Gå til innhold

Spiser du poteter med skall?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja. Det smaker bedre.

Anonymkode: 35ed5...28f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Lisa Rowe
Skrevet

Spørs hvilke poteter det er snakk om, de ulike potettypene har jo veldig ulike skall. For å gi noen eksempler: amadine, mandel og asterix spiser jeg gjerne med skallet på, mens ringerikspotet og gulløye må jeg skrelle. Spørs også litt an på middagen, om det er en middag hvor jeg foretrekker å mose og blande potetene inn med sausen, så foretrekker jeg å ha skrelte poteter. Skal jeg bare dele dem opp vanlig og spise dem, foretrekker jeg med skallet på. 

Skrevet

Kokt potet med skall?  Ekkelt, nei takk. Tar 1 min å skrelle.  Kan spise skall om de er kuttet i båter og bakt i ovn. 

Skrevet

Alltid, med mindre skallet er så ekkelt og seigt at det er like fordøyelig som skosåle.

Anonymkode: b386b...e78

Skrevet

Ikke hvis jeg kan bestemme selv. Får jeg servert med skall når jeg er på besøk, varierer det hva jeg gjør, men som regel fjerner jeg skallet da også, selv om det er potetbåter. Synes skallet ødelegger et ellers godt måltid.

Anonymkode: 8a5e8...f4c

Skrevet

Ja. Livet er for kort til å skrelle poteter.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Rayo said:

Haha, det også, men jeg foretrekker faktisk poteter med skall, syns det smaker bedre, og skreller heller ikke poteter om jeg lager potetmos. Mandelpoteter med skall fungerer helt fint til potetmos. :)

• Liker 3
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiser du poteter med skallet på? Gjør du det i så fall med alle typer eller bare noen? 

Anonymkode: 844aa...fe4

Jeg kan, noen ganger gidder jeg ikke skrelle potetene før eller etter de er kokte.

Ofte lager jeg potetmos, da må skallet av. Men når jeg skal ha bare kokte poteter, så kan jeg godt ha skallet på, gjør ikke noe.

Anonymkode: 7490e...720

Skrevet

Jepp, her i huset kokes og spises de med skallet på. 

• Liker 1
Skrevet
På 17.10.2020 den 3.35, Apocalypte skrev:

Kokt potet med skall?  Ekkelt, nei takk. Tar 1 min å skrelle.  Kan spise skall om de er kuttet i båter og bakt i ovn. 

100% enig med deg 😊

Anonymkode: a8195...47b

Skrevet

Spiser med skallet på. 

Anonymkode: 98a41...bff

Skrevet (endret)

Ja. Jeg kjøper Amandine poteter, og de er gode med skallet på, så jeg og sønnen spiser de sånn.

Sjelden eller aldri at jeg skreller denne typen potet (skreller kun hvis jeg skal ha potetbiter i en gryterett f.eks).

Endret av Million
  • 3 uker senere...
Skrevet

Ja spiser ofte med skall. Det er høyere konsentrasjon av næringsstoffer i skallet, og potetplanten drar opp mye mineraler og sporstoffer fra jorden så det er svært verdifullt.

Anonymkode: f9d03...b5b

• Liker 1
Skrevet

Avhenger av hvordan de er tilberedt og potettype

Skrevet
På 17.10.2020 den 4.59, Rayo skrev:

Tar ikke lange tiden å skrelle poteter. 

Skrevet

Ja, men da må jeg ha saus til :P 

Skrevet

Ja

Anonymkode: 98535...daa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...