Gå til innhold

Brødformer

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrage
Skrevet

"husmor-talentet" prestekrage skal prøve seg på brødbaking... Har dermed funnet frem brødformene som sist ble brukt engang tidlig på 80- tallet!!! Føler for å få de vasket godt før bruk, men fikk plutselig en tanke om at de ikke skal i maskinen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som ikke kan vaskes i oppvaskmaskinen har ikke "livets rett" :ler:

Går sikkert greit da...er det ikke vanlige metallformer da...uten noe belegg av noe slag?

Gjest gjesten
Skrevet

Mine må vaskes for hånd. Men de er av den gullfargede (og altfor dyre) typen man får kjøpt i diverse butikker. De har et slippbelegg og det er vel det som gjør at de må vaskes for hånd tenker jeg. Synes ikke det er noe problem.

Skrevet
Mine må vaskes for hånd. Men de er av den gullfargede (og altfor dyre) typen man får kjøpt i diverse butikker. De har et slippbelegg og det er vel det som gjør at de må vaskes for hånd tenker jeg. Synes ikke det er noe problem.

De har jeg også....jeg dytter de i maskinen jeg. :ler:

Men jeg må nå smøre dem når jeg bruker dem nå da. :leer:

Skrevet

Min gullfargede har også tatt seg en tur i maskinen. Tålte det dårlig, ikke noe belegg igjen. Men den bruker jeg bare til karamellpudding så da er det ikke noe problem.

De andre går også inn i den. Enig med Sixx.

Alt som ikke går i maskinen fortjener ikke livets rett. Det er mitt motto på kjøkkenet (eller noe...)

Skrevet

De gullfargede brødformene skal vel ikke vaskes med såpe engang, så maskinen er nok et veldig dårlig sted for dem ja...

Skrevet
De gullfargede brødformene skal vel ikke vaskes med såpe engang
:overrasket: Da burde de søren meg ikke vært oppfunnet en gang. :ler:
Skrevet

Nå ble de vel funnet opp før oppvaskmaskinen kom omtrent, men såpe hadde de vel på den tiden og tror jeg *ler*

Skrevet

På den annen side så er de elokserte formene de aller beste nr det gjelder å få brødet jevnt stekt, så da tar jeg heller det (bittelille) ekstra arbeidet det er å vaske dem med kost og varmt vann etter bruk en gang i blandt, det er nemlig ikke nødvendig å vaske dem hver gang!

Gjest Gjesta
Skrevet

Her går så godt som alt i maskinen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...