nesten aldri. Og når de selv skriver meldinger på messenger blir det helt krise om de ikke får svar 

🚩Når noen prøver å rette på deg uten at det egentlig er noe å rette på. For eksempel klesstil en liker, måten en formulerer sine meninger osv 

🚩 Treffes nesten aldri, men når dere først møtes blir du overøst med hvor fantastisk du er og at de digger deg både under treffet og rett etterpå og du tror at nå tar de sikkert mer kontakt. Men neida. 

Anonymkode: 34cac...efd

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som feks å ta imot all dritten de opplever i alle andre relasjoner.

Jepp.

Skrevet

🚩 tar kun kontakt når hu må låne penger, eller har det kjipt

🚩Alle rundt henne har et dårlig bilde av meg, er negative til meg, og har nedsettende ord, ifølge henne. (Viste seg at det er hun som har snakket negativt om meg i mange år. Så mye har falt på plass nå i ettertid)

🚩Manipuerer de rundt seg, det synes ikke før de rundt faktisk til slutt snakker sammen og finner ut av alt hun har sagt/gjort for å sette andre opp mot hverandre.

🚩Når hun blir konfrontert drar hun offerkortet, vrir på det til å bli min feil, eller jeg som har misforstått. At alle hater henne osv osv

🚩Alle rundt henne er et problem, eller har gjort ting mot henne, eller er fæle (når alle andre er problemet er det på tide å se litt på seg selv)

Glad jeg endelig er ferdig!

Anonymkode: be09c...4ff

• Liker 3
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🚩 tar kun kontakt når hu må låne penger, eller har det kjipt

🚩Alle rundt henne har et dårlig bilde av meg, er negative til meg, og har nedsettende ord, ifølge henne. (Viste seg at det er hun som har snakket negativt om meg i mange år. Så mye har falt på plass nå i ettertid)

🚩Manipuerer de rundt seg, det synes ikke før de rundt faktisk til slutt snakker sammen og finner ut av alt hun har sagt/gjort for å sette andre opp mot hverandre.

🚩Når hun blir konfrontert drar hun offerkortet, vrir på det til å bli min feil, eller jeg som har misforstått. At alle hater henne osv osv

🚩Alle rundt henne er et problem, eller har gjort ting mot henne, eller er fæle (når alle andre er problemet er det på tide å se litt på seg selv)

Glad jeg endelig er ferdig!

Anonymkode: be09c...4ff

Tekstbok narsissist du har hatt med å gjøre.

Skrevet

- hun ga meg aldri noe kred, takk eller unnskyldning når det var på sin plass. Jeg hjalp henne med utrolig mye når hun var i trøbbel og hun omtalte det som "jeg hadde klart meg, men hun ville absolutt hjelpe". Når hun burde sagt Unnskyld klarte hun alltid å være offer,  gråte, og få andre til å beklage. 

- lyver og rettferdiggjør det. 

Anonymkode: df8bd...d1a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...