AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #1 Skrevet 16. oktober 2020 Er særboer med en fyr som er litt for impulsiv. Han forteller meg sjelden om sine sosiale planer før samme dagen, eller 5-10 min før han/vi skal gå. Dette er et stort irritasjonsmoment for da har jeg enten lagt andre planer eller så rekker jeg ikke å gjøre meg i stand før vi må løpe ut døra. Dette fører til at jeg ofte sier at jeg ikke blir med, fordi jeg gidder ikke å stresse, ikke har passende klær/sko hos han jeg kan ha på meg eller ikke har tid til å ordne meg. Jeg vil gjerne ha tid til å vaske håret, kanskje ta på litt sminke eller bytte klær før jeg blir med i 40 års dag til hans søster, lunsj invitasjon til hans venner som jeg ikke kjenner så godt, familiebursdag til hans niese som fyller 10 år osv. Dette forstår han ikke og blir skuffet over meg.. Har sagt at han må gi meg bedre tid før han vil ha meg med på ting, men det er akkurat som om han glemmer det for hver gang. Prøver å få han til å forstå at de fleste damer liker å ordne seg bittelitt, før de går ut døren til sosiale sammenkomster. Fett hår og nuppete kosebukse er ikke så kult å ha på, når man skal møte venner av typen som man ikke kjenner.. Er bare litt oppgitt nå 😕 Anonymkode: 9f281...8d4 7
Populært innlegg Rosatoast Skrevet 16. oktober 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 16. oktober 2020 Typen din må jo være tilbakestående, som ikke forstår dette? 65
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #3 Skrevet 16. oktober 2020 Er det sånn at familien hans arrangerer mye i siste liten? Anonymkode: 23645...3d3 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #4 Skrevet 16. oktober 2020 1 minutt siden, Rosatoast skrev: Typen din må jo være tilbakestående, som ikke forstår dette? Han er ikke tilbakestående men han er ganske impulsiv, det sier han selv. De gangene han spør om jeg vil være med, vet han kanskje noen timer/ en dag på forhånd at han er invitert bort til naboen på vin, men kommer kanskje på i siste liten at han har lyst at jeg skal bli med. Ts Anonymkode: 9f281...8d4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #5 Skrevet 16. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det sånn at familien hans arrangerer mye i siste liten? Anonymkode: 23645...3d3 Nei tror ikke det, kanskje alt fra et par dager eller en uke el to i forveien? Han er bare så treg på å si til meg at jeg må bli med. Ts Anonymkode: 9f281...8d4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #6 Skrevet 16. oktober 2020 Har han noen diagnoser, som kanskje kanskje kan gjøre det mer forståelig hvorfor han er så impulsiv? Høres jo rimelig spesielt ut. Både impulsiviteten, og det manglende forståelsen for at det blir vanskelig for deg å bli med på selskap og lignende når du får beskjed rett før dere skal dra. Anonymkode: 2c2eb...a0b 12
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #7 Skrevet 16. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har han noen diagnoser, som kanskje kanskje kan gjøre det mer forståelig hvorfor han er så impulsiv? Høres jo rimelig spesielt ut. Både impulsiviteten, og det manglende forståelsen for at det blir vanskelig for deg å bli med på selskap og lignende når du får beskjed rett før dere skal dra. Anonymkode: 2c2eb...a0b Nei han har ikke noen diagnoser. Han er en voksen mann med jobb og barn, men jeg tror muligens han har litt adhd. Vi har vært sammen et par år og i begynnelsen gav han sjelden beskjed, før maks 10 til 60 minutter før vi skulle noe. Etter at jeg fortalte han flere ganger at han MÅ fortelle meg på forhånd, har han faktisk blitt flinkere, men så sklir det mer og mer ut. De få gangene han gir beskjed på et par dagers varsel, kommenterer han samtidig at "nå er du vel fornøyd med meg, for nå får du jo tid til å forberede deg". Det gjør meg bare enda mer forundret over han, for det viser jo at han ikke forstår meg men at han gjør det kun fordi jeg ber han om det! Ts Anonymkode: 9f281...8d4 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #8 Skrevet 16. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei tror ikke det, kanskje alt fra et par dager eller en uke el to i forveien? Han er bare så treg på å si til meg at jeg må bli med. Ts Anonymkode: 9f281...8d4 Da hadde jeg etablert kontakt med familien direkte. Fest med hans venner hadde jeg dritt i å gå på. Anonymkode: 23645...3d3 2
Rosatoast Skrevet 17. oktober 2020 #9 Skrevet 17. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Han er ikke tilbakestående men han er ganske impulsiv, det sier han selv. De gangene han spør om jeg vil være med, vet han kanskje noen timer/ en dag på forhånd at han er invitert bort til naboen på vin, men kommer kanskje på i siste liten at han har lyst at jeg skal bli med. Ts Anonymkode: 9f281...8d4 Det var sarkastisk, og for så vidt retorisk. Virker som at mannen din er ganske blottet for innsikt og forståelse, han virker kanskje litt umoden for alderen. Det forundrer meg i og med at du sier han har fast jobb - og barn. Han har jo da mye og forholde seg til, og må ta stilling til - organisering, etc. Syntes også det er ganske drøyt og komme med den "bemerkelsen" han gjorde, som du nevner til en annen her. Syntes virkelig du skal ta en alvorsprat med han, og fortelle hva du syntes. 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #11 Skrevet 17. oktober 2020 4 minutter siden, Tror og ser det skrev: Få deg et eget liv ? Du er jo helt ubrukelig da. Hold kjeft Anonymkode: ab71d...d32 6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #12 Skrevet 17. oktober 2020 Jeg bruker 1-2 timer på å stelle meg til fest. Ingen normale mennesker krever at andre skal være med i et 40 årslag og være klar på 5 min. Hadde bare sett dumt på mannen min om han foreslo nor sånt. Menn bruker da også tid på dusj, barbering, kle seg osv. Hvorfor vet du ikke at søsteren hans skal ha 40 års lag?? Snakker dere aldri sammen?? Anonymkode: 3592d...77c 6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #13 Skrevet 17. oktober 2020 Dette er jo bare utrolig merkelig på alle måter. Å si det rett før er jo helt idiotisk, ser han nesten prøver å fremstille det litt som du er den som stiller spesielle krav her, men du gjør jo ikke det. Du er jo normal her, det er han som er helt unormal. Det er jo også merkelig at du bare ikke vet det, sånn når man prater sammen i det daglige. Jeg vet jo omtrent alle helgeplanene til kjæresten min 4 uker fremover. Enten fordi vi to planlegger ting sammen og ser på kalenderne, eller fordi han forteller om dagen sin og at nå ble han invitert på julebord den 12. eller whatever. Jeg tror alle andre forstår deg i denne situasjonen, da. Så gitt at det ikke er middagsinvitasjon så kan du jo kanskje komme en time senere til festen til søster eller noe og si det som det er, at du ble invitert fem minutter før festen begynte så du måtte bra dra hjem og finne en kjole i hui og hast. Familie og venner kjenner han jo og vil skjønne deg, kanskje de kan le litt av det og komme med lignende historier og sette han litt på plass. Anonymkode: d0cbb...dea 7
Navani Skrevet 17. oktober 2020 #14 Skrevet 17. oktober 2020 På tide å enten: 1. Foreslå felles sosial kalender. Dere deler en google-kalender, og alt av planer legges inn der. Fungerer bare om begge bruker den. 2. Hver uke eller hver morgen setter dere av litt tid til å prate kort om hva som skjer i dag. Jeg og mannen gjør en kombinasjon, mandager går vi gjennom uka og hver morgen sier vi hva vi skal gjøre samme dag. F.eks "i kveld skal jeg på strikkekveld " eller "Morten spurte om vi vil komme på besøk i morgen, vil du være med "? På den måten har vi god oversikt både over planlagte og spontane ting. Du må bare sette hardt mot hardt og si nei hver gang han kommer med noe 5-10 min før. Hvis du skal være med så må du ha beskjed tidligere. 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #15 Skrevet 17. oktober 2020 Når du da tydeligvis er hos han så synes jeg det er utrolig rart at dere ikke snakker sammen om hvilke planer han har, og at han da tydeligvis skal noe. Eller vet du at han skal ut, men han inviterer ikke DEG før i siste liten? Utrolig rart å ha besøk og så plutselig bare dra fra deg? Anonymkode: 66b98...473 3
Nymerïa Skrevet 17. oktober 2020 #16 Skrevet 17. oktober 2020 1. Begynn konsekvent å spørre han hver dag: Skal vi noe i kveld? Sier han nei, så kan han ikke komme med noe likevel. Unntaket er om det er en sammenkomst som er spontan og han forteller deg det med en gang. 2. Hvis denne situasjonen likevel kommer opp må du ha en time på deg. Dere kommer altså en time for sent til festen og han får ta ansvaret for forsinkelsen ovenfor vertskapet. Dette synes jeg er rettferdige konsekvenser med bakgrunn i situasjonen og det kan være at det er såpass ubeleilig for han at han klarer å ta seg sammen. Jeg kan ikke forstå annet enn at det er viljen det kommer an på hvis han klarer å holde på en jobb. 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #17 Skrevet 17. oktober 2020 En ide kunne jo være å se litt mer presentabel ut generelt. Har aldri hørt om særboere som besøker hverandre med fett hår og nuppete kosebukse sånn til vanlig. Anonymkode: 1c6cf...78c 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #18 Skrevet 17. oktober 2020 Høres ut som om han egentlig ikke vil ha deg med, men vet at det blir trøbbel i ettertid om han drar uten å si noe om det, så han spør deg om du vil bli med rett før, vel vitende om at du ikke vil når du ikke har tid til å ordne deg. Anonymkode: eb28a...12f 15
Luckiness Skrevet 17. oktober 2020 #19 Skrevet 17. oktober 2020 Uansett hvor mye du prøver å bevise at han er normal og oppegående, så har jeg sterk tvil. Altså han fungerer sikkert noenlunde normalt i hverdagen siden han har jobb og barn. Men det er veldig spesielt å ikke klare å informere deg om planer tidligere. Får han en mld/tlf om å være med på noe så kan han bare videresende en SMS til deg om dette med en gang eller ringe deg. Eller informere når han kommer hjem fra jobb. Det er ikke så vanvittig vanskelig. Vil han faktisk ha deg med eller kan det hende han informerer deg sent slik du ikke rekker det med vilje? Har du et godt forhold til hans familie/venner som dere inviteres til? 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #20 Skrevet 17. oktober 2020 Mannen kan være litt distré. Vår løsning er at vi hver Søndag går gjennom uka, og skriver inn overtid, reise, middager, selskap, bursdager, med mer, i en ukeskalender. Og så spør jeg nå og da gjennom uka om det har dukket opp noe nytt. Men å bli sur/skuffet slik din blir, og ikke se at det er en selv som er idioten, det er respektløst. Anonymkode: 6bc7e...a31 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå