Gå til innhold

Når i fødselen fikk du epidural? Hvor mange cm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet er til de som har brukt epidural som smertelindring.

Anonymkode: dbdf9...18c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke helt, men mener det var rundt 4-5 cm 😅

Anonymkode: c11ce...534

• Liker 1
Skrevet

8cm

Anonymkode: fe3ac...050

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk den når jeg var 8 cm, hadde null virkning og de sa etterpå at de hadde satt den for sent....

Anonymkode: 37fda...e39

• Liker 1
Skrevet

Var vel 6-7 da jeg kom inn på sykehuset. Fikk med en gang. Fantastisk følelse 🤩🤩🤩🤩

• Liker 2
Skrevet

Ved 4 cm etter 2 døgn med rier. Guds gave til kvinner 🙌🏼

Anonymkode: cf717...640

• Liker 2
Skrevet

4 cm etter 3 døgn hjemme med rier. Helt fantastisk, hadde aldri orket å føde vaginalt hvis jeg ikke hadde fått epidural på det tidspunktet. Etter jeg fikk epiduralen kunne jeg få spist litt og slappet av litt, noe jeg ikke hadde gjort på flere døgn. 

Anonymkode: e4100...c60

• Liker 2
Skrevet

6 cm

Anonymkode: bc3c5...8da

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, Bareine skrev:

10 cm 

Var ikke det unødvendig?

Skrevet

4-5 cm, hadde ikke klart å gjennomføre uten da de timene frem til det var det jæævligste jeg har opplevd og kommer til å oppleve

• Liker 1
Skrevet

2-3 cm. Hadde hatt maserier hvert 5-10 minutt hjemme i 50 timer. Men det hadde gått greit nok. Men da vi dro på sykehuset for en sjekk og hun sjekket åpningen startet de ordentlige riene, og det var helvetes vondt! Jeg skrek og bar meg sånn at jeg nok fikk en litt tidligere epidural enn vanlig. Den virket forøvrig 100 %. Kjente absolutt ingenting etter at den var gitt, selv om det ble vakumforløsning.

Anonymkode: 45b88...aa6

• Liker 1
Skrevet

4 cm. Etter to døgn med rier, og jeg var utslitt. Beste følelsen i hele verden da den begynte å virke!

Anonymkode: fa5b9...314

Skrevet

6-8 cm det gikk litt fort 😅 

Skrevet

6cm 

Anonymkode: 1f16c...54b

Skrevet

4 cm. Var en veldig lang fødsel med sakte fremgang, men jeg hadde stormrier og måtte få en pause. Den sklei ut av ryggen rundt 6 cm da, og jeg gikk fra 6-10 cm på under en time. Hadde så forferdelige smerter og ingen pressrier, så de bestemte seg for å sette en ny på 10 cm åpning. Pressriene kom ikke før det ble besluttet et hastekeisersnitt og de skulle sette spinal i ryggen min. DA begynte kroppen å trykke 😂😂

Anonymkode: a0f89...e36

Skrevet

4 cm, men da den var satt, skrudde de den av med en gang, da jeg på rekordtid hadde gått fra 4-10 cm, og måtte presse. Men jeg kjente det ikke selv, på grunn av epiduralen. 

Med neste, gikk fødselen så fort, så da ble det ikke epidural. 

Anonymkode: 677e6...57e

Skrevet

9 cm. Pga drypp gikk åpningen fra 5 til 9 cm på 45 minutter, og jeg bare ristet mellom riene. Babyen var ute 2,5 time senere.

Anonymkode: d311e...6d2

Skrevet

3 cm🙂 Etter halvannet døgn med rier skulle de til mer riedrypp. Var helt utmattet på det tidspunktet. 

Anonymkode: f36cd...246

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...