Gå til innhold

Når man selv har det tøft selv i forholdet/ekteskapet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så ser man utrolig mange lylkelige par? 

Jeg har det utrolig tøft nå i mange års samboerskap med barn i bildet. 

Andre som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: eb84b...d3d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ikke si at det er de lykkelige parene jeg ser mot. Heller de som er single. 

Ønsker meg ikke et nytt forhold med det første, om mitt nåværende skulle kollapse.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Mæn40 skrev:

Vil ikke si at det er de lykkelige parene jeg ser mot. Heller de som er single. 

Ønsker meg ikke et nytt forhold med det første, om mitt nåværende skulle kollapse.

En ting å se imot. Men jobber i butikk, og blide forhold kommer innom. En hel familie med latter og diskusjoner om morgendagens middag er i orat mot kassen. Alt virker så greit hos andre. Ikke hos meg desverre og jeg kvier meg å være på jobb. Trenger faktisk å høre at noe er vondt også. Sorry ment, men vi er vel flere? 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

En ting å se imot. Men jobber i butikk, og blide forhold kommer innom. En hel familie med latter og diskusjoner om morgendagens middag er i orat mot kassen. Alt virker så greit hos andre. Ikke hos meg desverre og jeg kvier meg å være på jobb. Trenger faktisk å høre at noe er vondt også. Sorry ment, men vi er vel flere? 

Jeg er ikke spesielt plaget av å se andre par og familier som har det bra sammen.

Det er mange som ikke har det godt i forhold ja. Over flere år så føler man seg ikke som seg selv. Man prater ikke sammen og bare gjør oppgavene sine uten glede. Krangler om små ting. Slutter med intimitet og bare visner.

Skrevet

Det vil jeg tro. Jeg ser i alle fall bare gravide og babyer over alt og i omgangskretsen nå som jeg ønsker å bli gravid igjen. Det er nok sånn. Og om man f.eks. kjøper seg ny bil/ønsker seg ny bil, så ser man jo plutselig akkurat den bilen i den fargen på veien hver dag. Mens før så hadde man ikke noe forhold til det. Så man legger nok mye lettere merke til det, ja. Blir mer oppmerksom på det. 

Når det gjelder forhold, så synes jeg det virker som alle jeg kjenner krangler/er litt småkjeklete med hverandre. 🙉 Men det er jo forskjell på det og på å ha et gjennomgående veldig dårlig forhold da.. Men hjelpes.. Jeg skjønner ikke hvordan de holder ut. Og det skjønner sikkert ikke folk om de hadde visst alt om mitt forhold heller.. Sånn sett. Men man prøver da så godt man kan. 

Anonymkode: 684dd...59f

• Liker 2
Skrevet

Syns forholdet vår her hjemme er blitt veldig dårlig ja, så vurderer seriøst skilsmisse. Når jeg har hintet litt til andre om at kanskje ikke alt her er rosenrødt så føler jeg at de ofte sier seg enig og ikke nødvendigvis har det så rosenrødt hjemme hos seg selv heller. Og tenker ofte at de som er lykkeligste på sosiale medier kanskje ikke har det så knall egentlig. 

Anonymkode: b173c...3c5

• Liker 3
Skrevet

Er det en ting jeg har lært så er det at selvom folk ser så lykkelig ut, er det mye grums bak fasaden. Ei venninne som jeg alltid har tenkt «Hun er så heldig. Kjekk snill mann, flott hus, fin bil, og han er alltid så hyggelig når jeg er på besøk. Disker opp middag til oss, og prater til hun sånn her «Fikser det jeg jenta mi. Slapp av litt du nå» Vel.. etter 6 års vennskap fortalte hun meg at han har vært voldelig mot hun. Flere ganger. Han er også stygg i munnen og har kritisert utseendet hennes. Jeg ble satt ut! En annen bekjent som jeg har vært litt med i det siste betrodde at mannen nylig hadde vært utro mot henne over lang tid. Jeg har også alltid tenkt på de som det perfekte par, de ser så lykkelig ut og jeg har alltid tenkt på han som mannen med stor M. 
Så nei. Jeg misunner ikke par som fremstår så voldsomt lykkelig. Ei heller de parene som poster lykkelige kjærlighetsbilder. Ofte er ikke ting som de ser ut til.

Anonymkode: d6582...c64

• Liker 5
Skrevet

Det er jo ingen mennesker som er perfekte og ingen forhold er heller perfekte. Tror det er lett å se at det er så mange lykkelige par når man selv er ulykkelig. Som også de som sliter med å bli gravide bare ser gravide hvor enn de går. 

Jeg er gift på 10 året og kan med hånden på hjertet si at jeg er lykkelig, men forholdet vårt er da langt fra perfekt. Mannen min jobber mye og reiser en del i jobben. Så mye av husarbeid og oppfølging av barn ligger på meg, noe jeg synes er veldig slitsomt til tider. Men han har vært sånn som har jobbet mye. Så det var enten å finne en løsning på det eller å gå. 

Når han først er hjemme så er det ikke akkurat sånn at han kaster seg over husarbeid, han har ikke vasket klær på mange uker og av en eller annen grunn så ser han ikke at gulvet er skittent før jeg sier at det er det 🤔 Men han handler mat og han lager alltid middag hvis han er hjemme. 

Og han er en fyr som fyller badekaret og koker en kopp med te til meg fordi han ser jeg er sliten. En jeg kan sitte og prate med alt og ingenting i timesvis, han har aldri vært voldelig, har aldri kalt meg noe stygt eller er stygg i munnen og han støtter meg alltid 100%. Men samtidig så er han ikke særlig romantisk, han kommer ikke med blomster på valentines, han har glemt bryllupsdagen vår opptil flere ganger og han er ikke så raus med komplimenter. 

Så mange hadde ikke orka å levd i et sånt forhold. Men vi er forskjellige og setter pris på forskjellige ting.

Anonymkode: cc216...8b5

• Liker 1
Skrevet

Legger aldri merke til lykkelige par, det jeg legger merke til når forholdet er inne i dårlige perioder er to ting: Folk som ser ut til å trives godt og være lykkelige med singellivet. Og - skyt meg - menn jeg dagdrømmer om å a) bli råknullet av og b) bytte ut mannen med.

Anonymkode: 451df...c76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...