Gå til innhold

Anbefal en GOD kjøkkenmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags kjøkkenmaskin har du? Og hva er pluss og minus med den?

Mine kriterier:

- Stor bolle som kan elte tung gjærbakst

- Bråker lite

- Enkel å rengjøre

- Står stødig på kjøkkenbenken

Anonymkode: 87095...d67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har å anbefale? 

Skrevet

Ankarsrum 

Anonymkode: 8807d...628

• Liker 2
Skrevet

Bruker kitchenaid artisan. Den er kraftig. Elter deiger med ca 1kg mel. Den er tung og stødig, men bråker litt. Utrolig effektiv til pisking, røring og elting. 

Jeg er i hvertfall veldig fornøyd og overbevist om at den kommer til å overleve meg 😛 så får du mye ekstrautstyr. Har blant annet iskrembolle og pastaruller. 

Den er dyr men du kommer til å ha den i maaange år 😊

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ankarsrum 

Anonymkode: 8807d...628

Med de kriteriene blir det nok Ankarsrum. Men er det det du trenger? Må du få eltet store gjærdeiger, eller klarer du deg med en brødbakemaskin?

Jeg har Electrolix Assistent, gammel type Ankarsrum. Så jeg negger ikke. Men tenk gjennom hvilke behov du faktisk har.

Anonymkode: 1388c...622

Skrevet

Vi har en av de største Kenwood Chef - maskinene og er utrolig fornøyd. Vi fikk den til bryllupet med mye ekstrautstyr, og den kostet over 8000. Ville kanskje ikke kjøpt så dyr maskin selv, men jeg er som sagt kjempefornøyd. Liker at den har så stor bi\olle og så kraftig motor at den kan gjøre alt.

Anonymkode: 769da...720

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hatt kitchenaid artisan noen år nå, og jeg er ikke fornøyd med den. Jeg synes den er kjempe god til kaker, men til gjær deig synes jeg den er forferdelig dårlig. Den får ikke ordentlig tak i deigen. Den bråker, og står ikke støtt på benken ved gjær deig. 

Jeg har kjøpt ankarsum, venter på den nå og gleder emg voldsomt til å teste den. 

Anonymkode: ea0c8...124

• Liker 1
Skrevet

Kitchenaid er dårlig egnet til gjærbakst, Ankarsrum får jeg ikke dreisen på (syns deigen bare snurrer rundt og blir ikke eltet skikkelig). 

Kenwood chef titanium xl er den beste jeg har vært borti! Står stødig, relativt stillegående, knar ordentlig og funker i mange, mange år 😍

• Liker 3
Skrevet

Følger, kom gjerne med vurdering av den nye maskinen din AB124 😊

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har en av de største Kenwood Chef - maskinene og er utrolig fornøyd. Vi fikk den til bryllupet med mye ekstrautstyr, og den kostet over 8000. Ville kanskje ikke kjøpt så dyr maskin selv, men jeg er som sagt kjempefornøyd. Liker at den har så stor bi\olle og så kraftig motor at den kan gjøre alt.

Men de bråker noe inni h..., eller gjør ikke de nyere modellene det?

Skrevet
7 minutter siden, mercury_ said:

Kitchenaid er dårlig egnet til gjærbakst, Ankarsrum får jeg ikke dreisen på (syns deigen bare snurrer rundt og blir ikke eltet skikkelig). 

Kenwood chef titanium xl er den beste jeg har vært borti! Står stødig, relativt stillegående, knar ordentlig og funker i mange, mange år 😍

Du har alle tre! Interessant.

Skrevet

Ankarsrum! Har hatt de fleste "store" på markedet og INGEN kan måles med denne spør du meg. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de bråker noe inni h..., eller gjør ikke de nyere modellene det?

Den er ikke lydløs, men den står veldig stødig og lager mye mindre lyd enn min svigermors eldre Kenwood. Jeg synes også min søsters Kitchen Aid bråker mer enn vår Kenwod. Tror den heter chef xl titan. Den er et par år gammel.

• Liker 1
Skrevet

Kenwood! Kjøpte min for 20 år siden og den er like god i dag. 

Anonymkode: b42aa...dd4

Skrevet

Oi, så mange ulike meninger. Jeg skal undersøke ang de ulike, men det blir ikke kitchen aid i hvertfall. Den er for svak til mitt bruk. Har vurdert Kenwood da. Men bråker den så mye som folk sier? 🙊

Skrevet

Jeg har både Kenwood, kitchenaid og Ankarsrum og vil absolutt anbefale ankarsrum.

KithcenAid er bare tull med mindre den kun skal brukes til kake eller veldig små porsjoner med gjør bakst.

Anonymkode: d5faf...39d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har alle tre! Interessant.

Jeg bruker kitchenaid på jobb, de må byttes ut hele tiden fordi de går istykker. Selv ved lett bruk. Og nå snakker jeg om de profesjonelle kitchenaid'ene, som er litt større og sterkere. 

Selv har jeg Ankarsrum og Kenwood ja. Kenwood er en drøm å bruke!

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min Kenwood. 10 år gammel og funker like bra som ny!

Anonymkode: cc76d...c4a

Skrevet

Jeg har slitt ut tre Kenwood, og nå har jeg Ankarsrum. Er godt fornøyd med den, og den står veldig stødig på benken. Venninna mi har Electrolux Assisten (gammel Ankarsrum som noen andre nevnte) og har hatt den i over 30 år, den er like god fremdeles.

Har diverse ekstrautstyr, men har bare prøvd kjøttkvern så langt. Syns den også fungerer mye bedre enn kverna til Kenwood.

Skrevet

Jeg har Kenwood Cooking Chef. Stiv pris men jeg bruker den til så mye. Den har en induksjonsplate i bunn, så i tillegg til elting (2 kg mel klarer den uten problemer) bruker jeg den til risgrøt, lemon curd, swiss meringue, supper og mye mer. Mulig at Ankarsrum elter enda bedre/mer deig men der stopper det.

Anonymkode: c639f...5ed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...