Gå til innhold

Rått kjøtt som går ut på dato, forlenges holdbarheten ved å steke det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en pakke kyllingfilet jeg kjøpte som datovare. Gikk ut samme dag. Slang det i fryseren når jeg kom hjem.

Nå et par dager senere, tenkte jeg at jeg skulle steke det, men får ikke til å spise opp alt i dag. Tok det opp fra fryseren i tidligere i dag, så vil nok si holdbarheten er ca. den samme som det var da den ble fryst. Med andre ord, den går nok ut på dato i dag.

Vil det å steke kyllingkjøttet gjøre at det holder seg fint i kjøleskap flere dager til? 

Eller bør jeg på nytt kaste det i fryseren etter steking? Skal skjære det opp i små biter og bruke det i supper o.l., så om konsistensen blir dårligere i fryseren har ikke så mye å si. Vil bare ikke risikere å bli dårlig. Det er det viktigste.

Takker for svar på forhånd. :blomst:

Anonymkode: 91165...5c4

Skrevet

Nei, det klarer seg lenger om du steker det. Jeg tar ofte opp kjøtt som ble fryst ned lenge siden, steker det og bruker over flere dager. 

Anonymkode: 478c6...87e

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det klarer seg lenger om du steker det. Jeg tar ofte opp kjøtt som ble fryst ned lenge siden, steker det og bruker over flere dager. 

Anonymkode: 478c6...87e

Og da hadde det svært kort holdbarhet når det ble fryst ned? :)

Anonymkode: 91165...5c4

Skrevet

Neste gang kan du jo dele opp pakken i porsjoner og legge i fryseposer før du fryser det ned, så tar du opp så mye du trenger.

• Liker 1
Skrevet

Ja, du gir det lengre holdbarhet :) Det går fint å steke opp og bruke over noen dager. Hilsen en som kun spiser kjøtt/fisk/fjærkre fra datohylla og gjort det i flere år.

Anonymkode: 45364...d4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...