AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #2 Skrevet 17. oktober 2020 Forskjellen er som du sier at den første gruppa sier at de vil ha noen som er raus og den andre sier at de vil ha noen som kan lage mat. Jeg vil si at raus er et mye videre begrep enn å kunne lage mat. På denne måten vil kvinnene du refererer til være åpne for mange flere kandidater enn mennene ettersom man kan være raus på utallige måter, mens å lage mat er ganske spesifikt. Anonymkode: 7dcd7...842 6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Forskjellen er som du sier at den første gruppa sier at de vil ha noen som er raus og den andre sier at de vil ha noen som kan lage mat. Jeg vil si at raus er et mye videre begrep enn å kunne lage mat. På denne måten vil kvinnene du refererer til være åpne for mange flere kandidater enn mennene ettersom man kan være raus på utallige måter, mens å lage mat er ganske spesifikt. Anonymkode: 7dcd7...842 Jaha.. men hvorfor roper kvinner at menn som sier de vil ha kvinner som lager mat sjåvinist? Betyr ikke det at kvinner som vil ha rause menn er sjåvinister eller kanskje gold diggers? Anonymkode: 68a30...d59
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 Ser ikke noe problem med de, begge er preferanser, det er lov til å ha preferanser, jeg kunne ikke akkurat blitt i lag med noen som krever at jeg skal ha hovedansvar for matlaging, da jeg selv foretrekker å ha en man som lager mat og jeg liker heller å ha ansvar for å holde huset rent. Anonymkode: 48fa3...f69 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #5 Skrevet 17. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jaha.. men hvorfor roper kvinner at menn som sier de vil ha kvinner som lager mat sjåvinist? Betyr ikke det at kvinner som vil ha rause menn er sjåvinister eller kanskje gold diggers? Anonymkode: 68a30...d59 Så dette er ditt eget svar på spørsmålet i overskriften din, ts? Anonymkode: b6093...6ff 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #6 Skrevet 17. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Så dette er ditt eget svar på spørsmålet i overskriften din, ts? Anonymkode: b6093...6ff Det er faktisk to sprøsmål. Du kan se at det er spørsmål fordi jeg skrev «?» bak:) Anonymkode: 68a30...d59
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #7 Skrevet 17. oktober 2020 Syntes ikke det å si at man ønsker å ha noen som lager mat er sjovenistisk da. Mange, både kvinner og menn, ønsker seg en partner som kan lage mat særlig om de ikke liker det selv. Å ønske seg en mann som er raus kan jo bety så mangt. Om hun sier hun ønsker en mann som skal forsørge henne begynner det jo å bli noe annet kanskje. Forskjellen ligger likevel i at den som er den "svake" lettere tolereres i dette men den steke part lettere dømmes for dette fordi den nettopp er den sterne. Jeg har lettere for å akseptere en kvinne som gjør deg underdanig enn en mann som gjør kvinnen underdanig. Det handler om makt, den som utøver makten er den "slemme". Anonymkode: c4e42...fdd
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #8 Skrevet 17. oktober 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaha.. men hvorfor roper kvinner at menn som sier de vil ha kvinner som lager mat sjåvinist? Betyr ikke det at kvinner som vil ha rause menn er sjåvinister eller kanskje gold diggers? Anonymkode: 68a30...d59 Hvis du vil ha en seriøs debatt så får du sannelig lese svarene ordentlig før du uttaler deg. Hvorfor er man gold digger hvis man vil ha en raus partner? Jeg skriver at "raus" er et ganske vidt begrep. Anonymkode: 7dcd7...842 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #9 Skrevet 17. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Det er faktisk to sprøsmål. Du kan se at det er spørsmål fordi jeg skrev «?» bak:) Anonymkode: 68a30...d59 Du har allerede gjort deg opp en mening om temaet i tråden din, var mitt poeng. Anonymkode: b6093...6ff 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #10 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du har allerede gjort deg opp en mening om temaet i tråden din, var mitt poeng. Anonymkode: b6093...6ff Ja, jeg lurer på om noen kan forklare hvorfor menn som sier at de vil ha kvinner som lager mat blir kalt for sjåvinist. Anonymkode: 68a30...d59
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #11 Skrevet 17. oktober 2020 Hvordan definerer du ordet raus, ts? Det er ganske vesentlig å avklare før vi diskuterer videre. Anonymkode: 04eab...ab9 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #12 Skrevet 17. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du vil ha en seriøs debatt så får du sannelig lese svarene ordentlig før du uttaler deg. Hvorfor er man gold digger hvis man vil ha en raus partner? Jeg skriver at "raus" er et ganske vidt begrep. Anonymkode: 7dcd7...842 Når kvinner sier de vil ha en raus mann mener de at de vil ha en mann som bruker penger på dem Anonymkode: 68a30...d59
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #13 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvordan definerer du ordet raus, ts? Det er ganske vesentlig å avklare før vi diskuterer videre. Anonymkode: 04eab...ab9 Eller du kan svare på noen av spørsmålene mine. Anonymkode: 68a30...d59
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #14 Skrevet 17. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg lurer på om noen kan forklare hvorfor menn som sier at de vil ha kvinner som lager mat blir kalt for sjåvinist. Anonymkode: 68a30...d59 Blir de det da? Er vel kanskje helst hvis det forventes at kvinner gjør alt hjemme i tillegg til egen jobb, mens mannen kun skal få fokusere på egen jobb. Og som andre her skriver..."raus" er et vidt begrep. Anonymkode: b6093...6ff 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #15 Skrevet 17. oktober 2020 Alle vil vel ha en partner som er raus, uansett kjønn. Forskjellen ligger dessuten i at raus er et personlighetstrekk, mens matlaging er noe man gjør. Anonymkode: a2235...e02 10
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #16 Skrevet 17. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når kvinner sier de vil ha en raus mann mener de at de vil ha en mann som bruker penger på dem Anonymkode: 68a30...d59 Det jeg mener med raus er en som aksepterer at man kan være uenige uten at det blir en krangel, en som ikke fører regnskap på husarbeid, nattevåk osv, men frivillig kan ta i ekstra hvis man ser at partner trenger det. En som unner partner å ha det godt, selv om det til tider fører til ulemper for partner. En som snakker godt om og til partner. En man kan være seg selv sammen med og le sammen med. Gi og ta og vær rause i forholdet er jo alfa og omega (mener jeg) i forholdet. Anonymkode: 10f8f...93c 9
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #17 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det jeg mener med raus er en som aksepterer at man kan være uenige uten at det blir en krangel, en som ikke fører regnskap på husarbeid, nattevåk osv, men frivillig kan ta i ekstra hvis man ser at partner trenger det. En som unner partner å ha det godt, selv om det til tider fører til ulemper for partner. En som snakker godt om og til partner. En man kan være seg selv sammen med og le sammen med. Gi og ta og vær rause i forholdet er jo alfa og omega (mener jeg) i forholdet. Anonymkode: 10f8f...93c Aah. Da ville jeg sagt en chill person. Raus for meg en en som gir bort mye Anonymkode: 68a30...d59
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #18 Skrevet 17. oktober 2020 Tror du trenger en oppfrisker på hva ordet raus betyr, TS. Anonymkode: 23a48...d95 9
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #19 Skrevet 17. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Når kvinner sier de vil ha en raus mann mener de at de vil ha en mann som bruker penger på dem Anonymkode: 68a30...d59 Hvis du har bestemt deg for å mene/tro det så er det ikke så mye å diskutere. Da vil du bare være enig med dem som mener/tror det samme som deg. Anonymkode: b6093...6ff 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #20 Skrevet 17. oktober 2020 Ser ikke problemet med noen av dem. Jeg forventer at en partner lager mat og er raus, og jeg gir det samme tilbake. I et forhold må begge bidra. Anonymkode: 07c65...d43 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå