AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #41 Del Skrevet 24. oktober 2020 Snakker en blanding av 2 dialekter, men skriver bokmål. Anonymkode: bcdee...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 24. oktober 2020 #42 Del Skrevet 24. oktober 2020 16 timer siden, FrøkenMånestråle skrev: Nei, skriver som regel bokmål men prater vel relativt variabelt. Litt dialekt er det vel tenker jeg. Alle snakker dialekt 🙂 2 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Man sier vel ikke "skrevet" på østkantdialekt? Eller da betyr det noe helt annet Men sier man virkelig "jeg har skrevet ei bok" på Oslo øst? Nå er ikke jeg fra Oslo, men snakker en bred østlandsdialekt, og jeg sier "skrivi". Å bøye skrive-skriver-skrev-har skrevet er bokmål og vestkantdialekt i min verden... Jeg har nok ikke ren østkantdialekt nei, men for meg er det naturlig å bøye ordet på den måten der 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #43 Del Skrevet 24. oktober 2020 Har noen trøndere og nordlendinger på jobben som insisterer på skrive dialekt. Slutt med det! Anonymkode: cd25b...b80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #44 Del Skrevet 1. november 2020 Skriver ikke sånn som jeg snakker. Da ville jeg bare virka enda mer innavla enn jeg høres ut. Anonymkode: b688f...324 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #45 Del Skrevet 1. november 2020 På 16.10.2020 den 19.34, AnonymBruker skrev: Det virker som det er vanlig blant trøndere. Anonymkode: bb847...f92 Jeg skriver bokmål, til tider kjører jeg på med litt engelsk slang og moderne ord, ellers snakker jeg en blanding av forskjellig sørlands dialekt...og siden jeg har bodd på østlandet hender det at det dukker opp noen ord på østlandsk også. Anonymkode: 7baa0...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #46 Del Skrevet 1. november 2020 På 16.10.2020 den 20.16, SoWhat? skrev: Jeg snakker ganske nøyaktig slik jeg skriver, men bruker ord som "jez" og "lissom" nesten kun når jeg skriver. Så du uttaler "jeg" som "jeg"? Ingen i Norge snakker nøyaktig slik de skriver, vårt skriftspråk er for unøyaktig, noe som er helt greit siden vi har så store forskjeller mellom dialekter her. Anonymkode: 9f913...696 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 1. november 2020 #47 Del Skrevet 1. november 2020 Har ei venninne som er fra "oppi dalum", og hun skriver nøyaktig slik hun snakker, og da "hører" jeg henne snakke når jeg leser, morsomt 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 1. november 2020 #48 Del Skrevet 1. november 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du uttaler "jeg" som "jeg"? Ingen i Norge snakker nøyaktig slik de skriver, vårt skriftspråk er for unøyaktig, noe som er helt greit siden vi har så store forskjeller mellom dialekter her. Anonymkode: 9f913...696 Ikke unøyaktig, men norsk er ikke et lydrett språk (i likhet med de fleste andre språk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #49 Del Skrevet 1. november 2020 På 16.10.2020 den 19.43, AnonymBruker skrev: Nei e skrivå ikkje slik e snakkå.. Det hadde sett både rart og dumt ut.. Eller, jeg bytter ut jeg med e når jeg skriver på melding til folk jeg kjenner.. Alltid gjort. Anonymkode: 02787...62d Arendal? Anonymkode: 86516...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubidu Skrevet 2. november 2020 #50 Del Skrevet 2. november 2020 Mitt muntlge språk er nok annerledes enn det skriftlige, selv om det er en annen dialekt der enn der jeg har vost opp.. Det ville blitt stivt og kunstig å snakke på samme måten som jeg formulerer meg skriftlig. i det muntlige tar jeg inn ord og utttrykk fra der jeg bor eller befinner meg, som ikke er naturlig for meg å bruke skriftlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå