Gå til innhold

Mangler norsk videregående

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mangler kun norsk for å kunne bruke 23/5 regelen og søke på universitetet. Men har ingen norsk fra før så må ta 393 timer. Hvordan gjør man det på raskest mulig måte ? 

Er det mulig å studere norsk gratis på nett eller må man møte opp på videregående skole for det ? Som voksen frister det ikke å være gamlingen i klassen.

Ser på nki at det koster litt over 9000kr å studere kun norsk hos de, 393 timer. Men det er penger jeg ikke har. 

Anonymkode: ea716...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn lærmålene, les deg opp, meld deg opp til eksamen som privatist. Da er det ingen krav om innleveringer, oppmøte etc. Evt så må du ta det via feks voksenopplæring. 

Anonymkode: c0b3c...ed9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finn lærmålene, les deg opp, meld deg opp til eksamen som privatist. Da er det ingen krav om innleveringer, oppmøte etc. Evt så må du ta det via feks voksenopplæring. 

Anonymkode: c0b3c...ed9

Så jeg trenger ikke nødvendigvis skole ? Kan jeg bare selv sørge for å lese de bøkene som gjør at jeg når læremålene og melder meg så opp som privatist? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også ta bergenstesten? https://www.folkeuniversitetet.no/pol/Artikler/Spraaktester/Test-i-norsk-hoeyere-nivaa-Bergenstesten?gclid=EAIaIQobChMIt6vI2bC67AIViNeyCh28gwn8EAAYASAAEgJuR_D_BwE

Bergenstesten dekker opptak til høyere utdanning. Men du kan forhøre deg med universitetet først. 

Anonymkode: a71e3...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg trenger ikke nødvendigvis skole ? Kan jeg bare selv sørge for å lese de bøkene som gjør at jeg når læremålene og melder meg så opp som privatist? 

Jupp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...