AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #1 Skrevet 16. oktober 2020 Har tenkt å reise en tur til Lofoten for å se etter nordlys i slutten av november, og leter etter et sted å bo. Ser på booking.com og reagerer litt på at noen av plassene den siste måneden har fått veldig mange anmeldelser fra en hel masse europeiske turister, så blant annet Storbritannia og andre land som har vært røde kjempelenge. Tror jeg så Mexico en plass og. Trodde ikke det var utenlandske turister her nå? Er Booking bare juks? Anonymkode: 3b889...211
Gjest Lasox Skrevet 16. oktober 2020 #2 Skrevet 16. oktober 2020 Viktig å være kritisk til anmeldelsene som blir skrevet om slike nettsider. Lett å lage falske anmeldelser. Om Booking er bare juks? Nei, mye av det er reelt, men så er det naturligvis alltid noen som vil jukse for å tjene noen ekstra penger.
Gjest Dævendøtte Skrevet 16. oktober 2020 #3 Skrevet 16. oktober 2020 (endret) Det jeg har gjort når jeg reiser, er å lese flere anmeldelser fra forskjellige aktører, tenker på at det som jeg setter ekstra pris på er nevnt positivt, men andre negative kritikker ikke betyr så mye. Leser ofte hele anmeldelsen når det er negativt, det skjer titt og ofte at det bare er noen surmaga turister som alltid skal diskutere og aldri blir fornøyde. Så jeg stoler på de største, booking, tripadv, hotels.com osv. Nå vet jeg ikke hvordan det er i Lofoten, men ofte er det titalls kommentarer fra forskjellige turister, noe fornuftig klarer man å lese ut av det. Mine kriterier er god/super frokost og parkering lett tilgjengelig. God tur Endret 16. oktober 2020 av Dævendøtte skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #4 Skrevet 16. oktober 2020 Hvis det er veldig mange anmeldelser, er det lite trolig at sluttresultatet blir feil. Anonymkode: 853f2...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #5 Skrevet 16. oktober 2020 På booking.com får man en link etter at man har vært der og det går ikke å skrive anmeldelser uten å ha hatt en bestilling. Anonymkode: 5bede...412 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #6 Skrevet 16. oktober 2020 Booking har link som blir sendt gjester etter besøket. Forøvrig så har alle forskjellige preferanser og forventninger. Men jevnt over er det mange gode rorbuer i Lofoten. Se etter når de sist ble oppgradert/bygget. Og God tur, Lofoten er fantastisk i seg selv både med og uten nordlys Anonymkode: 7af3f...e54 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #7 Skrevet 17. oktober 2020 Ok, takk skal dere ha! Da stoler jeg på at jeg klarer å finne en bra plass å bo. Begynte bare å lure, for syns det var litt rart når over halvparten av anmeldelsene i høst var fra utenlandske turister uten kommentar som alle ga 8/9 stjerner. Men ja, vi gleder oss masse. Tenker å leie bil og bo i rorbu en plass i Moskenes. Anonymkode: 3b889...211
Alltidpånett Skrevet 20. oktober 2020 #8 Skrevet 20. oktober 2020 Det er ofte mange falske kommentarer, stol mest på de som legger ved bilder eller beskriver noe som en ikke kan lese seg til på nettsiden til stedet etc. Jeg er fra Vesterålen og har vært mange ganger i Lofoten. Det er mange steder der nå med høy standard, og lurer du på noe konkret - hvorfor ikke bare ringe stedet og høre ? Eventuelt google om en reiseblogger etc har vært der?
tirben Skrevet 28. oktober 2020 #9 Skrevet 28. oktober 2020 Man kan ikke legge ut anmeldelser på Booking.com uten at man har vært der. Kun betalende gjester kan legge ut anmeldelse etter at oppholdet er over.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #10 Skrevet 2. november 2020 Det har jo faktisk vært turister her da, selv om land har vært røde. Jeg var selv i Lofoten i høst, og støtte på flere turister fra land som da var røde, som kjørte rundt. Det kan være at de har vært her i Norge en god stund, i forbindelse med jobb, eller at de har tatt karantene da de kom inn, eller at de har unngått karantenen, ingen følger jo opp denne, virker det som. Det kan også være at folk har lagt inn anmeldelser en stund etter at oppholdet faktisk har vært, for å bidra til støtte for bedriften. Jeg har gjort dette i disse coronatider, for å hjelpe mindre bedrifter (jeg har selvsagt vært ved disse bedriftene, hadde bare ikke lagt inn anmeldelse tidligere). Anonymkode: 64b1d...2e0
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #11 Skrevet 2. november 2020 Jeg har vært på reise i Lofoten i sommer, og det var en god del utenlandske turister der. Det gjelder også der jeg bor (turistby). Det lander jo fly fra Amsterdam og København med mer hver dag, og det er også en del som reiste inn via Sverige. Når det gjelder anmeldelsene anbefaler jeg å se litt bort fra totalscore, og heller lese noen av de som gir best og dårligst anmeldelser. Jeg var på hotell i helgen, og det hadde mange 1-2 stjerner, men når jeg leste dette så jeg det var på grunn av støy. Ellers var alle strålende fornøyd med fasiliteter og beliggenhet. Så der sikret jeg meg et supert hotellrom, måtte bare sikre at det hadde vinduer mot bakgård og ikke mot gate. Anonymkode: 757e0...c6b
Eryxo Skrevet 2. november 2020 #12 Skrevet 2. november 2020 Det vil jo være litt hummer og kanari på slike steder. Noen klager på ting du ikke ville brydd deg om, for eksempel. Jeg har bodd på hotell jeg ikke ville booket inn på igjen selv om anmeldelsene var bra. Det holder også sjelden å lese noen få anmeldelser, fordi folk mener så mye om så mangt, folk er forskjellige, og noen kan ha dårlige opplevelser som ikke vil bli et problem for din del. Jeg leste noen anmeldelser om problemer med støy fra trikken på et hotell, men dette var overhodet ikke et problem for oss da vi var der.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #13 Skrevet 5. mai 2022 Ja, leser alltid anmeldelser før jeg bestiller. Pleier også å kommentere helt ærlig om hvordan det har vært Anonymkode: 34542...ff0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå