Gå til innhold

Sa ja til noe sosialt - orker ikke i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca. to dager siden sa jeg ja til en kollega å bli med på en lønningspils. Merker nå at jeg ikke orker, har jobbet hele uka, skal jobbe i dag også, lørdag er en dag jeg vil ja rundt 4t fritid kontra en hverdag hvor jeg har 2. Liker egentlig ikke å drikke heller, kan godt drikke en øl, men har fått inntrykk av at han skal «ut». Blir det utrolig frekt å si at jeg ikke orker alikavel? Vi skal gjøre noe sosialt aktivitetsgreier i 1t først, som jeg godt kan være med på, men orker egentlig ikke noe særlig mer enn det. Føles også utrolig feil å skulle dra ut og sitte ute i disse tider, synes det er ille nok når jeg må ta kollektivt til jobb..

Anonymkode: 20c3a...7f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du ikke så vil du ikke. Ærlig sak det.

Anonymkode: 6239f...4aa

Skrevet

Jeg er så lei av slitne folk som avlyser i siste liten! 

Anonymkode: 3f6bd...1cc

• Liker 20
Skrevet

Det har blitt en trend at man ser på avtaler som tentative, og ser hva man føler for i siste øyeblikk. Det er en uting, da andre har forventninger i forhold til et løfte du har gitt. 

Jeg har mange ganger tenkt "nei, jeg orker ikke" da dagen først er der. Men tar meg i nakken og kommer meg avgårde likevel. Av respekt for andre. 

En slik gang hadde ei venninne invitert til julebrunch på restaurant. 10 stykker hadde sagt ja på facebook. Men ikke overraskende var jeg sliten da dagen kom, det skjer mye i advent, men var som sagt innstilt på å holde løftet mitt. Hun ringte meg imidlertid gråtende samme dag og avlyste.... da alle de 9 andre hadde trukket seg de siste dagene. 

Anonymkode: 5d08a...776

• Liker 25
Skrevet

En avtale er en avtale. Av respekt for den andre parten, som selv har satt av tid for å tilbringe med deg, burde du dra deg ut den døra selv om dagsformen er så som så. 

Hvem vet - kanskje en øl på byen gjør underverker for deg!

Anonymkode: 8d6e5...04f

• Liker 14
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En avtale er en avtale. Av respekt for den andre parten, som selv har satt av tid for å tilbringe med deg, burde du dra deg ut den døra selv om dagsformen er så som så. 

Hvem vet - kanskje en øl på byen gjør underverker for deg!

Anonymkode: 8d6e5...04f

Skal uansett ut døra, skal jobbe 8t først... og skal jo gjøre det andre vi planla, så er bare ølen jeg droppen. Hn inviterte også med noen jeg ikke kjenner, som er greit det, men da drar han i hvert fall ikke alene! Og pga denne andre personen kommer det til å ta lengre tid, siden han sa da må vi nok dra ut senere

Anonymkode: 20c3a...7f8

Skrevet

Selvsagt kan du si nei. Men regn med at du kanskje ikke blir invitert neste gang. Og siden han har andre å dra sammen med så synes jeg iallefall det er greit, hans planer blir jo da ikke endra. 

Anonymkode: 6a736...6c6

Skrevet

Men hvorfor sa du ja i utgangspunktet? Du visste du skulle jobbe så mye, og du vet at du vil ha x antall timer fritid på lørdager. Hva har endret seg fra da du sa ja? 

Anonymkode: cfc02...a2f

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at sånt er irriterende, men det er uansett likere enn at de blir med når de egentlig ikke vil. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei av folk som ikke har forståelse nok for mennesker som må kjenne etter på dagsformen og ta hensyn til seg selv, får man ikke til så får man ikke til. 

Anonymkode: d75c9...1ec

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei av folk som ikke har forståelse nok for mennesker som må kjenne etter på dagsformen og ta hensyn til seg selv, får man ikke til så får man ikke til. 

Du inviterer til 30 års dag. 

Har kjøpt inn mat, drikke. Huset er plettfritt. 

Så dukker det opp 2-3 personer, av 20 inviterte. Fordi resten følte at dagsformen ikke helt var der.

Er det greit? 

• Liker 8
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal gjøre noe sosialt aktivitetsgreier i 1t først,

Bli med på de greiene, og så ser du an hva som skjer etterpå. Kanskje er du da i bedre form enn du trodde på forhånd eller kanskje vil ingen av de andre ut på byen og alle reiser hjem.

Anonymkode: c69a4...d27

• Liker 5
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor sa du ja i utgangspunktet? Du visste du skulle jobbe så mye, og du vet at du vil ha x antall timer fritid på lørdager. Hva har endret seg fra da du sa ja? 

Anonymkode: cfc02...a2f

Dette.

Man må faktisk slutte å si ja til ting fordi man ikke vil være kjip. Man er tusen ganger kjipere når man avlyser!

Anonymkode: bfe67...3c8

• Liker 4
Skrevet

Jeg møter alltid opp hvis følelsen kommer samme dag. Kommer den dagen før eller tidligere kan det hende jeg avlyser, men jeg hater når folk avlyser samme dag så det gjør jeg ikke mot andre så lenge det ikke er helt krise. Da er det bedre å heller dra hjem litt før.  

Anonymkode: 2ce62...f0f

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du inviterer til 30 års dag. 

Har kjøpt inn mat, drikke. Huset er plettfritt. 

Så dukker det opp 2-3 personer, av 20 inviterte. Fordi resten følte at dagsformen ikke helt var der.

Er det greit? 

Klart man har lov til å avlyse, men gjør det så tidlig som mulig 🙂 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo et like stort problem, de fleste forstår ikke andre sine behov.

Anonymkode: 2d78e...061

• Liker 1
Skrevet

Det er lov å avlyse, men gjør det så tidlig som mulig. Om du har et tettpakket program som du vet om FØR du sier ja, så tenke deg litt om.

Selv avtaler jeg aldri noe dagen før lenger med slike ting, tar det heller på sparket den dagen det skal evt skje. 

Hvorfor? Fordi man vet aldri dagsform, søvn eller andre ting som dukker opp, jeg er en person som alltid holder avtaler. Derfor liker jeg ikke å avlyse. Avtaler hos tannlege, lege, etc er en ting. Men å tvinge seg til å delta på en bursdag, andre sammenkomster eller noe annet som ikke er så viktig, det vil jeg slippe om form og søvn er dårlig. Derfor avtaler jeg ikke slike ting før dagen er kommet for min del 🙂 

Anonymkode: 2d78e...061

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...