Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt sammen med min bestekompis helt siden videregående, vi er nå i slutten av 20-årene og har begge hatt flere kjærester før vi fant hverandre. Alt er veldig bra og sånn, men jeg er bang for at han vet for mye om meg, ettersom jeg alltid har delt veldig mye med han. Tenker spesielt på dette med sex. Han var én av de første som fikk vite det da jeg hadde debutert, han vet nesten alle jeg har hatt sex med, hvem jeg har hatt god sex med og dårlig sex med, han var den eneste jeg delte med i en periode jeg virkelig skeiet ut og "levde livet", han vet endel om hva jeg har gjort med tidligere kjærester og så videre Tenker spesielt på om dette kan bli et problem med tanke på sjalusi. Jeg vet det meste om han også, forskjellen er at der er det ikke så mye, han har hatt OK sexliv med kjærestene sine og det er det.

Anonymkode: e7bee...d92

Videoannonse
Annonse
Gjest Morning Star
Skrevet

Hvis han er sjalu av seg så kan jeg nesten garantere at det blir et problem dersom du har fortalt han om god sex (som han vil tolke som bedre enn deres), hyppig sex (hyppigere enn deres), variert sex (mer variert enn deres), og så videre. Sammenlikning med tidligere forhold er næring til sjalusi og her virker det som om han har alt sammenlikningsgrunnlaget han kan drømme om.

Hvis han ikke er så sjalu av seg så er ikke dette noe problem.

Men dere vet vel mye om hverandre på andre plan enn det seksuelle også da? Det kan jo ha en veldig stor verdi. Vel så betydningsfullt som at dere har snakket mye om sex.

Skrevet
1 hour ago, Morning Star said:

Hvis han er sjalu av seg så kan jeg nesten garantere at det blir et problem dersom du har fortalt han om god sex (som han vil tolke som bedre enn deres), hyppig sex (hyppigere enn deres), variert sex (mer variert enn deres), og så videre. Sammenlikning med tidligere forhold er næring til sjalusi og her virker det som om han har alt sammenlikningsgrunnlaget han kan drømme om.

Men dere vet vel mye om hverandre på andre plan enn det seksuelle også da? Det kan jo ha en veldig stor verdi. Vel så betydningsfullt som at dere har snakket mye om sex.

Han har vært veldig sjalu i tidligere forhold.

Skrevet

Har du tenkt å ha god sex med ham, og "leve livet"?

Siden du har har mye mer erfaring og utforsket mer enn ham (og han vet det), kan det nok være lurt at du tar et ansvar for å holde sexlivet godt. Utforsk noen fantasier han har osv. 

Ellers er det en ganske normal situasjon at kvinnen har hatt mange flere partnere, eksperimentert og prøvd flere fantasier enn mannen. Det er jo mye lettere for gjennomsnitt kvinnen å få gjennomført. 

I tråden "Hun gjorde ting med meg, som hun ikke gjør med samboeren" er det blant annet noen innlegg om hva en del menn kan føle og tenke når de får inntrykk av at kjæresten brydde seg mer om sexen tidligere (tente mer på andre). Så lenge du er bevist og prøver å unngå at han skal føle det sånn, da har du gjort ditt. Resten er opp til ham og hvordan han er. 

I og med at han vet alt dette om deg og mye mer, og valgte å gå inn i et forhold med deg. Vil jeg tro han syns du er en super person og det han vet er greit for han (selv om usikkerhet kan også komme senere). Vær ærlig med hverandre og kommuniser godt, også om dette temaet, så satser jeg på at det skal gå bra. 

Anonymkode: cdd5b...4d2

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Har du tenkt å ha god sex med ham, og "leve livet"?

Siden du har har mye mer erfaring og utforsket mer enn ham (og han vet det), kan det nok være lurt at du tar et ansvar for å holde sexlivet godt. Utforsk noen fantasier han har osv. 

Ellers er det en ganske normal situasjon at kvinnen har hatt mange flere partnere, eksperimentert og prøvd flere fantasier enn mannen. Det er jo mye lettere for gjennomsnitt kvinnen å få gjennomført. 

I tråden "Hun gjorde ting med meg, som hun ikke gjør med samboeren" er det blant annet noen innlegg om hva en del menn kan føle og tenke når de får inntrykk av at kjæresten brydde seg mer om sexen tidligere (tente mer på andre). Så lenge du er bevist og prøver å unngå at han skal føle det sånn, da har du gjort ditt. Resten er opp til ham og hvordan han er. 

I og med at han vet alt dette om deg og mye mer, og valgte å gå inn i et forhold med deg. Vil jeg tro han syns du er en super person og det han vet er greit for han (selv om usikkerhet kan også komme senere). Vær ærlig med hverandre og kommuniser godt, også om dette temaet, så satser jeg på at det skal gå bra. 

Anonymkode: cdd5b...4d2

Ja så klart jeg vil ha god sex og leve livet :)

Jeg har også tenkt det der med at jeg bør ta ansvar for sexen, og det faller seg også ganske naturlig når begge vet at jeg har mye mer erfaring enn han. 

Skrevet
22 hours ago, Morning Star said:

Tenkte mer på det med sjalusi og sammenlikning og er som du sier at han har jo sammenlikningsgrunnlag til tusen. Det er liksom ikke mulig å leve opp til alt samtidig så jeg tenker jo at han må sammenlikne med en viss realisme også, skjønne at det ikke alltid har vært godt, hyppig og variert på én gang hele tiden... Men ja det er en reell fare det her.

Skrevet

Flere som har innspill?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...