AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1 Skrevet 17. oktober 2020 Er konfirmasjon neste helg og jeg er ikke invitert....Bare kjæresten. Ikke en gang at etter vi fikk barn er jeg inkludert. Jeg ammer, så våres datter skal bli ikke i konfirmasjon. Før sikkert noen som skal prøve å dytte skylda på meg, eller grave i hva jeg har «gjort», som gjør at det er konflikt i familien og at jeg har skylda, så har ikke jeg gjort noen ting. Svigermor krangler med alle og går ikke overens med noen i svigerfar sin familie heller. Jeg har alltid fått skylda hvis det har oppstått noe styr, uansett hva. Svigermor ringer og skriker til til både meg og kjæresten, trakasserer og baksnakker oss. Flere ganger har hun spurt om samboer virkelig var sikker på om datteren våres er hans og sa dette når vi fortalte vi skulle ha henne: «hvorfor forteller dere meg dette?» Kjenner jeg er utrolig lei meg på kjæresten sin sine vegne og dåp står for tur etterhvert. Burde vi inkludere svigermor når hun oppfører seg slik og ekskluderer oss? Samboer sier selv at han føler han er invitert, bare fordi han er familie og at han ikke føler seg ønsket. Han gruer seg også hvis noen spør hvorfor jeg ikke er der. Hva burde han gjøre? Anonymkode: d0c84...671
Gjest OGI Skrevet 17. oktober 2020 #2 Skrevet 17. oktober 2020 Han burde ikke gå når du ikke er invitert.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 Han burde jo se alvorlig på dem, si rolig med litt store øyne det at du/dere ikke er der fordi at de inviterte deg ikke. Dem som spør vil trolig stirre tilbake med en smule vantro, noen klarer kanskje ikke unngå å komme med en svakt gisp.. Han bør bare besvare det med å knipe leppene en smule sammen og gi et svakt nikk. Han trenger ikke uttrykke mer enn som så. De vil tenke selv. Anonymkode: 4b8e5...016 7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 12 minutter siden, OGI skrev: Han burde ikke gå når du ikke er invitert. Han går i konfirmasjon for lillesøsterens skyld, er sikkert veldig vondt for henne hvis samboer ikke kommer. TS Anonymkode: d0c84...671 13
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #5 Skrevet 17. oktober 2020 Det er pandemi og sikkert en maksgrense på inviterte. Du ammer så du kunne uansett ikke dratt? Ikke alle vil ha baby i konfirmasjonen sin. Anonymkode: 42934...9f9
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #6 Skrevet 17. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er pandemi og sikkert en maksgrense på inviterte. Du ammer så du kunne uansett ikke dratt? Ikke alle vil ha baby i konfirmasjonen sin. Anonymkode: 42934...9f9 Hva fikk deg til å tro at dette bare gjelder denne ene gangen? Anonymkode: 3e07f...001 17
Nymerïa Skrevet 17. oktober 2020 #7 Skrevet 17. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid fått skylda hvis det har oppstått noe styr, uansett hva. Hva slags styr er det du tenker på? Jeg har vært gift i årevis og ikke en gang har det oppstått noe styr jeg kunne ha fått skylda for. Jeg er enig i det første svaret om at er ikke du invitert så går ikke han heller. Det gjelder etter lillesøsters konfirmasjon. Utover det er den en ting som gjelder. Du skal bare fokusere på det du har kontroll over. Du kan ikke kontrollere svigermor, men deg selv. Inviter dem nærmeste familie i dåpen og vær en god vertinne. Ikke snakk om problemene. Og så fokuserer du og samboeren din på deres egen lille familie. Fade ut svigermor så langt det lar seg gjøre, hun tar for mye plass. Og det er absolutt ingen grunn til at du skal snakke med henne på telefonen i det hele tatt når hun åpenbart ikke liker deg. 11
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #8 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er pandemi og sikkert en maksgrense på inviterte. Du ammer så du kunne uansett ikke dratt? Ikke alle vil ha baby i konfirmasjonen sin. Anonymkode: 42934...9f9 Tro meg, er ikke derfor jeg ikke er invitert. Når det er deres eget barnebarn/tantebarn, så syns jeg det uansett er veldig spesielt å ikke invitere. TS Anonymkode: d0c84...671 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #9 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva fikk deg til å tro at dette bare gjelder denne ene gangen? Anonymkode: 3e07f...001 Vi blir ikke invitert i bursdager heller, men er mer formelt med konfirmasjon, så syns det er utrolig rart og etterlate meg og datteren vår, når broren til kjæresten sin dame (og hennes barn, ikke hans biologiske) er invitert også. TS Anonymkode: d0c84...671
Nymerïa Skrevet 17. oktober 2020 #10 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi blir ikke invitert i bursdager heller, men er mer formelt med konfirmasjon, så syns det er utrolig rart og etterlate meg og datteren vår, når broren til kjæresten sin dame (og hennes barn, ikke hans biologiske) er invitert også. TS Anonymkode: d0c84...671 Drar kjæresten din i bursdager også uten at du er invitert? I så fall har du et problem med han. Når det gjelder svigermor så liker hun deg rett og slett ikke. Hvis du ikke har gjort noe galt så er det heller ikke noe mer du kan gjøre med saken. Du må nesten bare gå videre. 9
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #11 Skrevet 17. oktober 2020 3 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev: Hva slags styr er det du tenker på? Jeg har vært gift i årevis og ikke en gang har det oppstått noe styr jeg kunne ha fått skylda for. Jeg er enig i det første svaret om at er ikke du invitert så går ikke han heller. Det gjelder etter lillesøsters konfirmasjon. Utover det er den en ting som gjelder. Du skal bare fokusere på det du har kontroll over. Du kan ikke kontrollere svigermor, men deg selv. Inviter dem nærmeste familie i dåpen og vær en god vertinne. Ikke snakk om problemene. Og så fokuserer du og samboeren din på deres egen lille familie. Fade ut svigermor så langt det lar seg gjøre, hun tar for mye plass. Og det er absolutt ingen grunn til at du skal snakke med henne på telefonen i det hele tatt når hun åpenbart ikke liker deg. Hun har veldig ofte laget konflikter innen i familien, som at hun løy til kjæresten og sa at jeg fortalte broren til kjæresten, at jeg ikke likte maten hennes blant annet. Dette har hun nektet for i ettertid. Har også video-opptak i fra en telefonsamtale, hvor hun sier «Du er jo GAL, alle vet jo det» og masse annet stygt. Har også blitt forsøkt å blitt anmeldt en rekke ganger, men ble naturligvis henlagt fordi det ikke var noen grunn til å anmelde. Hun ville også anmelde meg fordi kjæresten slet psykisk og økonomisk. Hun truet flere ganger med å anmelde meg når jeg og samboer ble sammen igjen også. Hva som er så ulovlig med det, det aner ikke jeg. Er sikkert bare for å skremme. TS Anonymkode: d0c84...671 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #12 Skrevet 17. oktober 2020 2 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev: Drar kjæresten din i bursdager også uten at du er invitert? I så fall har du et problem med han. Når det gjelder svigermor så liker hun deg rett og slett ikke. Hvis du ikke har gjort noe galt så er det heller ikke noe mer du kan gjøre med saken. Du må nesten bare gå videre. Nei, han er heller ikke invitert når det er bursdager. TS Anonymkode: d0c84...671 1
Nymerïa Skrevet 17. oktober 2020 #13 Skrevet 17. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, han er heller ikke invitert når det er bursdager. TS Anonymkode: d0c84...671 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har veldig ofte laget konflikter innen i familien, som at hun løy til kjæresten og sa at jeg fortalte broren til kjæresten, at jeg ikke likte maten hennes blant annet. Dette har hun nektet for i ettertid. Har også video-opptak i fra en telefonsamtale, hvor hun sier «Du er jo GAL, alle vet jo det» og masse annet stygt. Har også blitt forsøkt å blitt anmeldt en rekke ganger, men ble naturligvis henlagt fordi det ikke var noen grunn til å anmelde. Hun ville også anmelde meg fordi kjæresten slet psykisk og økonomisk. Hun truet flere ganger med å anmelde meg når jeg og samboer ble sammen igjen også. Hva som er så ulovlig med det, det aner ikke jeg. Er sikkert bare for å skremme. TS Anonymkode: d0c84...671 Men da er vel saken ganske enkel? Svigermor er så ustabil at ethvert oppegående menneske holder henne på en armlengdes avstand. Du og samboeren din får minimere kontakten med svigermor til et absolutt minimum, det er i hvert fall ingen grunn til at du skal kommunisere med henne i det hele tatt. Hvis hun tar kontakt så sier du bare at fra nå av må hun henvende seg til samboeren din. Når det gjelder dåpen så får dere invitere dem og se om de kommer. Men det er 1 dag. Så er dere ferdige med dem. Jeg leser mellom linjene at du bruker mye tid på å bekymre deg og gnage på dette. Det må du ta ansvar for selv. Svigermor er ikke verdt livsenergien din. Nå skal du konsentrere deg om å bygge din egen familie. 14
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #14 Skrevet 17. oktober 2020 29 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev: Men da er vel saken ganske enkel? Svigermor er så ustabil at ethvert oppegående menneske holder henne på en armlengdes avstand. Du og samboeren din får minimere kontakten med svigermor til et absolutt minimum, det er i hvert fall ingen grunn til at du skal kommunisere med henne i det hele tatt. Hvis hun tar kontakt så sier du bare at fra nå av må hun henvende seg til samboeren din. Når det gjelder dåpen så får dere invitere dem og se om de kommer. Men det er 1 dag. Så er dere ferdige med dem. Jeg leser mellom linjene at du bruker mye tid på å bekymre deg og gnage på dette. Det må du ta ansvar for selv. Svigermor er ikke verdt livsenergien din. Nå skal du konsentrere deg om å bygge din egen familie. Takk for svar TS Anonymkode: d0c84...671 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #15 Skrevet 17. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er konfirmasjon neste helg og jeg er ikke invitert....Bare kjæresten. Ikke en gang at etter vi fikk barn er jeg inkludert. Jeg ammer, så våres datter skal bli ikke i konfirmasjon. Før sikkert noen som skal prøve å dytte skylda på meg, eller grave i hva jeg har «gjort», som gjør at det er konflikt i familien og at jeg har skylda, så har ikke jeg gjort noen ting. Svigermor krangler med alle og går ikke overens med noen i svigerfar sin familie heller. Jeg har alltid fått skylda hvis det har oppstått noe styr, uansett hva. Svigermor ringer og skriker til til både meg og kjæresten, trakasserer og baksnakker oss. Flere ganger har hun spurt om samboer virkelig var sikker på om datteren våres er hans og sa dette når vi fortalte vi skulle ha henne: «hvorfor forteller dere meg dette?» Kjenner jeg er utrolig lei meg på kjæresten sin sine vegne og dåp står for tur etterhvert. Burde vi inkludere svigermor når hun oppfører seg slik og ekskluderer oss? Samboer sier selv at han føler han er invitert, bare fordi han er familie og at han ikke føler seg ønsket. Han gruer seg også hvis noen spør hvorfor jeg ikke er der. Hva burde han gjøre? Anonymkode: d0c84...671 Jeg hadde definitivt ikke invitert den dama i dåpen. Når hun har den holdningen til særlig deg, men også sønnen sin, hadde hun ikke vært velkommen. Lag dere en fin dåpsdag uten bråk og intriger😊 Anonymkode: 6ba85...05d 8
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #16 Skrevet 17. oktober 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde definitivt ikke invitert den dama i dåpen. Når hun har den holdningen til særlig deg, men også sønnen sin, hadde hun ikke vært velkommen. Lag dere en fin dåpsdag uten bråk og intriger😊 Anonymkode: 6ba85...05d Jeg har foreslått det og invitere alle de andre i familien hans, men ikke svigermor, eller at vi inviterer, men gi beskjed om at hvis hun oppfører seg dritt, så får hun ikke være der. Da sa kjæresten at han ville invitere alle, eller ingen av dem. Virker som om at det er greit at de ekskluderer meg, men når det er omvendt, så er det plutselig ikke greit.... TS Anonymkode: d0c84...671
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #17 Skrevet 17. oktober 2020 Men åssen 'styr' får du skylden for? Har du gjort eller sagt noe en gang i tiden som kan være forløpet til dette? Anonymkode: 78d9d...fdc
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #18 Skrevet 17. oktober 2020 Hvorfor inviterer ikke lillesøsteren deg, om det er hennes konfirmasjon? Anonymkode: a6019...433
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #19 Skrevet 17. oktober 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor inviterer ikke lillesøsteren deg, om det er hennes konfirmasjon? Anonymkode: a6019...433 Sikkert blitt nekta av moren sin. Hun fikk beskjed om å blokkere meg fordi jeg tydeligvis lager så mye drama og styr. TS Anonymkode: d0c84...671 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #20 Skrevet 17. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men åssen 'styr' får du skylden for? Har du gjort eller sagt noe en gang i tiden som kan være forløpet til dette? Anonymkode: 78d9d...fdc Nei, ingen verdens ting. Mistenker at det er sjalusi fra brorens side, så han har fortalt løgner. Vet ikke om det har vært broren som har løyet, eller moren som løy om det med maten. TS Anonymkode: d0c84...671
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå