Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Som en del av breddeåret på studiet mitt så kan jeg ta årsstudium, og det er en del jeg har tenkt på at hadde vært interessante å ta. 

Spørsmålet er om det er mulig (rettere sagt reelt) å ta flere årsstudium samtidig? Tenkte maks bare to stykker. Er det noen som har gjort dette som kan si hvordan det er? Er spesielt stresset over om det kan bli obligatoriske ting som skjer samtidig (feks seminarer eller forelesninger) og hvordan det da går.

Går på NTNU om det har noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du søker via samordna opptak kan du ikke takke ja til to studieplasser samtidig. Utover det kan du studere så mye du bare gidder, jeg er for tiden registrert i to masterprogram + et årsstudium.

Anonymkode: 3bcc7...87b

• Liker 5
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du søker via samordna opptak kan du ikke takke ja til to studieplasser samtidig. Utover det kan du studere så mye du bare gidder, jeg er for tiden registrert i to masterprogram + et årsstudium.

takk for svar!

Skrevet

Avhenger av hvilke studier du vil ta, og hva du er flink i. Jeg gikk på NTNU og tok opp mot dobbel studiebelastning. Gikk fint det, så lenge det er 1000-fag, og for min del ikke realfag. Hadde strevd med å ta årsstudium i matte/kjemi/fysikk samtidig, mens det ikke hadde vært noe problem med geografi kombinert med noen løse fag.

Anonymkode: 532e5...a04

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Avhenger av hvilke studier du vil ta, og hva du er flink i. Jeg gikk på NTNU og tok opp mot dobbel studiebelastning. Gikk fint det, så lenge det er 1000-fag, og for min del ikke realfag. Hadde strevd med å ta årsstudium i matte/kjemi/fysikk samtidig, mens det ikke hadde vært noe problem med geografi kombinert med noen løse fag.

Anonymkode: 532e5...a04

jeg går sosialantropologi, så har i hovedsak tenkt på noe innenfor den type ting - ikke noe matte/kjemi/fysikk haha. takk for svar!

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen årsstudier har lokale opptak eller havner på restetorget.

Anonymkode: 894f8...d8c

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen årsstudier har lokale opptak eller havner på restetorget.

hva er "restetorget"?

Skrevet
27 minutter siden, lotuschae skrev:

hva er "restetorget"?

Ledige studieplasser blir lagt ut på restetorget etter opptaket. Førstemann til mølla.

• Liker 1
Skrevet

Du kan ta så mange emner du vil så fremt de du ønsker ikke er adgangsbegrenset. 

Anonymkode: 05ff7...dd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...