Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 Populært innlegg #1 Skrevet 17. oktober 2020 Hun er alkoholiker. Hver julaften drar hun med seg en annen alkoholiker, hun forteller aldri at hun har med seg noen, ny mann hvert år. De møter opp fulle, hun pirker i maten og er aldri fornøyd. Alle gaver hun gir er stjelt, og hun blir aldri førnøyd med gaver vi gir henne, for hun sier gavene hun har gitt oss er mer verdt og at hun burde heller ha solgt tingene og fått penger selv. Gavene vi gir får hun ikke så mye penger av å selge videre. Eneste hun egentlig vil ha er alkohol, men vi ønsker minst mulig alkohol på julaften. Vi sier hvert år at vi ikke ønsker fokus på gaver, vi er voksne mennesker med ingen barn i familien (siden jeg har vokst opp nå). Men nei, gaver er det viktigste for henne på julaften. Hun har prøvd å gi meg penger, for å så senere hviske til meg om jeg trenger de, hvis ikke vil hun ha de tilbake 🤦🏼♀️ Og da var jeg bare 12 år assa! Før hver julaften så ringer hun og sier at ingen vil være med henne på julaften. Så ber vi henne, men så vil hun ikke komme like vell. Så ringer hun å gråter og vil komme like vell. Hvert år. Og det er ikke slik at familien min ikke ber henne, hun vet at hun er velkommen som hun har vært i alle år. Jeg orker ikke mer. Julekvelden ender alltid opp med krangling, hvem som er største offeret i familien, skikkelig dårlig stemning. Det har vært slik siden jeg var liten. Jeg ønsker ikke ha noe mer med denne dama å gjøre. Familien min kan feire, men jeg reiser på hotell. Jeg føler meg ikke ensom i det, er mitt valg, men må si jeg er ganske så forbanna på familien at de dro meg gjennom grusomme julaftener da jeg var liten. Jeg gruet meg alltid til jul. Tanta mi er bare en stor baby. Jeg vet at alkoholiker kan bli kalt sykdom, men jeg kan må ingen måte redde henne og hun har bare gjort vondt i mitt liv, så jeg vil ikke ha noe med hu å gjøre. Jeg tror siden hele familien har behandlet henne som glass hele veien, godtatt all oppførsel siden «hun er jo alkoholiker», at hun tror det er fritt frem. Assa, selv om man er alkoholiker, så sitter man ikke ved middagsbordet og nesten er på gråten, for ingen har skrelt potene for henne...? Ånei, det er for mye fett i ribba 🥺 la oss gi deg et nytt stykke, kanskje du er heldigere med denne biten med ribbe! 🙄 Og det er viktig for henne å si at hun foretrekker hjemmelaget potetmos, ikke hele poteter, under hver julemiddag. Hun blir veldig såret hver jul pga dette. Det hele ender med rundt midnatt at hun MÅ dra for å rekke puben. Hvis ikke hun rekker bussen, så MÅ hun sove over, for, hennes egne ord «er alt for farlig for en jente som henne å være ute på den tiden av døgnet!» (Hu er 45....) Og hvis hun skal sove over, så krever hun å få sove i min seng, også må JEG sove på sofaen.................. Helvetes dritt kjerring, har hatet hun siden jeg var 5 år. Og at foreldrene mine godtar dette her???? Har gitt familien min ultimatum før, enten hu eller meg på julaften! Det hjalp ingenting. Så da reiser jeg bort! Og jeg gleder meg til å få slippe det hysteriet i år! Familien min et drit skuffa over meg da, men vet du hva, etter grusomme julaftener som barn, så kommer jeg til å sitte på det hotellet med GOD samvittighet! Jente 22 Anonymkode: 99b96...3dd 78
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 17. oktober 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er alkoholiker. Hver julaften drar hun med seg en annen alkoholiker, hun forteller aldri at hun har med seg noen, ny mann hvert år. De møter opp fulle, hun pirker i maten og er aldri fornøyd. Alle gaver hun gir er stjelt, og hun blir aldri førnøyd med gaver vi gir henne, for hun sier gavene hun har gitt oss er mer verdt og at hun burde heller ha solgt tingene og fått penger selv. Gavene vi gir får hun ikke så mye penger av å selge videre. Eneste hun egentlig vil ha er alkohol, men vi ønsker minst mulig alkohol på julaften. Vi sier hvert år at vi ikke ønsker fokus på gaver, vi er voksne mennesker med ingen barn i familien (siden jeg har vokst opp nå). Men nei, gaver er det viktigste for henne på julaften. Hun har prøvd å gi meg penger, for å så senere hviske til meg om jeg trenger de, hvis ikke vil hun ha de tilbake 🤦🏼♀️ Og da var jeg bare 12 år assa! Før hver julaften så ringer hun og sier at ingen vil være med henne på julaften. Så ber vi henne, men så vil hun ikke komme like vell. Så ringer hun å gråter og vil komme like vell. Hvert år. Og det er ikke slik at familien min ikke ber henne, hun vet at hun er velkommen som hun har vært i alle år. Jeg orker ikke mer. Julekvelden ender alltid opp med krangling, hvem som er største offeret i familien, skikkelig dårlig stemning. Det har vært slik siden jeg var liten. Jeg ønsker ikke ha noe mer med denne dama å gjøre. Familien min kan feire, men jeg reiser på hotell. Jeg føler meg ikke ensom i det, er mitt valg, men må si jeg er ganske så forbanna på familien at de dro meg gjennom grusomme julaftener da jeg var liten. Jeg gruet meg alltid til jul. Tanta mi er bare en stor baby. Jeg vet at alkoholiker kan bli kalt sykdom, men jeg kan må ingen måte redde henne og hun har bare gjort vondt i mitt liv, så jeg vil ikke ha noe med hu å gjøre. Jeg tror siden hele familien har behandlet henne som glass hele veien, godtatt all oppførsel siden «hun er jo alkoholiker», at hun tror det er fritt frem. Assa, selv om man er alkoholiker, så sitter man ikke ved middagsbordet og nesten er på gråten, for ingen har skrelt potene for henne...? Ånei, det er for mye fett i ribba 🥺 la oss gi deg et nytt stykke, kanskje du er heldigere med denne biten med ribbe! 🙄 Og det er viktig for henne å si at hun foretrekker hjemmelaget potetmos, ikke hele poteter, under hver julemiddag. Hun blir veldig såret hver jul pga dette. Det hele ender med rundt midnatt at hun MÅ dra for å rekke puben. Hvis ikke hun rekker bussen, så MÅ hun sove over, for, hennes egne ord «er alt for farlig for en jente som henne å være ute på den tiden av døgnet!» (Hu er 45....) Og hvis hun skal sove over, så krever hun å få sove i min seng, også må JEG sove på sofaen.................. Helvetes dritt kjerring, har hatet hun siden jeg var 5 år. Og at foreldrene mine godtar dette her???? Har gitt familien min ultimatum før, enten hu eller meg på julaften! Det hjalp ingenting. Så da reiser jeg bort! Og jeg gleder meg til å få slippe det hysteriet i år! Familien min et drit skuffa over meg da, men vet du hva, etter grusomme julaftener som barn, så kommer jeg til å sitte på det hotellet med GOD samvittighet! Jente 22 Anonymkode: 99b96...3dd Familien din høres fullstendig dysfunksjonell ut. Kos deg på hotell, det høres ut som en rolig og fin julaft! Og hvis du ser at det blir ensomt, så spør du en venninne eller noe neste år. Anonymkode: fdd4c...dff 76
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Familien din høres fullstendig dysfunksjonell ut. Kos deg på hotell, det høres ut som en rolig og fin julaft! Og hvis du ser at det blir ensomt, så spør du en venninne eller noe neste år. Anonymkode: fdd4c...dff Ja ikke sant! Takk!! Jeg har masse planer med venner i romjula, så jeg kommer nok ikke til å føle meg ensom 😊 Men takk for tips! ts Anonymkode: 99b96...3dd 19
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 Dine foreldre kunne gjort dette mye bedre ved å sette noen rammer! Tante er velkommen, men det forventes at hun oppfører seg pent. Ikke klage på maten, være en hyggelig gjest. Ikke ta med seg flere uten avtale. Om hun ikke oppfører seg, så be henne gå hjem! Hun burde ikke få din seng. Når hun er skuffet over maten, så må hun bli fortalt at "Sånn lager vi maten her i huset. Spis det du liker, ikke klag. Om du vil ha potetmos, så foreslår jeg du lager det imorgen hjemme hos deg selv". Det mangler barneoppdragelse på henne. Synes du gjør helt rett i å streike ved å legge andre planer. Nå er du voksen så bestemmer selv. Om du skulle dra hjem neste jul, så får du ta på deg oppdragelsen da. Nekt å gi fra deg senga di, ikke la henne få oppføre seg som en 5-åring. Anonymkode: 8b581...1cd 24
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #5 Skrevet 17. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dine foreldre kunne gjort dette mye bedre ved å sette noen rammer! Tante er velkommen, men det forventes at hun oppfører seg pent. Ikke klage på maten, være en hyggelig gjest. Ikke ta med seg flere uten avtale. Om hun ikke oppfører seg, så be henne gå hjem! Hun burde ikke få din seng. Når hun er skuffet over maten, så må hun bli fortalt at "Sånn lager vi maten her i huset. Spis det du liker, ikke klag. Om du vil ha potetmos, så foreslår jeg du lager det imorgen hjemme hos deg selv". Det mangler barneoppdragelse på henne. Synes du gjør helt rett i å streike ved å legge andre planer. Nå er du voksen så bestemmer selv. Om du skulle dra hjem neste jul, så får du ta på deg oppdragelsen da. Nekt å gi fra deg senga di, ikke la henne få oppføre seg som en 5-åring. Anonymkode: 8b581...1cd Ja hun burde hatt regler for lenge siden 🙄 Jeg tror folk går på tærne rundt henne, for ingen orker at hu skal bli lei seg.... foreldrene mine kommer aldri til å si ifra til henne 🙄 og jeg orker ikke jeg heller, det hadde blitt så drama!! Da hadde hele kvelden handlet om det 🙈 men igjen, det blir jo alltid drama om ett eller annet feil uansett da Jeg trekker meg heller ut av hele situasjonen for godt 😅 De «voksne voksne« får styre med det der! ts Anonymkode: 99b96...3dd 8
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #6 Skrevet 17. oktober 2020 Kansje dine foreldre ikke kan orke tanken pà at hun skal være alene? Anonymkode: 32a81...41b 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #7 Skrevet 17. oktober 2020 Å la være å møte opp gjør du rett i. Selvfølgelig trist at du ikke er sammen med resten av familien din. Både for familien sin del og din del. Men gjør det du føler er riktig. Har du forresten ingen andre i familien du kan dra til? Skulle ønske jeg kjente deg. Jeg skulle invitert deg hit, så vi kunne ha koset oss med mat og pakker med en fullstendig avslappet stemning til alt var avsegstyrt. Anonymkode: f1e95...6aa 9
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #8 Skrevet 17. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kansje dine foreldre ikke kan orke tanken pà at hun skal være alene? Anonymkode: 32a81...41b Eller orker tanken på å holde ut med henne alene? Anonymkode: 2e5b8...e13 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #9 Skrevet 17. oktober 2020 Dra for all del vekk. Foreldrene dine burde ivaretatt dine behov, ikke utsette sitt eget barn for en fyllik på julaften. Du kan reise vekk med god samvittighet! Anonymkode: 6eb26...d45 29
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #10 Skrevet 17. oktober 2020 Gjør det. Bestill hotellrommet, fortell familien din at nå har du bestilt, og du kommer ikke til å være hjemme på julaften pga tanta di. Ikke sett ultimatum, det har du prøvd før, bare fortell og forbered at du blir borte. Meget mulig så kommer foreldrene dine da til å forstå at dette har gått for langt, og at de blir nødt til å ta et oppgjør med tanta di om dette, kanskje forstår de problemet når de virkelig må velge mellom deg og henne. ...og hvis alt ender med at du tilbringer kvelden på hotell; kos deg. Ta med god mat og drikke, velg deg noen gode filmer og nyt kvelden. Og du, be om et rom med badekar. Anonymkode: c40d5...70f 29
Bjæk Skrevet 17. oktober 2020 #11 Skrevet 17. oktober 2020 Jeg støtter deg 100% og ønsker deg en riktig nydelig jul! 12
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #12 Skrevet 17. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør det. Bestill hotellrommet, fortell familien din at nå har du bestilt, og du kommer ikke til å være hjemme på julaften pga tanta di. Ikke sett ultimatum, det har du prøvd før, bare fortell og forbered at du blir borte. Meget mulig så kommer foreldrene dine da til å forstå at dette har gått for langt, og at de blir nødt til å ta et oppgjør med tanta di om dette, kanskje forstår de problemet når de virkelig må velge mellom deg og henne. ...og hvis alt ender med at du tilbringer kvelden på hotell; kos deg. Ta med god mat og drikke, velg deg noen gode filmer og nyt kvelden. Og du, be om et rom med badekar. Anonymkode: c40d5...70f Åh badekar, ja, det skal jeg gjøre!! 😍❤️ ts Anonymkode: 99b96...3dd 20
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #13 Skrevet 17. oktober 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller orker tanken på å holde ut med henne alene? Anonymkode: 2e5b8...e13 Jeg tror dessverre det er begge deler 🙄 ts Anonymkode: 99b96...3dd 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #14 Skrevet 17. oktober 2020 Så trist å lese dette, det ga meg dessverre flashback fra egen barndom, men da var det mine egne foreldre som drakk! Fatter ikke at foreldrene dine er villige å ofre at du som barnet skal få en hyggelig julaften. Det finnes jo ikke noen større egoister enn alkoholikere (rusmisbrukere) alt dreier seg om dem. Når jeg ble voksen og vi hadde julaften serverte vi ikke noe alkohol, klar beskjed! Jeg hadde aldri hatt samvittigheten til å ødelegge julaften for barna mine... Nå er barna mine voksne, men fortsatt er det meget moderate mengder alkohol her. Du har min fulle støtte i det du gjør, si også klart fra hvorfor! På tide at de forholder seg til elefanten i rommet. De beste ønsker til deg! PS Kanskje du kan spørre en venninne el om å få være sammen med henne og fam på julaften? Her er i alle fall alle velkomne🙌 Anonymkode: 003c3...459 10
Kattugla Skrevet 17. oktober 2020 #15 Skrevet 17. oktober 2020 Huff, jeg føler med deg 😟 Min kusine - som er altfor snill - fortalte meg at hun pleide å invitere sin far til jul fordi hun syntes det var så synd på han og svigerfamilien presset nok på at hun måtte da invitere stakkars "Bjørn" (han stilte aldri opp som en pappa for henne og hennes søster når de var barn og da mener jeg aldri, han tok først initiativ til kontakt når hun var blitt voksen og hadde eget hjem og han trengte noe fra henne). Han er veldig rar og har null sosiale antennaer og jeg mistenker det er en diagnose der et eller annet sted. Så det ble til at hver juleaften satt han i sofaen med skråtobakket sitt og holdt en monolog om seg og sitt og kamerater fra når han var ung og kollegaer når han kjørte buss i Romsdal etcetc.. Min kusine hatet det men hadde ikke samvittighet til noe annet enn å invitere han, helt til hennes datter sa at før var juleaften årets beste kveld, men nå gruet hun seg bare fordi det var blitt årets minst trivelige dag. Og da gikk det opp et lys for min kusine som sluttet tvert å invitere han, for som hun sa, hennes første prioritet var barna. Det er dette med at man er ofte så vant til å synes synd på og stille opp for dysfunksjonelle familiemedlemer at man "glemmer" de som virkelig teller, altså i dette tilfellet sine egne barn og her synes jeg foreldrene dine har sviktet som har utsatt deg for noe sånt hver eneste jul. 16
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #16 Skrevet 17. oktober 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å la være å møte opp gjør du rett i. Selvfølgelig trist at du ikke er sammen med resten av familien din. Både for familien sin del og din del. Men gjør det du føler er riktig. Har du forresten ingen andre i familien du kan dra til? Skulle ønske jeg kjente deg. Jeg skulle invitert deg hit, så vi kunne ha koset oss med mat og pakker med en fullstendig avslappet stemning til alt var avsegstyrt. Anonymkode: f1e95...6aa Nei vi er ikke store familien 😅 Er noen ukjente jeg vet om der ute, men jeg har aldri snakket med dem, vet ikke helt hvordan jeg skulle gått frem for å bli kjent heller Så utrolig hyggelig sagt av deg!! ❤️❤️ ts Anonymkode: 99b96...3dd 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #17 Skrevet 17. oktober 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dra for all del vekk. Foreldrene dine burde ivaretatt dine behov, ikke utsette sitt eget barn for en fyllik på julaften. Du kan reise vekk med god samvittighet! Anonymkode: 6eb26...d45 Tuuuusen takk for støtte! ❤️ Ts Anonymkode: 99b96...3dd 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #18 Skrevet 17. oktober 2020 Hva slags foreldre er det du har, som har utsatt deg for denne tanta og dårlige julaftener i alle de år? Kjenner jeg får skikkelig vondt av deg. Jeg hadde heller ikke giddet å feira jul med sånne folk, så skjønner deg godt. Gjør akkurat det du vil i jula, skjem deg selv skikkelig godt bort, for det fortjener du. Anonymkode: 3c05a...42f 16
Humle Brumle Skrevet 17. oktober 2020 #19 Skrevet 17. oktober 2020 Shit as for en tante fra helvete. Ikke rart du reiser vekk. Skjønner ikke hvordan foreldre kan tillate å la barnet sitt være vitne til sånt hvert år. Kos deg på hotell! Kanskje noen vil være med deg? 10
SoWhat? Skrevet 17. oktober 2020 #20 Skrevet 17. oktober 2020 Jez! Tanta fra helvete det der. Jeg fatter ikke på noen måte hvordan foreldrene dine har orket dette, pluss latt deg oppleve dette. Og det er ikke sånn at alkoholikere ikke kan oppføre seg som normale folk, så her er det nok mye annet også. Skjønner utrolig godt at du ikke orker det dramaet der. Kos deg på hotell! 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå