Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får tilbud om årets influensavaksine rett før termin, men er litt i tvil om jeg skal ta den eller ikke. 

Jeg pleier å bli litt "pjusk" når jeg vaksinerer meg, med både feber, hodepine og slapphet. Ble hvertfall det forrige gang (ikke influensavaksine dog). Er naturligvis redd for plutselig å bli redusert når jeg skal føde og dermed bli lagt på isolat. 

Er det hensiktsmessig? Jeg opparbeider vel meg ikke antistoff på så kort tid uansett? Og da får vel heller ikke babyen i magen antistoff? 

Anonymkode: b1ea9...646

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vanligvis veldig for å ta vaksine, men om du pleier bli pjusk og dårlig, og risikerer å gå i fødsel da, ville jeg latt være. 

Både fordi det ikke er kjekt å være pjusk fra før når du skal føde, men også fordi det kan gi deg korona-problemer. Ikke godt å si hva de på sykehuset gjør om du svarer at du har følt deg dårlig, og har feber og andre slike symptomer... 

Anonymkode: 15fb5...3a2

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får tilbud om årets influensavaksine rett før termin, men er litt i tvil om jeg skal ta den eller ikke. 

Jeg pleier å bli litt "pjusk" når jeg vaksinerer meg, med både feber, hodepine og slapphet. Ble hvertfall det forrige gang (ikke influensavaksine dog). Er naturligvis redd for plutselig å bli redusert når jeg skal føde og dermed bli lagt på isolat. 

Er det hensiktsmessig? Jeg opparbeider vel meg ikke antistoff på så kort tid uansett? Og da får vel heller ikke babyen i magen antistoff? 

Anonymkode: b1ea9...646

Ta den etterpå da

Skrevet

Samme som over, pluss at siden influensavaksinen ikke beskytter mot Covid, og du får nedsatt immunforsvaret en stund etter vaksinen - ville jeg droppet den rett før fødsel. Er du så nære og du er frisk og fin, er det ikke verdt å risikere noe. Blir MYE verre om du får corona og blir skikkelig dårlig pga ettervirkningen av den vaksinen. Lykke til med fødsel ❤️ 

Anonymkode: d9d59...5e6

Skrevet

Jeg var på apoteket og spurte denne uka, to dager før termin. Det de sa til meg da var at jeg ikke ville rekke å opparbeide immunitet, og at fosteret dermed heller ikke ville nyte godt av vaksinen. Jeg droppet det derfor.

Anonymkode: 647b8...f66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...