Gå til innhold

Missed abortion - hvilken behandling fikk du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt var du på vei og tok du kirurgisk eller medisinsk abort?

Mitt barn døde 7+6, og jeg skal ta Mifegyne i morgen. Deretter tilbake til sykehuset for å ta Cytotec på mandag. Hvordan var dette for dere? Hvor lang tid tok det før du begynte du å blø av Mifegyne etter at tabletten var tatt? 

Anonymkode: 3c612...f87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde allerede en blødning når jeg fikk den orale tabletten, derfor fikk jeg en ultralyd, som påviste en MA. Skulle vært 12+ noen dager, kanskje derfor. Sluttet å vokse i uke 7. 

Fikk en del menssmerter de dagene før jeg fikk de vaginale tablettene. 

Anonymkode: e976f...ef8

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde allerede en blødning når jeg fikk den orale tabletten, derfor fikk jeg en ultralyd, som påviste en MA. Skulle vært 12+ noen dager, kanskje derfor. Sluttet å vokse i uke 7. 

Fikk en del menssmerter de dagene før jeg fikk de vaginale tablettene. 

Anonymkode: e976f...ef8

Måtte du ta utskrapning til slutt?

Anonymkode: 3c612...f87

Skrevet

Oppdaget MA på sykehuset da jeg var 8+5 og fikk da den første tabletten. Ble henvist dit etter mistanke om at hjertet ikke banket så sterkt på Tul 7+5. Tok de 4 cytotek (?) tablettene dagen etterpå sammen med smertestillende som jeg også fikk med fra sykehuset. Mye blødning den dagen og de påfølgende dagene før det var bare periodevis. 

Klem til deg❤️

Anonymkode: bd461...1b0

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Oppdaget MA på sykehuset da jeg var 8+5 og fikk da den første tabletten. Ble henvist dit etter mistanke om at hjertet ikke banket så sterkt på Tul 7+5. Tok de 4 cytotek (?) tablettene dagen etterpå sammen med smertestillende som jeg også fikk med fra sykehuset. Mye blødning den dagen og de påfølgende dagene før det var bare periodevis. 

Klem til deg❤️

Begynte først å blø etter Cytotek tablettene, ikke noen før bare litt brunt på papiret.. 

Skrevet

MA ble oppdaget i uke 9, da hadde fosterutviklingen stoppet en uke før omtrent. Fikk cytotec jeg satte vaginalt samme kveld. Det tok tre dager før selve utstøtingen skjedde, og blødde deretter i cirka 1,5 uker. Var på kontroll etter 2 uker, og da var alt ute og «helt rent» der inne. Gynekologen kunne også konstatere eggløsning, så der var det fritt frem å dra hjem og prøve på nytt :)

Anonymkode: 0319f...502

Skrevet

Trist å høre at du har mistet😔 Her måtte jeg ta to runder med cytotec og så mifegyne på dag 6 for cytotecen funket ikke. Først da skjedde utstøtingen. De seks dagene med venting og smerter var helt forferdelige. 

Anonymkode: 3bd19...802

Skrevet

Var 8+4, hadde stopoet opp et par dager før. Valgte kirurgisk, og hadde utskrapning 10 dager senere.

Anonymkode: 52162...fed

Skrevet

Var 12+5 første gangen, cytotec virket ikke. Ventet to uker og det skjedde av seg selv, alt var overstått på et par timer. Andre gangen var jeg 9+4, fikk mifegyne og to dager senere cytotec. Aborten startet 20 minutter etter cytotec og var helt ferdig etter fire timer. Har født to barn i ettertid, begge fødslene var styrtfødsler under 2,5 timer.

Anonymkode: cef78...f8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...