Gjest the1andonly Skrevet 17. oktober 2020 #1 Skrevet 17. oktober 2020 (endret) Hei! Spørsmålet er egentlig hvordan jeg kan klare å utsette permisjonen min så jeg slipper å ha permisjon mellom 21.juni-10.aug når jeg har avspasering og ferie. Noen som har gjort dette? Har lagt til 2 forslag til planer jeg kan søke om. Neste skoleår er planen å jobbe 25% og resten foreldrepenger/ulønna. Men dette er usikkert fordi jeg vet enda ikke hvordan ungen er. Kan jeg droppe å legge inn fellesperioden foreløpig eller mister jeg da ukene til far? Endret 17. oktober 2020 av the1andonly
Faulkner Skrevet 17. oktober 2020 #2 Skrevet 17. oktober 2020 I permisjon får du "kun" 5uker ferie, i stedet for 7, siden du ikke har noe å avspassere når du er i permisjon... Er lærer selv, og ble slik for meg i fjor. 17
Ariam Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 Du får ikke droppe permisjon under avspasering slik at du strekker ut permisjonen med to mnd, det fikk iallefall ikke jeg for noen år siden. Har du snakket med arbgiver om det? 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 Det går ikke an å ta pause midt i permisjonen bare fordi, man kan ta pause for fulltidsarbeid eller jobbe litt og ha litt permisjon. Ingen rene pauser. Du får kun lovens ferie, altså 4 uker og 2 dager eller noe, ikke tarifferien på 5 uker. Avspaseringen får du ikke til å telle som fulltidsarbeid for å kvalifisere til pause, tror jeg. Du jobber deg jo ikke opp noe avspasering under permisjonen, og det du har jobbet deg opp før permisjonen mister du sikkert bare, lærere har jo veldige dårlige avtaler på dette. Men spør på nav sin chat, be om å snakke med et menneske og ikke roboten. Anonymkode: 73b0c...162 1
Jentadi Skrevet 17. oktober 2020 #5 Skrevet 17. oktober 2020 Du får permisjonen pluss fem uker ferie. Jeg tror ikke du finner en måte å strekke det ut lengre i tid. 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #6 Skrevet 17. oktober 2020 Som sagt, du får kun utsette med 5 uker ferie. Har nettopp hatt permisjon selv og jobber i skole. Man får ikke utnytte de lange feriene slik.. Anonymkode: cbabb...723 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #7 Skrevet 17. oktober 2020 Og bare et ønske fra meg... Kan dere andre lærere vennligst bruke begrepet avspasering og ikke ferie på slike nettfora når det faktisk er snakk om avspasering? I dette tilfellet avspasering + ferie. Bare sånn for å bevisstgjøre folk på at lærere ikke bare har gratis ekstra ferie som så mange tror. Vi jobber jo tross alt opp nesten 6 timer avspasering hver uke i undervisningsåret, det må jo gis igjen et sted. Anonymkode: 73b0c...162 14
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #8 Skrevet 17. oktober 2020 "avspasering" Anonymkode: 12509...52c 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #9 Skrevet 17. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og bare et ønske fra meg... Kan dere andre lærere vennligst bruke begrepet avspasering og ikke ferie på slike nettfora når det faktisk er snakk om avspasering? I dette tilfellet avspasering + ferie. Bare sånn for å bevisstgjøre folk på at lærere ikke bare har gratis ekstra ferie som så mange tror. Vi jobber jo tross alt opp nesten 6 timer avspasering hver uke i undervisningsåret, det må jo gis igjen et sted. Anonymkode: 73b0c...162 Gjør dere nå virkelig det? Hvis du går fra arbeidsplassen din kl halv to, så er det ikke å "jobbe opp avspasering" at du da må jobbe et par timer hjemme. Anonymkode: a41c4...1be 7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #10 Skrevet 17. oktober 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og bare et ønske fra meg... Kan dere andre lærere vennligst bruke begrepet avspasering og ikke ferie på slike nettfora når det faktisk er snakk om avspasering? I dette tilfellet avspasering + ferie. Bare sånn for å bevisstgjøre folk på at lærere ikke bare har gratis ekstra ferie som så mange tror. Vi jobber jo tross alt opp nesten 6 timer avspasering hver uke i undervisningsåret, det må jo gis igjen et sted. Anonymkode: 73b0c...162 Kall det hva du vil, mye fri er det uansett! Anonymkode: cbabb...723 3
Fotballmamma Skrevet 17. oktober 2020 #11 Skrevet 17. oktober 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør dere nå virkelig det? Hvis du går fra arbeidsplassen din kl halv to, så er det ikke å "jobbe opp avspasering" at du da må jobbe et par timer hjemme. Anonymkode: a41c4...1be Hvem går fra arbeidsplassen sin kl 1330? Skoledagen for elevene er ikke en gang slutt så tidlig, og etterpå venter det masse møter og planlegging. Det hender jeg tar med planlegging hjem, men møtene er jo på skolen, så stort sett er det tidligste vi kan gå hjem ca kl 16. (Bortsett fra fredag, da har vi ikke noe møter, og kan stikke når skolen slutter 1415.) 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #12 Skrevet 17. oktober 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør dere nå virkelig det? Hvis du går fra arbeidsplassen din kl halv to, så er det ikke å "jobbe opp avspasering" at du da må jobbe et par timer hjemme. Anonymkode: a41c4...1be Jo, vi jobber opp avspasering om vi jobber hjemm, på biblioteket, på do, på konsert- hvor som helst. Sånn er arbeidsavtalen vår. Anonymkode: 2e11a...4da 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #13 Skrevet 17. oktober 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kall det hva du vil, mye fri er det uansett! Anonymkode: cbabb...723 Du kan bli lærar selv så ser du at det IKKE er mye fritid. Anonymkode: 2e11a...4da 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #14 Skrevet 17. oktober 2020 9 minutter siden, Fotballmamma skrev: Hvem går fra arbeidsplassen sin kl 1330? Skoledagen for elevene er ikke en gang slutt så tidlig, og etterpå venter det masse møter og planlegging. Det hender jeg tar med planlegging hjem, men møtene er jo på skolen, så stort sett er det tidligste vi kan gå hjem ca kl 16. (Bortsett fra fredag, da har vi ikke noe møter, og kan stikke når skolen slutter 1415.) Så du går fra skolen kl 14.15 hver fredag? Hvordan kan du da ende opp med så mye avspasering? Å jobbe 8-16 er en vanlig arbeidsdag. Lurer også på hvor mange møter dere faktisk har? Jeg er i praksis i helsesektoren. Vi har mange møter vi også, men vi er effektive så det ikke går ut over resten av det vi må gjøre. Anonymkode: a41c4...1be 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #15 Skrevet 17. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som sagt, du får kun utsette med 5 uker ferie. Har nettopp hatt permisjon selv og jobber i skole. Man får ikke utnytte de lange feriene slik.. Anonymkode: cbabb...723 Hva mener du? Lærere har ikke mer enn fem uker ferie. Er du lærer? 2 timer siden, Faulkner skrev: I permisjon får du "kun" 5uker ferie, i stedet for 7, siden du ikke har noe å avspassere når du er i permisjon... Er lærer selv, og ble slik for meg i fjor. Lærere har ikke sju uker ferie. Ts: Da jeg fikk barn tok jeg pause midt i og avviklet ferien min. Ellers anbefaler jeg å snakke med nav eller fagforening. Du kan kanskje då et korrekt svar her, men hvordan skille det fra alle svarene som bare er vas? Anonymkode: 04d3a...5b4 1
Gjest the1andonly Skrevet 17. oktober 2020 #16 Skrevet 17. oktober 2020 wow her ble det debatt 😂😂 vi sier vel undervisningsfriperiode! jeg har ikke avspasering i høst, jule, vinter, påskeferie!!! da har elevene fri og jeg jobber 🙈🙈🙈 men tilbake til permisjon. Man må jo ikke ta all permisjon i strekk. Mannen kunne jo feks tatt noe av permisjonen sin i sommerferien???
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #17 Skrevet 17. oktober 2020 Akkurat nå, the1andonly skrev: wow her ble det debatt 😂😂 vi sier vel undervisningsfriperiode! jeg har ikke avspasering i høst, jule, vinter, påskeferie!!! da har elevene fri og jeg jobber 🙈🙈🙈 men tilbake til permisjon. Man må jo ikke ta all permisjon i strekk. Mannen kunne jo feks tatt noe av permisjonen sin i sommerferien??? Hva jobber du med da? Anonymkode: a41c4...1be
Gjest the1andonly Skrevet 17. oktober 2020 #18 Skrevet 17. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Lærere har ikke mer enn fem uker ferie. Er du lærer? Lærere har ikke sju uker ferie. Ts: Da jeg fikk barn tok jeg pause midt i og avviklet ferien min. Ellers anbefaler jeg å snakke med nav eller fagforening. Du kan kanskje då et korrekt svar her, men hvordan skille det fra alle svarene som bare er vas? Anonymkode: 04d3a...5b4 Ja jeg stopper uansett for de 5 ukene ferie så jeg slipper ta det ut i skoleåret. Det tror jeg nok arbeidsgiver også ønsker. Kan vel uansett starte å "jobbe" 25% fra 21.juni. Det tror jeg ikke de kan si nei på. da sparer jeg ihvertfall litt permisjon
Gjest the1andonly Skrevet 17. oktober 2020 #19 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva jobber du med da? Anonymkode: a41c4...1be Jeg er TS. Lærer? 😂🙈
Faulkner Skrevet 17. oktober 2020 #20 Skrevet 17. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Lærere har ikke mer enn fem uker ferie. Er du lærer? Lærere har ikke sju uker ferie. Ts: Da jeg fikk barn tok jeg pause midt i og avviklet ferien min. Ellers anbefaler jeg å snakke med nav eller fagforening. Du kan kanskje då et korrekt svar her, men hvordan skille det fra alle svarene som bare er vas? Anonymkode: 04d3a...5b4 Skrev jo siden du ikke har noe å avspassere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå