Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to voksne og to barn i kjernefamilien. Vi bruker alltid å reise til min familie i julen. Nå er det slik at den ene i familien vi besøker er lungesyk og dermed i risikosonen. Har derfor minimal kontakt nå. Virker som alle tenker jul som vanlig. Men er det noe lurt i disse tider? Vi sender jo fatene mellom oss, pakker mellom oss, sitter sammen. Besøker slekt og venner. Burde vi innstille oss på å feire hjemme hver for oss i år? Hva gjør dere andre?

Anonymkode: d34b5...59e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle nesten ønske at det kom inn en anbefaling om å ikke feire jul med så mange i år, for da hadde jeg hatt en god nok unnskyldning til å endelig kunne feire jul alene hjemme med kun samboeren min og slippe alt mas og stress, det hadde vært drømmejulen sin det!

Men folk ga jo totalt faen bare de ble bedt om å ikke dra på hytta i påsken, så tror ikke veldig mange kommer til å kansellere juleplanene/tradisjonene sine pga korona, dessverre.. Selv synes jeg ikke det høres lurt ut å samle hele gjengen fra forskjellige deler av landet for å bo tett oppå hverandre kanskje flere dager, spesielt ikke om man har familiemedlemmer som er i risikosonen. Men foreløpig er vel dette bare noe hver familie må vurdere selv?

Anonymkode: de46f...32d

• Liker 2
Skrevet

Vi feirer alene hjemme i år (bor langt unna slektninger), men dette bestemte vi oss for i fjor for å slippe stresset med besøk hit og dit. Corona er bare en god unnskyldning. 

Anonymkode: f3841...245

• Liker 1
Skrevet

Man bør iallfall forberede seg på å endel endel vaner i år.  Slik som å sende fat med mat og kaker rundt, gaveutdeling, gang rundt  juletre, synging. 

Skrevet

Vi vet ikke om våre voksne barn bosatt i utlandet kommer hjem i år. Så vi er forberdt på å være oss to alene på julaften. Helt ok🙂 men litt sårt, ja. Men ikke verdt å innføre mer smitte inn i landet vårt nå, slik at vi i verste fall blir syke, og våre foreldre igjen kanskje dør. 

Anonymkode: acc82...b58

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...