Gå til innhold

Noen her som har kuttet kontakt med foreldrene sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har kuttet kontakten med foreldrene sine? Erfaringer? Jeg vurderer dette. Har kompleks ptsd fra greier i barndommen, blir trigget av å møte foreldrene mine. Har en kald og dårlig relasjon til dem. 

Hva i alle dager skjer med arv? Jeg er enebarn. Skjønner jo at jeg ikke kan kreve noe arv om jeg dropper de helt. Blir ikke sur om de skriver den til noen andre, men har jeg rett på noe?

Kvinne 25 år

Anonymkode: a8643...a25

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du ha pengene deres om de ikke er bra på noe som helst annen måte? 

Det synes jeg er helt på trynet. Gå å vente på at de dør så du kan gå pengene deres. 

Anonymkode: 241ee...162

• Liker 2
Skrevet

I Norge har vi pliktarv, og foreldre kan ikke gjøre noen arveløs (de kan sløse bort pengene mens de lever). Du blir nok ringt opp for oppgjøret av advokat når den tid kommer. Utover det kan jeg ikke noe om dette. 

Mannen min har kuttet ut sin mor i år pga oppvekst, det har utelukkende vært positivt fordi han havner ikke lengre i dyp depressiv tilstand etter hver samtale med henne. Selvfølgelig har han dårlig samvittighet, men har valgt dette selv og synes det er beste løsning. 

Anonymkode: 03b64...991

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ha pengene deres om de ikke er bra på noe som helst annen måte? 

Det synes jeg er helt på trynet. Gå å vente på at de dør så du kan gå pengene deres. 

Anonymkode: 241ee...162

Nei absolutt ikke, skriver at jeg forstår om de velger skrive i testament at penger går til noen andre. Bare lurer på hvordan det fungerer, pga det en over her skrev, arveplikt. Jeg tar dette valget uavhengig om penger. 

ts

• Liker 6
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Norge har vi pliktarv, og foreldre kan ikke gjøre noen arveløs (de kan sløse bort pengene mens de lever). Du blir nok ringt opp for oppgjøret av advokat når den tid kommer. Utover det kan jeg ikke noe om dette. 

Mannen min har kuttet ut sin mor i år pga oppvekst, det har utelukkende vært positivt fordi han havner ikke lengre i dyp depressiv tilstand etter hver samtale med henne. Selvfølgelig har han dårlig samvittighet, men har valgt dette selv og synes det er beste løsning. 

Anonymkode: 03b64...991

Takk for info :) Ja er litt slik jeg føler det også, ender alltid opp dårligere jo mer kontakt jeg har med de..

ts

• Liker 6
Skrevet

Det er en tøff avgjørelse, Ts. Men om det er riktig for deg, og att på til gjør deg bedre, så er er det det du skal.
Foreldre får det forhold til sine barn, som de har fortjent.

• Liker 7
Skrevet

Norge i 2020 egoismen når nye høyder. Helt tragisk å lese det her.. Sett pris på foreldrene dine mens du har de i live, det vil berike livet ditt. 

En dag vil de være borte for godt og da kan det være for sent, hva om tenk om.. 

Anonymkode: 513f4...fe9

• Liker 1
Skrevet

Har valgt å ha omtrent null kontakt med biologisk mor. Fungerer helt fint. Eneste er at andre familiemedlemmer på død og liv blander seg i mitt valg og prøver få meg til å føle at mitt valg er galt. Det er skikkelig iriterende.

Anonymkode: 4e490...d8b

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Norge i 2020 egoismen når nye høyder. Helt tragisk å lese det her.. Sett pris på foreldrene dine mens du har de i live, det vil berike livet ditt. 

Barn har ikke valgt sine foreldre. I noen tilfeller er et kutt det beste for "barnet".  Finnes hav av eksempler. 
Dessuten, om foreldre vil sine barn det beste, og barnet har det bedre uten dem, så er også det det riktige

Anonymkode: 11bcd...116

• Liker 13
Skrevet
9 minutter siden, Meg.no skrev:

Det er en tøff avgjørelse, Ts. Men om det er riktig for deg, og att på til gjør deg bedre, så er er det det du skal.
Foreldre får det forhold til sine barn, som de har fortjent.

Du har så rett! Foreldrene mine har ikke prioritert en god relasjon mellom oss for å si det sånn. Det er kaldt, kynisk og veldig mange elefanter i rommet når vi prater... har gjentatte ganger prøvet prate med de, men de vil ikke prate om ting. Jeg når ikke til dem, og jeg blir avvist om jeg prøver, eller rett og slett avbrutt. De nekter prate om ting som skjedde i barndommen min. Jeg orker rett og slett ikke lenger denne overfladiske relasjonen, og til tider gir de meg triggere pga psykisk vold ect. 
ts

• Liker 9
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvet nå til de og sagt hva jeg trenger å si, men de nekter prate med meg om traumatiske hendelser i familien. Jeg ble heller ikke tatt godt vare på som barn, iforhold til hygiene, mat og kunne sove trygt. Er også mye psykisk vold og jeg har vært redd for dem flere ganger enn jeg kan telle. Jeg har prøvd... ts

• Liker 8
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har valgt å ha omtrent null kontakt med biologisk mor. Fungerer helt fint. Eneste er at andre familiemedlemmer på død og liv blander seg i mitt valg og prøver få meg til å føle at mitt valg er galt. Det er skikkelig iriterende.

Anonymkode: 4e490...d8b

Ja har tenkt på dette jeg også 😩 De andre i familien vet ingen ting om hva som har skjedd i denne kjerne familien... nå har jeg heller ikke møtt resten av familien på 10 år. Men jeg tror de kommer til å kontakte meg 😥

ts

• Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tenker at i min situasjon da, så burde jeg fortsatt ha kontakt, bli ufør og ikke være i stand til å være en god mor for mine egne barn, du tenker det hadde vært det beste valget? Når man tar et slikt valg har man nesten alltid prøvd «alt», det er et forbanna vanskelig valg, men noen ganger (som bla i mitt tilfelle) er det helt nødvendig for å redde seg selv, og ikke minst bryte et destruktiv mønster som ofte har vært i generasjoner. 

Anonymkode: d5a16...e01

• Liker 14
Skrevet

Om noen som kjenner meg og situasjonen min snubler over tråden din TS, så kommer de garantert til å spørre seg selv om det er jeg som har starta denne tråden🙈 Situasjonen din er veldig lik min egen! Men jeg kuttet kontakten med dem for en stund siden, og jeg er der at penger og arv ikke har noen verdi for meg lengre. Så jeg kan desverre ikke svare deg på det du lurer på, men følger med i tråden så kanskje jeg lærer noe jeg og😊

Anonymkode: 6dcf4...a90

• Liker 6
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang tenkt tanken at ikke alle familier er som din egen? At ikke alle har samme relasjon til sine foreldre som du selv? Det som er trist, er når det skjærer seg mellom foreldre og barn. At de ikke har det godt sammen. Å bryte kontakten er en konsekvens av dette.

Anonymkode: c3cab...a9f

• Liker 13
Skrevet (endret)
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at det er egoistisk å bryte kontakt om foreldrene har utsatt barnet for seksuelle overgrep, fysisk/psykisk vold, rusmisbruk og/eller omsorgssvikt i oppveksten? 

Endret av Uatskillelig
  • Liker 11
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om noen som kjenner meg og situasjonen min snubler over tråden din TS, så kommer de garantert til å spørre seg selv om det er jeg som har starta denne tråden🙈 Situasjonen din er veldig lik min egen! Men jeg kuttet kontakten med dem for en stund siden, og jeg er der at penger og arv ikke har noen verdi for meg lengre. Så jeg kan desverre ikke svare deg på det du lurer på, men følger med i tråden så kanskje jeg lærer noe jeg og😊

Anonymkode: 6dcf4...a90

Har annen familie prøvd å få deg til å ordne opp med foreldrene dine? 😮 Jeg er så usikker på hvor mye jeg skal fortelle dem om de ringer.... om jeg forteller alt så kommer de rett og slett til å ikke tro på meg, for foreldrene mine er veldig overfladiske og utenifra ser ting så bra ut 🙄 Tenker jeg bare blir den frekke datteren som droppa foreldrene mine for resten av familien 🥴 men igjen, jeg har ikke noe kontakt med resten av familien, så skjønner ikke hvorfor jeg bryr meg sånn 😅 Er bare redd for ubehagelige konfrontasjoner...

ts

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egoistisk å ville kutte ut ens egen far fordi han pulte meg når jeg var 10år?

Egoistisk å ville kutte ut mora mi fordi hun dengte løs på meg med diverse gjenstander og gjorde at hørselen min er betydelig dårlig og flaks jeg ikke fikk hodeskader? 

Deg om det. 

Anonymkode: f5969...328

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Egoistisk å ville kutte ut ens egen far fordi han pulte meg når jeg var 10år?

Egoistisk å ville kutte ut mora mi fordi hun dengte løs på meg med diverse gjenstander og gjorde at hørselen min er betydelig dårlig og flaks jeg ikke fikk hodeskader? 

Deg om det. 

😔😔❤️❤️❤️!!!

• Liker 5
Skrevet

Uansett TS. Jeg har ikke hatt kontakt med min egen far på 40år. Da han døde arvet jeg en million. Barn har rett til opptil en million i arv. Om forelderen har mer penger på konto kan han/hun testamentere det bort til valgfritt. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...