Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har parabolantenne fra Canal Digital, dvs at jeg ikke kan ta inn TV3. Må innrømme at det er noen få program jeg savner fra den kanalen og derfor lurer jeg på om det er noen måte jeg kan ta inn TV3 på den parabolen jeg allerede har? Et nytt kort til dekoderen eller noe sånt?

Er det noen parabolkyndige vesen der ute som kan gi meg noen tips?

15 åringen ville også blitt glad da, gitt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei - det skal visstnok ikke være mulig - jeg har også prøvd å få til det :frustrert: Du må nok satse på en dekoder til (det sier hvertfall min TV guru)

Skrevet

Takk - det var det jeg var redd for. Så får vi klare oss uten en tid til, tenker jeg!

Skrevet

.. men får du noen andre gode råd .. så del dem gjerne .. for det er flere som gjerne skulle hatt TV3 gitt :roll:

Skrevet

Will do! ;)

Skrevet

Ja, jeg har parabol og kun TVN, men kunne tenkt meg TV3 også.

Etter hva jeg har skjønt, så må man ha dekoder som tar to kort, pluss at den derre tallerknen må ha to hoder.

Skrevet

kan sette inn en ekstra kam i den du har og et hodet på parabolen. men det lønner seg sikkert å kjøpe en ny dekoder med 2 kortholdere. og et hodet til på parabolen må du ha.....

Skrevet

Det ER to kortholdere i dekoderen - men om jeg klarer å sette et ekstra hode på parabolen vites ikke. Kan jeg bare kjøpe det + kort et sted?

Skrevet
Du trenger to dekodere.

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2005/1107875899.41

(drit i tv3 - ikke mye å se på der uansett)

Takk for svar med informativ link! Og du har rett - vet ikke hvorfor jeg styrer med det - ser kanskje på TV i 5 timer pr uke (og det er ikke tull en gang) - er vel det at man savner hva man ikke har! :ler:

Skrevet

da er det jo enklere å kjøpe en uavhengig dekoder istedenfor å ha 2 stk... å ha begge kort i den.

kan jo ikke ha på mer enn en i gangen uansett.

om du nå bestemmer deg for å kjøpe ny.

lykke til uansett hva valget blir :-D

Skrevet

Canal Digital bruker en satelitt som står på en grad vest, mens TV3 er på fem grader øst (sirius). Viasat bruker sirius og har TV3. Du trenger utstyr som kan ta signaler fra to forskjellige satelitter om du vil ha både Canal Digital og Viasat. To hoder altså.

Gjest gjesten
Skrevet
da er det jo enklere å kjøpe en uavhengig dekoder istedenfor å ha 2 stk...  å ha begge kort i den.

kan jo ikke ha på mer enn en i gangen uansett.

om du nå bestemmer deg for å kjøpe ny.

lykke til uansett hva valget blir          :-D

Problemet etter det jeg har forstått (har ikke satellittmottager selv) er at viasat ikke godkjenner (kortet vil ikke virke) uavhengige dekodere som har støtte for kort fra Canal Digital. Dette kom som en følge av endringer (det gjaldt krypteringsstandarden om jeg ikke husker feil) de utførte for endel måneder siden.

Skrevet

du får tak i dekoder som tar begge kort. har da det selv jeg.

Skrevet

Går helt fint å bruke en dekoder som ikke er bundet til verken viskvatt eller anal digital. Jeg har en selv. Problemet er å få tak i kun kort fra disse leverandørene. De vil ikke selge kort uten tuner(som kun skal virke til deres egen pakke).

En Dreambox er å anbefale..det er en åpen tuner. Koster rundt 4 lapper, men da kan du koble den opp mot pcn og ta ned de meste av program derfra. Den er også utstyrt med harddisk for lagring av filmer. Veldig anvendelig.

Men du trenger fremdeles kortene. Da må du enten ringe og overbevise dem fra før at du har en tuner som er godkjent..vet ikke om de krever lisensnr.. men det kan du vel finne på en annen i butikken.

Liste over godkjente tunere fra selskapene finner du på sidene deres.

Gjest gjesten
Skrevet

Akkurat. Er det da slik at man kan generelt kjøpe kort og dekoder fra begge satelittoperatører og så bruke kortet på den (tredje) dekoderen man helst vil bruke, eller er kortet bundet mot det dekoderen man dessverre får med på kjøpet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...