AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #1 Skrevet 16. oktober 2020 Har en pakke kyllingfilet jeg kjøpte som datovare. Gikk ut samme dag. Slang det i fryseren når jeg kom hjem. Nå et par dager senere, tenkte jeg at jeg skulle steke det, men får ikke til å spise opp alt i dag. Tok det opp fra fryseren i tidligere i dag, så vil nok si holdbarheten er ca. den samme som det var da den ble fryst. Med andre ord, den går nok ut på dato i dag. Vil det å steke kyllingkjøttet gjøre at det holder seg fint i kjøleskap flere dager til? Eller bør jeg på nytt kaste det i fryseren etter steking? Skal skjære det opp i små biter og bruke det i supper o.l., så om konsistensen blir dårligere i fryseren har ikke så mye å si. Vil bare ikke risikere å bli dårlig. Det er det viktigste. Takker for svar på forhånd. Anonymkode: 91165...5c4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #2 Skrevet 16. oktober 2020 Nei, det klarer seg lenger om du steker det. Jeg tar ofte opp kjøtt som ble fryst ned lenge siden, steker det og bruker over flere dager. Anonymkode: 478c6...87e
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #3 Skrevet 16. oktober 2020 53 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det klarer seg lenger om du steker det. Jeg tar ofte opp kjøtt som ble fryst ned lenge siden, steker det og bruker over flere dager. Anonymkode: 478c6...87e Og da hadde det svært kort holdbarhet når det ble fryst ned? Anonymkode: 91165...5c4
Viernes Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 Neste gang kan du jo dele opp pakken i porsjoner og legge i fryseposer før du fryser det ned, så tar du opp så mye du trenger. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #5 Skrevet 17. oktober 2020 Ja, du gir det lengre holdbarhet Det går fint å steke opp og bruke over noen dager. Hilsen en som kun spiser kjøtt/fisk/fjærkre fra datohylla og gjort det i flere år. Anonymkode: 45364...d4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå