AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1 Skrevet 17. oktober 2020 Ved hvilken alder stoppet barnet ditt å vokse en periode? Er på jakt etter sånn omtentlig det er vanlig å bruke en størrelse veldig lenge. Ikke akkurat størrelsen men alderen der dere bruke klærne veldig lenge. Min er 2,5 nå, så håper at hun holder seg på den str hun er på vei til å vokse seg inn i nå i et års tid. Blir så mye klær og kleskjøp som varer så kort. Håper regntøyet passer til våren og neste høst igjen osv.. vet det ikke er noen fasit, men det er kanskje noe som er vanligere enn noe annet? Anonymkode: 5be9c...91b
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #2 Skrevet 17. oktober 2020 Begge mine har vokst ganske jevnt å trutt, eldste min er 6 år må og vokser ganske mye fortsatt. Anonymkode: 8b079...818
Gjest Lilli My Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 Kommer an på klesmerkene også. Seksåringen vår vokser fortsatt jevnt og trutt, men har klær som passer i alt fra str 4 til 10 år....
Arkana Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 Barn vokser mye de første par leveårene før det deretter roer seg til jevnt over 5-7 cm per år fram til vekstspurt i puberteten. Så i den alderen barnet ditt er i nå kan du forvente at klærne varer omtrent et år (noen vokser jo litt i rykk og napp og kan ha større eller lengre "opphold" på en klesstørrelse, men det er vanskelig å spå).
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #5 Skrevet 17. oktober 2020 Det året hu fylte 6 år varte regntøyet 2 sesonger. Men da var det litt stort den første sesongen. Bruker nå 134/140, vanlig klær holder sjelden mer enn 1 år. Anonymkode: a9c4c...69d
Melena Skrevet 17. oktober 2020 #6 Skrevet 17. oktober 2020 Jeg har brukt str. 90/92 på 2,5-åringen i nesten et år nå! Kjøper nå 98... Håper det fortsetter sånn☺️
Morgenrøden Skrevet 17. oktober 2020 #7 Skrevet 17. oktober 2020 8 år ca for jenta vår. 6-åringen vokser jevnt og trutt fortsatt, men bruker en størrelse i 1/2-3/4 år. 9,5-åringen har vokst veldig raskt hele veien, så vi har måtte kjøpe alt av sesongklær nytt til hver sesong og feks gore-texsko kjøpt på våren ble vokst i fra i løpet av sommeren, helt frem til for ett par år siden.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #8 Skrevet 17. oktober 2020 Jeg vil si fra ca. den alderen din er nå. Vår er født på høsten, og er akkurat blitt fire år nå. Klærne som ble kjøpt i fjor, våren han var 2,5 passet i ca. ett år (og lengre om det var litt stort da det ble kjøpt). Sommertøy som shorts, t-skjorter og badetøy kunne brukes to år på rad, altså både i fjor og i år. Regntøyet vi kjøpte i fjor høst, som da var litt stort, passer fint ennå. Ytterjakke kjøpt i fjor vår, som da måtte brettes opp nederst på ermene, passer perfekt nå. Anonymkode: b4ecf...937
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #9 Skrevet 17. oktober 2020 de bytter jo definitivt klesstørrelse oftere når de er små. Mini er to nå og vi har jo vært innom 50-56-62-68-74-80-86 på disse to årene! Nå er vi på 86/92, og jeg regner med at når han blir tre år så er han ikke kommet lenger enn til maks 98 nei. Så da blir det mer en størrelse pr år. Sånn var det med dattera også, hun er snart fem år og 104 cm nå, men har kjøpt 110/116 til henne lenge for å ikke kjøpe for lite. Mye av dette vil nok passe minst et år til, bortsett fra det som er lite i størrelsen så klart. Men noe påfyll må man regne med da det slites ut når man bruker det lengre. Anonymkode: 5afe2...3a5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #10 Skrevet 17. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil si fra ca. den alderen din er nå. Vår er født på høsten, og er akkurat blitt fire år nå. Klærne som ble kjøpt i fjor, våren han var 2,5 passet i ca. ett år (og lengre om det var litt stort da det ble kjøpt). Sommertøy som shorts, t-skjorter og badetøy kunne brukes to år på rad, altså både i fjor og i år. Regntøyet vi kjøpte i fjor høst, som da var litt stort, passer fint ennå. Ytterjakke kjøpt i fjor vår, som da måtte brettes opp nederst på ermene, passer perfekt nå. Anonymkode: b4ecf...937 Samme her. Anonymkode: cf73c...d3e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #11 Skrevet 18. oktober 2020 Her har de vokst og vokst. Tror det stopper i 18-20 årsalderen 😄 Har lært meg å ikke kjøpe mer klær enn det jeg trenger, og ikke før jeg trenger det. Ellers ender jeg opp med klær som ikke blir brukt. Heldigvis har jeg flere gutter, så de kan arve. Kjøpte nye joggesko i juni. Nå er de jammen snart for små! 😮 (Han er 9 år) Anonymkode: ecc20...6d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå