Gå til innhold

Samboer prioriterer meg ikke i helgene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei meg. 4. fredagskveld på rad uten planer og sitter alene som en dust. Samboer legger planer uten å dele med meg før utpå kvelden, før jeg rekker å lage egne. Det skjer igjen og igjen. Jeg får så utrolig vondt. Tror at vi skal være sammen da jeg ikke har hørt annet. Ser venner drar hjem og koser seg med samboer og familie i helgene. Her ble det knekkebrød til middag, og når jeg spør om han ikke kan være hjemme fordi jeg har hatt en røff kveld og trenger litt tid sammen, så får jeg spm om vi ikke kan gjøre ting hver for oss? Er veldig ekkelt å få skyldfølelse og føle seg urimelig for noe sånn. Hvem er egentlig urimelig her?

Anonymkode: b6df1...f87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må du spise knekkebrød til middag? 

• Liker 14
Skrevet (endret)

Kan dere ikke avtale nå allerede, å ta en kveld sammen neste helg? Hvorfor spiser du knekkebrød fordi han skal ut? Kan dere ikke snakke sammen i løpet av dagen?

Endret av sommerfugl154
  • Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei meg. 4. fredagskveld på rad uten planer og sitter alene som en dust. Samboer legger planer uten å dele med meg før utpå kvelden, før jeg rekker å lage egne. Det skjer igjen og igjen. Jeg får så utrolig vondt. Tror at vi skal være sammen da jeg ikke har hørt annet. Ser venner drar hjem og koser seg med samboer og familie i helgene. Her ble det knekkebrød til middag, og når jeg spør om han ikke kan være hjemme fordi jeg har hatt en røff kveld og trenger litt tid sammen, så får jeg spm om vi ikke kan gjøre ting hver for oss? Er veldig ekkelt å få skyldfølelse og føle seg urimelig for noe sånn. Hvem er egentlig urimelig her?

Neste fredag har du planer, ikke si noe til han før rett før du skal ut. Skjønner godt du mister matlyst av en slik mann i hus. klem ❤️

Anonymkode: 5505f...711

• Liker 7
Skrevet (endret)

Hvor lenge har dere vært kjærester, og hvor lenge har dere bodd sammen?

For meg høres det rett og slett ut som at han er litt trangsynt, klarer ikke å se ting fra din side/perspektiv. Merkelig måte å svare på, når du konkret sier at du trenger kjærestetid.. Hadde jeg vært deg, og om han enda er hjemme - ville jeg satt meg ned å snakker med han om hva du tenker/føler ang dette. Og da kan du gjerne si "Selvfølgelig skal vi ha tid hver for oss, men det burde ikke være ett etterlengtet behov å erstatte fredagskveld med kjæresten - mot å sitte på en bar å drikke". Hvis det behovet er så fremtredende hos han, så vil jeg nesten tørre å påstå at han gir litt faen i deg.

Samboeren min er hjemme hver helg med meg, han sier det ikke frister litt engang å stikke ut. Ingen av oss drikker alkohol, så vi koser oss stort sett hjemme eller på tur! Føler jo at de fleste seriøse voksne par burde ha det likt. 

Endret av Rosatoast
Skrevet
Akkurat nå, sommerfugl154 skrev:

Kan dere ikke avtale nå allerede, å ta en kveld sammen beste helg? Hvorfor spiser du knekkebrød fordi han skal ut? Kan dere ikke snakke sammen som normale mennesker?

samtale må du vel nesten spørre samboeren hennes om. Stakkars jente, lei seg og få slike arrogante svar. Ja de burde snakke sammen, men det er ikke hun som er problemet her. Hun prøver jo.

Skrevet

Kommunikasjon er en fin ting. Snakk med han om dette. Jeg hadde vært grinete om det var min samboer, men heldigvis er vi hensynsfulle nok begge to til å involvere den andre i hverandres planer, og vi har også synkronisert kalender på mobilen hvor vi legger inn happenings og planer fortløpende. Jeg har ingenting imot å være alene, men jeg vil vite det på forhånd så jeg kan kjøpe meg noe digg mat og godis, så koser jeg meg med en serie eller film. 

Anonymkode: d643c...ffa

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

samtale må du vel nesten spørre samboeren hennes om. Stakkars jente, lei seg og få slike arrogante svar. Ja de burde snakke sammen, men det er ikke hun som er problemet her. Hun prøver jo.

Joda, men hvorfor "vente" til kvelden kommer og SÅ få vite at han har andre planer, i stedet for å spørre ila dagen? Hun skriver jo at hun antar pga ikke har hørt noe annet, men her går det jo tydeligvis ikke an å anta da.

Jeg mener bare at man må lære seg å kommunisere bedre!

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommunikasjon er en fin ting. Snakk med han om dette. Jeg hadde vært grinete om det var min samboer, men heldigvis er vi hensynsfulle nok begge to til å involvere den andre i hverandres planer, og vi har også synkronisert kalender på mobilen hvor vi legger inn happenings og planer fortløpende. Jeg har ingenting imot å være alene, men jeg vil vite det på forhånd så jeg kan kjøpe meg noe digg mat og godis, så koser jeg meg med en serie eller film. 

Anonymkode: d643c...ffa

Det er akkurat det. Jeg kan godt være alene, men FORTELL meg det på forhånd, så jeg ikke blir skuffa gang på gang. Å sitte bitter og sur alene med godis er ikke det samme som å eie det å kose seg på egenhånd.

Til dere som spør hvorfor det ble knekkebrød: jeg kommer hjem og regner med vi skal lage noe sammen. Han stikker etter mye om og men, og da er jeg så sulten at jeg tyr til det første og beste, rett og slett. Føles stusselig som på en vanlig tirsdag.

• Liker 4
Skrevet

Kan du ikke prate med ham før helgen kommer? Si f.eks at "nå er det lenge siden vi har hatt tid sammen, skal vi finne på noe bare oss to neste fredag? Ut og spise også hjem og se en film eller noe?" 

Anonymkode: f74be...10a

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, sommerfugl154 skrev:

Joda, men hvorfor "vente" til kvelden kommer og SÅ få vite at han har andre planer, i stedet for å spørre ila dagen? Hun skriver jo at hun antar pga ikke har hørt noe annet, men her går det jo tydeligvis ikke an å anta da.

Jeg mener bare at man må lære seg å kommunisere bedre!

Ja jeg forstår hva du mener. Jeg hadde en samboer som var lik hennes da jeg var yngre. Han og jeg hadde planer for helgen, så ringte en kompis og hadde fest. Han dro. Jeg forlot han etter en stund på denne måten. Er vel derfor jeg jeg føler med henne. Noen menn sier de rette tingene, men oppførselen deres gjenspeiler seg ikke ikke i hva de sier. De er derimot flinke til å lure seg inn i varmen igjen. Man tror gjerne det beste om de man elsker, til man en dag får nok. Er helt enig i at god kommunikasjon er viktig, men enkelte menn er gode på å la være å si ting. Jeg tror han her er lik han jeg var med, utspekulert. Er ikke alltid så lett å se deg når man gjerne vil få det til å fungere og det er streke følelser med i bildet. For egen del lærte jeg av dette samboerskapet hvilke tegn jeg skulle se etter. Men så absolutt god kommunikasjon er viktig, men da må faktisk begge parter være ærlige. 

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja jeg forstår hva du mener. Jeg hadde en samboer som var lik hennes da jeg var yngre. Han og jeg hadde planer for helgen, så ringte en kompis og hadde fest. Han dro. Jeg forlot han etter en stund på denne måten. Er vel derfor jeg jeg føler med henne. Noen menn sier de rette tingene, men oppførselen deres gjenspeiler seg ikke ikke i hva de sier. De er derimot flinke til å lure seg inn i varmen igjen. Man tror gjerne det beste om de man elsker, til man en dag får nok. Er helt enig i at god kommunikasjon er viktig, men enkelte menn er gode på å la være å si ting. Jeg tror han her er lik han jeg var med, utspekulert. Er ikke alltid så lett å se deg når man gjerne vil få det til å fungere og det er streke følelser med i bildet. For egen del lærte jeg av dette samboerskapet hvilke tegn jeg skulle se etter. Men så absolutt god kommunikasjon er viktig, men da må faktisk begge parter være ærlige. 

Ja, men det er stoooor forskjell på å bryte avtaler versus å finne på noe med gutta fordi det ikke var en avtale der fra før!

Og jeg har full forståelse for at ting kan være vondt, og at det er vondt å føle seg nedprioritert. Fikk bare ikke helt inntrykket av at dette virkelig dreide seg om bortprioritering, men heller dårlig kommunikasjon om forventninger og ønsker da 🙂

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker du burde bli mer selvstendig. Lage egne planer, slik som å lage god mat til deg selv. Kos deg med vin, snacks eller hva som helst. Se på film uten å måtte tenke på andres meninger. Altså se positivt på det å være alene, eventuelt være med venner om du heller ønsker det. 

Min samboer er av den spontane typen, han ringte meg kl 18, etter å ha vært borte hele dagen. Lurte da på om han ble med en kompis ut. Han er jo voksen, så det må han få bestemme selv. For meg har det ikke noe å si. Jeg koser meg maks uansett. Jeg lager ofte mat slik som pizza, indrefilet, lasagne kun til meg selv, fordi jeg fortjener det. 

Anonymkode: 6c211...89e

• Liker 2
Skrevet

Dette forstår jeg ikke. Jeg er gift og har vært det i flere år, vi lager allikevel konkrete avtaler med hverandre. Vi går ikke rundt og antar ting. 

Anonymkode: 69195...596

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette forstår jeg ikke. Jeg er gift og har vært det i flere år, vi lager allikevel konkrete avtaler med hverandre. Vi går ikke rundt og antar ting. 

hvordan gjør dere det da? snakker ila dagen om hva dere vil gjøre på kvelden?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan gjør dere det da? snakker ila dagen om hva dere vil gjøre på kvelden?

For eksempel, men vanligvis planlegger vi lengre frem i tid. Det går en film på kino, skal vi se den lørdag? Bryllupsdag på onsdag, feire fredag? Lenge siden vi har hatt kvalitetstid sammen, skal vi dele en flaske vin og spille brettspill torsdag? Osv. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For eksempel, men vanligvis planlegger vi lengre frem i tid. Det går en film på kino, skal vi se den lørdag? Bryllupsdag på onsdag, feire fredag? Lenge siden vi har hatt kvalitetstid sammen, skal vi dele en flaske vin og spille brettspill torsdag? Osv. 

SKulle gjerne hatt det slik her og, men dessverre klarer han ikke planlegge frem i tid..ender alltid med at vi "ser det an"

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

SKulle gjerne hatt det slik her og, men dessverre klarer han ikke planlegge frem i tid..ender alltid med at vi "ser det an"

Men kjære deg da. Du må bare sette ned foten å si at på fredag gjør vi det og det, lørdag kan vi gjøre det. Så om han sier «ser an» så sier du bare nei, det gjør vi ikke. Det er det jeg vil vi skal gjøre sammen. Du må jo si det til han, at du ikke liker det slik det er nå.

Anonymkode: 87b10...d68

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde blitt grinete som bare det. Skikkelig lei meg.

Anonymkode: 76b6a...570

• Liker 1
Skrevet (endret)

Min er akkurat lik. synes dette var veldig vanskelig i begynnelsen. Jeg trodde vi skulle kose oss i helgen, men plutselig, gjerne på fredagen, fortalte han at han skulle bort til kompiser. Jeg ble like skuffet hver gang og det endte med at jeg hadde en dårlig dag/helg. Jeg bor et godt stykke fra venninnene mine og kan ikke bare dra til dem uten å planlegge i forkant.

Jeg tok det opp med han og la det frem med å vise forståelse for at han ønsket å se kompiser, men at det er fint at han kan si ifra i forkant, så jeg kunne forberede meg på å evt. måtte være alene. Etter en god stund hjalp det litt. Men jeg endret også mitt tankesett. Jeg valgte å heller gå inn med en forventning om at jeg skulle være alene, så kunne jeg bli positivt overrasket om han ble hjemme. Vet ikke helt hvor bra dette høres ut, men det har faktisk fungert for meg :)

Også må jeg legge til at jeg godt kan si ifra at jeg ønsker at vi skal ha helgen sammen, og da er han med på det. Han tar det bare for gitt at det er ok at han drar bort når vi ikke har planer

Endret av Bloodflowers
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...