ops2 Skrevet 17. oktober 2020 #1 Skrevet 17. oktober 2020 https://nypost.com/2020/10/14/email-reveals-how-hunter-biden-introduced-ukrainian-biz-man-to-dad/ I april 2019 ble det levert inn en MaxBook Pro laptop til reparasjon i en butikk i Delaware. Men reparasjonen ble aldri betalt. Ingen kom og hentet laptop'en. Det var et klistremerke fra Beau Biden Foundation på den. Eieren av forretningen sier at han gjentatte ganger prøvde å kontakte både den som leverte inn laptop'en og stiftelsen, for å få de til å komme og hente laptop'en. I desember kontaktet han FBI på grunn av han hadde kikket på innholdet i laptop'en. Han har kvittering på at FBI mottok laptop'en. Men i tillegg tok han en kopi av dens harddrive. Rudi Guiliani fikk denne, og har gitt New York Post eksklusiv rett til å offentliggjøre innholdet. Twitter stengte simpelthen hele New York Post's twitterkonto. Alle som retweetet noe on dette, fikk kontoene satt på hold. Begrunnelsen var at "hacket" materiale ikke skal formidles. Noe som aldri har vært et problem før, så lenge republikanere har blitt hacket eller avlyttet. Bare at dette er ikke hacking. Den som leverte inn laptop'en glemte eller brydde seg ikke om å hente den. Det mest interessante er ikke hva Joe Bidens kampanje sa, men hva de ikke sa. De sa ikke: "Denne laptop'en tilhørte ikke Hunter Biden". De sa ikke: "Disse epostene, videoen og bildene er forfalsket": De sa ikke: "Vi kommer til å saksøke New York Post for æreskrenkelse". De har ikke benektet noe av dette. Selv om eieren av reparasjonsverkstedet er svaksynt og ikke kan si om det var Hunter Biden som leverte den inn. Alt de klarte å si var at det ikke var registrert noe offentlig møte. Twitter og Facebook tok jobben med å skjule og forhindre at dette skulle bli kjent. Nå har dette lyktes godt, siden debatten har blitt vendt til om Facebook ogTwitter driver sensur når innholdet kan skade Joe Biden, men slipper gjennom alt som kan skade Trump. Skattemeldingene hans var ikke framskaffet på ærlig vis. https://journalisten.no/donald-trump-facebook-hunter-biden/twitter-blokkerer-deling-av-kontroversiell-new-york-post-artikkel-om-joe-biden/431852 https://jonathanturley.org/2020/10/17/biden-attacks-cbs-reporter-for-asking-about-the-hunter-biden-scandal/ Professor Jonathan Turley er ofte innkalt til Senatet og Kongressen for å gi vitnemål. Han har avgitt vitnemål i riksrettsakene mot både Clinton og Trump. Det er verd å lese hva han sier. 8
nordicfox Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 Det er vel vesentlig for deg å legge ut noe om hva som var så interessant blant filene på denne laptopen da? Eller..? 6
kat-e Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 (endret) PCn inneholder en mengde mailer som tyder på at Joe Biden viste om sønnes korrupsjon. Sønnen helt uten kvalifikasjoner fikk drømmejobb som styremedlem i et Ukrainsk korrupt selskap som driver med oljeutvinning (Burisma) da lederen ble etterforsket ba de Hunter Biden om hjelp, like etter ble den nye etterforskeren sparket. Hunter biden var med til Kina sammen med pappa joe, da han kom hjem hadde han sikret seg innvesteringer for minst 50 millioner dollar. Endret 17. oktober 2020 av kat-e 6
kat-e Skrevet 17. oktober 2020 #5 Skrevet 17. oktober 2020 Det som er også er spesielt er at da dette ble først skrevet om i USA's eldste og en av de største avisene, New York Post, sensurerte Facebook og Twitter det hele, De som skrev om det eller laget linker til artikelen ble sensurert. Noen fikk kontoen stengt, inkl Trumps pressesekretær. Selv avisen fikk stengt sin konto i 24 timer. Ganske skremmende. https://nypost.com/2020/10/14/twitter-ceo-says-handling-of-blocked-post-article-was-unacceptable/ Sjefen for Twitter har i ettertid sagt at de var helt uakseptabelt, mange medier i USA ( de fleste er jo pro demokrater) har ikke omtalte dette overhode, men nylig spurte ABC news Biden om dette som ble rasende. Fantstisk er det jo også at VG; Dagbladet, NRK og resten av gjengen unngår å omtale dette, man kan jo gjette på oppstyre om Trumps sønn's PC ble funner med tusenvis av bilder hvor han bruker narkotika, har sex med prostituerte og full av mailer som tyder på at hans far viste at sønnen jobbet for å gjøre familien rik. Jeg er også ganske skuffet over Nettavisen, som lenge har hatt muligheten til å være mer balanserte, men i stedet har de en artikkel om ei dame som nikker i bakgrunnen når Trump taler og at Siv Jensen minner om Trump (avisen siterer sosialmedier) Trump er en selvopptatt president som skriver mye utrolig rart på twitter, jeg har ikke noe problem med å skjønne at mange ikke liker ham, men det er helt utilgivelig hvordan norske medier unnlater å rapportere om viktige fakta. dersom det setter venstre siden i USA i et dårlig lys, antyder at ANTIFA / BLM bruker vold, setter Islam, Innvandring, Moria,IS kvinnene osv i et dårlig lys. osv. 12
Illuminatum Skrevet 19. oktober 2020 #7 Skrevet 19. oktober 2020 På 17.10.2020 den 18.31, kat-e skrev: PCn inneholder en mengde mailer som tyder på at Joe Biden viste om sønnes korrupsjon. Sønnen helt uten kvalifikasjoner fikk drømmejobb som styremedlem Nå er vel Hunter Biden advokat og har erfaring fra investeringsselskap mens Trump kun har en bachelor og er nå verdens mektigste mann. En kan vel driste seg til å påstå at Trump heller ikke har kvalifikasjon i forhold til den rollen han har? 9
likestilling Skrevet 19. oktober 2020 #8 Skrevet 19. oktober 2020 9 timer siden, Illuminatum skrev: Nå er vel Hunter Biden advokat og har erfaring fra investeringsselskap mens Trump kun har en bachelor og er nå verdens mektigste mann. En kan vel driste seg til å påstå at Trump heller ikke har kvalifikasjon i forhold til den rollen han har? Herremin, at det går an. Det er en vesentlig forskjell mellom å bli valgt til å lede et land av befolkningen, og å drive med korrupsjon. Man trenger ikke å være advokat for å selge møter med faren sin til utenlandske oligarker. Hvis du tror at dette handler om manglende kompentanse alene så har du ikke skjønt hva som sies. Det eneste han gjorde i Burisma var å ta imot enorme pengesummer for å hete Biden. 6
trioving Skrevet 20. oktober 2020 #9 Skrevet 20. oktober 2020 Likestilling: Du skriver her som om du oversetter ferdigskrevet tekst fra engelsk. Eller russisk. 1
likestilling Skrevet 20. oktober 2020 #10 Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, trioving skrev: Likestilling: Du skriver her som om du oversetter ferdigskrevet tekst fra engelsk. Eller russisk. Okay....? Takk for komplimentet! En russer som kan flytende norsk. Hva konkret sikter du til, og hva er poenget ditt? 2
Callisto83 Skrevet 20. oktober 2020 #11 Skrevet 20. oktober 2020 Sånn går det når man bytter ut journalister med aktivister. Jeg synes det er så skremmende å se hvordan MSM ikke dekker denne saken, og at FB og Twitter stenger kontoer som deler den. Det er så skremmende at vi alle burde bli redde. Bare tenk i et øyeblikk om dette var avsløringer fra Trump sin sønn, da hadde journalistene blitt sykemeldt for carpal tunnel syndrom for lengst... Det var liksom ikke alien lizards.com som delte dette først, det var New York Post. Så vil jeg tro saken er autentisk siden advokaten til Hunter Biden tok kontakt med datareperatøren og ville ha laptopen tilbake når det ble gjort kjent at innholdet ville komme ut.. 9
kat-e Skrevet 22. oktober 2020 #12 Skrevet 22. oktober 2020 På 20.10.2020 den 17.01, Callisto83 skrev: Sånn går det når man bytter ut journalister med aktivister. Jeg synes det er så skremmende å se hvordan MSM ikke dekker denne saken, og at FB og Twitter stenger kontoer som deler den. Det er så skremmende at vi alle burde bli redde. Bare tenk i et øyeblikk om dette var avsløringer fra Trump sin sønn, da hadde journalistene blitt sykemeldt for carpal tunnel syndrom for lengst... Det var liksom ikke alien lizards.com som delte dette først, det var New York Post. Så vil jeg tro saken er autentisk siden advokaten til Hunter Biden tok kontakt med datareperatøren og ville ha laptopen tilbake når det ble gjort kjent at innholdet ville komme ut.. Norske journalister i Nrk, TV2, og de vanlige avisene minner meg mest om en kokk som spytter i maten han selv lager. De har null yrkesstolthet. 8
Druid Skrevet 22. oktober 2020 #13 Skrevet 22. oktober 2020 På 20.10.2020 den 17.01, Callisto83 skrev: Sånn går det når man bytter ut journalister med aktivister. Jeg synes det er så skremmende å se hvordan MSM ikke dekker denne saken, og at FB og Twitter stenger kontoer som deler den. Det er så skremmende at vi alle burde bli redde. Bare tenk i et øyeblikk om dette var avsløringer fra Trump sin sønn, da hadde journalistene blitt sykemeldt for carpal tunnel syndrom for lengst... Det var liksom ikke alien lizards.com som delte dette først, det var New York Post. Så vil jeg tro saken er autentisk siden advokaten til Hunter Biden tok kontakt med datareperatøren og ville ha laptopen tilbake når det ble gjort kjent at innholdet ville komme ut.. Der er er såpass mange ting i denne saken som fremstår ekstremt rart, at jeg tror alle vil være 100% sikre på faktaene før de aksepterer dem som riktige. Jeg er ikke i ett nanosekund tvil om at mange demokrater ønsker å få Biden valgt før en slik sak smeller bare fordi beviskravene er så ekstremt omfattende for å "ta presidenten" og demokratene har lært MYE av Trumps takling av Russland konspirasjonen. Men saken lukter dritt lang vei, og måten Biden organisasjonen takler det, angir at de ikke er trygg på situasjonen, men de er ikke sikker på at den er korrekt. DE savner ikke en PC. Jeg har ingen mening om Hunter Bidens kapasiteter som forretningsmann, men påstanden om at han kun fikk jobben fordi han het Biden, fremstår tveegget. Jobben han ble ansatt for å gjøre KAN relateres til Presidentens administrasjon og hans fars ineresse i ukraina, men i så fall var det tidenes dårligste korrupsjonsforsøk, siden han faktisk gjorde jobben. Det er bare altfor mange spørsmål her som fremstår ... feil, så jeg ønsker mye mer offentlig informasjon fra FBI før jeg aksepterer premissene for denne saken. Dette er ikke første gang man i etterkant ser at denne typen sak er konstruert. 2
M71 Skrevet 22. oktober 2020 #14 Skrevet 22. oktober 2020 Mye kan være rart fordi det er konstruert i Russland? 2
Druid Skrevet 22. oktober 2020 #15 Skrevet 22. oktober 2020 4 minutter siden, M71 skrev: Mye kan være rart fordi det er konstruert i Russland? Jeg skal ikke undervurdere Russland, men HVIS dette er et russisk plot, er det utrolig mye mer avansert og målrettet enn det vi har sett fra dem før. Forrige gang var det mer brute force, og bruk av helt åpne konfliktlinjer. JEG kunne ha bakt sammen angrepsvektor og strategi rundt den. De gadd ikke en gang skjule alle trådene tilbake. Denne ville krevd mye mer amerikansk forståelse. Det sagt, er det liten grunn til å mistro at ikke Putin ville ELSKET å "TA" Hunter Biden sammen med faren. Men utenom motiv, føles det ikke som en sak som er konstruert utenfor USA.
Gjest Thoringen Skrevet 22. oktober 2020 #16 Skrevet 22. oktober 2020 (endret) 3 hours ago, Druid said: Jeg skal ikke undervurdere Russland, men HVIS dette er et russisk plot, er det utrolig mye mer avansert og målrettet enn det vi har sett fra dem før. Forrige gang var det mer brute force, og bruk av helt åpne konfliktlinjer. JEG kunne ha bakt sammen angrepsvektor og strategi rundt den. De gadd ikke en gang skjule alle trådene tilbake. Denne ville krevd mye mer amerikansk forståelse. Det sagt, er det liten grunn til å mistro at ikke Putin ville ELSKET å "TA" Hunter Biden sammen med faren. Men utenom motiv, føles det ikke som en sak som er konstruert utenfor USA. Jeg tror at man skal ikke undervurdere forståelsen av amerikansk kultur blant russere som driver med dette til daglig. Og heller ikke kun se mot Russland som den eneste som er kapabel og villig til å gjøre dette. Men jeg er enig med deg at dette høres ut som intern konstruksjon. ------------------------------------ On topic: Ukjent mann (som ikke lar høre fra seg etterpå) leverer laptop til reparasjon i april 2019 tilfeldigvis til en høyreorientert eldre herre som så sjekker nøye innholdet på denne og overleverer så laptopen til FBI men OGSÅ en kopi av harddisken til kretsen rundt Ruby Giuliani (dermed min påstand om nøye analyse pluss selvfølgelig undring over hvordan er Ruby og den eldre herren kom i kontakt med hverandre). Journalister som står bak selve artikkelen har også under 10 artikkelen publisert i avisen (hvor bare noen få er ikke relatert til saken med Hunter Biden) - på en såpass juicy sak så overlater du ikke saken til tungvektere i bedriften men heller to lettvektere? Du må være ganske tungt i Trump kirken til å ikke stille et par kritiske spørsmål til hele greia. Timingen er også suspekt. Snopes (faktasjekkere før det ble populært) sin oppsummering av saken: https://www.snopes.com/news/2020/10/15/hunter-biden-laptop-giuliani/ Endret 22. oktober 2020 av Thoringen
julia83 Skrevet 22. oktober 2020 #17 Skrevet 22. oktober 2020 For to dager siden gikk sjefen for de amerikanske etterretningstjenestene ut og så at det er ingen ting som tyder på at de 3 Macene / harddiskene har blitt manipulert på noen måte. https://www.dailymail.co.uk/news/article-8855521/DNI-John-Ratcliffe-says-Hunter-Bidens-laptop-NOT-Russian-disinformation-campaign.html I går bekreftet FBI at det er ingen ting som tyder på at de tilhører noen andre, er manipulert på noe som helst vis. 4
julia83 Skrevet 22. oktober 2020 #18 Skrevet 22. oktober 2020 En jurist som har sett inneholdet sier at den inneholder beviser for omfattende korrupsjon, hvitvasking og sex med mindreårige. Er det ingen som stuser litt på at sønnen til Joe Biden er med pappa på tur til kina, reiser rundt omkring med egne livvakter, reiser hjem på flyet med papp med avtaler verdt flere hundre millioner? (dette blir ikke benektet av Biden) PCen skal inneholde bilder hvor Hunter Biden har sex med veldig unke kinesiske jenter, dersom dette skjedde på turen vil det gjøre både Joe og Hunter sårbare for utprssing. Hele saken er tragisk for om Joe Biden vinner blir man kvitt et problem (Donald Trump) og får et nytt mer omfattende problem. 4
wahaj Skrevet 22. oktober 2020 #19 Skrevet 22. oktober 2020 Det jeg stusser litt på, er ift sikkerheten på pcen. En i nær familie jobber høyt oppe i en kommune, har jobbtlf, og der er sikkerheten såpass at hvis du tar koden feil 3 ganger slettes hele tlf. Så jeg synes det er rart å levere inn en pc full av hemmeligheter, som atpåtil IKKE blir hentet igjen, og full av klistremerker som sier hvor/hvem pcen har vært i kontakt med. Er lov å være kritisk, og jeg synes også det er rart hvor mye svertekampanje som kommer ut akkurat nå rett før valget. Det er jo ikke tilfeldig. 3
Druid Skrevet 22. oktober 2020 #20 Skrevet 22. oktober 2020 34 minutter siden, julia83 skrev: En jurist som har sett inneholdet sier at den inneholder beviser for omfattende korrupsjon, hvitvasking og sex med mindreårige. Timelinen for saken gjør at jeg tviler på denne påstanden. I så fall ville Hunter allerede vært under tiltale. 48 minutter siden, julia83 skrev: For to dager siden gikk sjefen for de amerikanske etterretningstjenestene ut og så at det er ingen ting som tyder på at de 3 Macene / harddiskene har blitt manipulert på noen måte. Du dropper viktige detaljer her. Vi snakker politisk sjef, ikke faglig, og hva han kommenterer, er ikke faglig underbygd, han kommer med en påstand basert på hva man undersøker, og som sagt er det liten grunn til å først og fremst mistenke russland. (Men det blir mye mye verre for Republikanerene om det viser seg at det er det. ) Sitat Donald Trump's Director of National Intelligence John Ratcliffe said Monday that Hunter Biden's laptop 'is not part of some Russia disinformation campaign' as he blasted Rep. Adam Schiff for saying dirt on Trump's rival came from the Kremlin. He confirmed that the FBI have the laptop but did not comment on whether they are investigating its contents. 1
Anbefalte innlegg